Szefowie serwisu eBay znieśli opłaty dla prywatnych sprzedawców w większości kategorii.
Rynek internetowy, który na początku tego roku usunął takie opłaty za modę w związku z rosnącą konkurencją ze strony konkurencyjnych witryn, takich jak Depop i Vinted, stwierdził, że to posunięcie powinno pobudzić odsprzedaż i jednocześnie poprawić jakość obsługi klientów.
Oznacza to, że sprzedawcy nie muszą już płacić wartości końcowej ani regulacyjnych opłat operacyjnych za przedmioty z wyjątkiem samochodów, motocykli i innych pojazdów dostępnych na platformie.
Pieniądze najnowsze:
Zmiany w zasadach dawania napiwków już obowiązują – co się zmieniło?
Witryna, która pod względem liczby wizyt klientów w Wielkiej Brytanii ustępuje jedynie Amazonowi, znalazła się pod presją wprowadzenia zmiany, ponieważ Facebook Marketplace i Vinted należą do konkurentów, którzy nie pobierają opłat za transakcje.
Serwis eBay podał, że zniesienie w kwietniu opłat od sprzedawców za modę już doprowadziło do dwucyfrowego wzrostu liczby ofert popularnych przedmiotów, takich jak dżinsy, koszule i sukienki, przy jednoczesnym uniknięciu wyrzucania ich na wysypiska śmieci.
Stwierdzono, że usunięcie opłat z niemieckiej strony internetowej w zeszłym roku doprowadziło do podwojenia liczby nowych sprzedawców.
Ankieta przeprowadzona dla firmy w sierpniu wykazała, że 56% mieszkańców Wielkiej Brytanii sprzedaje przedmioty, których już nie używa, do zarabiania pieniędzy, a 23% sprzedaje produkty, aby sfinansować nowe przedmioty.
Przeczytaj więcej ze Sky News:
Raport o skandalu na poczcie wzywa do „szybkich działań”
Jak powiązany jest koniec zamykania hut węgla i stali w Wielkiej Brytanii
Sondaż wykazał, że szacunkowo 294 miliony niewykorzystanych przedmiotów w Wielkiej Brytanii może wygenerować 9 miliardów funtów dochodu z odsprzedaży.
Kirsty Keoghan, dyrektor generalna eBay w Wielkiej Brytanii, powiedziała: „eBay stale ulepsza platformę rynkową, aby spełniać oczekiwania naszych klientów.
„Usunięcie opłat za sprzedaż w różnych kategoriach ma na celu zapewnienie kupującym dostępu do szerszego i szczegółowego asortymentu, przy jednoczesnym stworzeniu uproszczonego i usprawnionego doświadczenia dla sprzedawców”.