Większość ludzi korzysta z ChatGPT do zadawania pytań i uzyskania porad, ujawniło nowe dane od dewelopera Openai.

Chociaż boty AI mogą robić wszystko, od kodowania po kreowanie e -maili, a nawet pomagać użytkownikom w wyobrażaniu sobie i odtwarzaniu, około 49% wniosków wysłanych do Chatgpt od listopada 2022 r. To osoby zadające pytania i szukają informacji.

Raport National Bureau of Economic Research (NBER) i Openai jest największym tego rodzaju badaniem i wynika z ogromnej ilości danych zebranych przez Openai – Uważa się, że około 10% światowej populacji używa Ai narzędzie.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Czy AI jest bańką czeka na pęknięcie?

Chociaż według raportu nastąpił stały wzrost u osób korzystających z ChatGPT do zapytania związanych z pracą, ponad 70% całego użytkowania było związane z pracą.

Nastąpiła również zmiana w tym, kto korzysta z narzędzi AI.

Pierwsi użytkownicy AI zwykle byli mężczyznami, a około 80% tygodniowych użytkowników ma zwykle męskie imiona w miesiącach po wydaniu Chatgpt.

Jednak do czerwca 2025 r. Użytkownicy częściej mieli kobiety, co autorzy opisali jako „dramatyczną zmianę”.

Więcej o sztucznej inteligencji

Anthropic AI, która prowadzi Claude AI Chatbot, opublikował również własne dane na temat tego, jak klienci korzystają z AI.

Stwierdzono, że użycie AI silnie skorelowało ze średnimi dochodami.

Bardziej zamożne narody, takie jak Singapur i Kanada, znajdowały się na najwyższym końcu krajów korzystających z sztucznej inteligencji, podczas gdy gospodarki wschodzące, takie jak Indonezja, Indie i Nigeria, używali Claude mniej.

W Stanach Zjednoczonych różnice ekonomiczne rozgrywane nawet na poziomie państwowym, a badacze Claude odkryli, że przyjęcie technologii wzrosło szybciej z dochodami.

Przeczytaj więcej od Sky News:
Przemysł ostrzega, że ​​marzenie premiera „AI Superpower”
Zelenskyy wymaga popytu Trumpa
Trump pozywa New York Times

Każdy 1% wzrost PKB stanu był związany ze wzrostem AI o 1,8%.

Wykorzystanie odzwierciedlało również, z czego te obszary były najbardziej znane; W Kalifornii Claude był często wykorzystywany do pomocy w problemach IT, na Florydzie, był wykorzystywany do usług finansowych, aw Waszyngtonie był wykorzystywany do edycji dokumentów i pomocy kariery.

Sarah J Lundrigan, konsultant ds. Umiejętności AI, napisała o dwóch raportach, mówiąc, że „Tępa prawda” to: „Jeśli nadal traktujesz sztuczną inteligencję jako„ coś do wypróbowania później ”, jesteś w tyle.

„Wartość nie jest w futurystycznych cechach – rozwiązuje dzisiejsze punkty tarcia.

„Zwycięzcy będą tymi, którzy mogą uprościć adopcję, zmniejszyć przytłaczanie i uczynić AI częścią pracy i życia”.

Source link