Większość ludzi korzysta z ChatGPT do zadawania pytań i uzyskania porad, ujawniło nowe dane od dewelopera Openai.
Chociaż boty AI mogą robić wszystko, od kodowania po kreowanie e -maili, a nawet pomagać użytkownikom w wyobrażaniu sobie i odtwarzaniu, około 49% wniosków wysłanych do Chatgpt od listopada 2022 r. To osoby zadające pytania i szukają informacji.
Raport National Bureau of Economic Research (NBER) i Openai jest największym tego rodzaju badaniem i wynika z ogromnej ilości danych zebranych przez Openai – Uważa się, że około 10% światowej populacji używa Ai narzędzie.
Chociaż według raportu nastąpił stały wzrost u osób korzystających z ChatGPT do zapytania związanych z pracą, ponad 70% całego użytkowania było związane z pracą.
Nastąpiła również zmiana w tym, kto korzysta z narzędzi AI.
Pierwsi użytkownicy AI zwykle byli mężczyznami, a około 80% tygodniowych użytkowników ma zwykle męskie imiona w miesiącach po wydaniu Chatgpt.
Jednak do czerwca 2025 r. Użytkownicy częściej mieli kobiety, co autorzy opisali jako „dramatyczną zmianę”.
Anthropic AI, która prowadzi Claude AI Chatbot, opublikował również własne dane na temat tego, jak klienci korzystają z AI.
Stwierdzono, że użycie AI silnie skorelowało ze średnimi dochodami.
Bardziej zamożne narody, takie jak Singapur i Kanada, znajdowały się na najwyższym końcu krajów korzystających z sztucznej inteligencji, podczas gdy gospodarki wschodzące, takie jak Indonezja, Indie i Nigeria, używali Claude mniej.
W Stanach Zjednoczonych różnice ekonomiczne rozgrywane nawet na poziomie państwowym, a badacze Claude odkryli, że przyjęcie technologii wzrosło szybciej z dochodami.
Przeczytaj więcej od Sky News:
Przemysł ostrzega, że marzenie premiera „AI Superpower”
Zelenskyy wymaga popytu Trumpa
Trump pozywa New York Times
Każdy 1% wzrost PKB stanu był związany ze wzrostem AI o 1,8%.
Wykorzystanie odzwierciedlało również, z czego te obszary były najbardziej znane; W Kalifornii Claude był często wykorzystywany do pomocy w problemach IT, na Florydzie, był wykorzystywany do usług finansowych, aw Waszyngtonie był wykorzystywany do edycji dokumentów i pomocy kariery.
Sarah J Lundrigan, konsultant ds. Umiejętności AI, napisała o dwóch raportach, mówiąc, że „Tępa prawda” to: „Jeśli nadal traktujesz sztuczną inteligencję jako„ coś do wypróbowania później ”, jesteś w tyle.
„Wartość nie jest w futurystycznych cechach – rozwiązuje dzisiejsze punkty tarcia.
„Zwycięzcy będą tymi, którzy mogą uprościć adopcję, zmniejszyć przytłaczanie i uczynić AI częścią pracy i życia”.