Od przyszłego tygodnia kierowcy korzystający z londyńskiego tunelu Blackwall będą musieli zapłacić żniwo.
Opłata jest wdrażana tego samego dnia, w którym nowy tunel Silvertown – który połączy wschodni Londyn z południowo -wschodnim Londynem – otwiera się również dla kierowców.
W przypadku kierowców samochodów podróż powrotna w godzinach szczytu kosztuje 8 funtów, podskakując do 13 funtów za duże samochody dostawcze.
Oto wszystko, co musisz wiedzieć o nowym tunelu, opłatach za pomocą i decyzji jego wdrożenia.
Co to jest tunel Silvertown?
1,4 km (tuż poniżej jednej mili) tunel rozciąga się od Silvertown w Newham we wschodnim Londynie, do półwyspu Greenwich w południowo -wschodnim Londynie.
Będzie w sąsiedztwie tunelu Blackwall z czasów wiktoriańskiej, który zabiera kierowców w pobliżu areny O2 pod River Thames na East India Dock Road (A13) w Blackwall.
Projekt, który kosztował 2,2 miliarda funtów, został zatwierdzony przez burmistrza Londynu Saqida Khana, który został po raz pierwszy zaproponowany w 2012 r.
Jest finansowany przez prywatne finanse i transport dla Londynu (TFL) spłaci 100 milionów funtów rocznie za pieniądze zarobione na opłatę.
Dlaczego został zbudowany?
Nowy tunel ma na celu zmniejszenie zatorów, które obecnie opiera się na podejściu do tunelu Blackwall.
Transport dla Londynu Tunel Silvertown zaoszczędzi do pracy do 20 minut.
Organ rządowy twierdzi, że tunel Blackwall nigdy nie został zaprojektowany do przenoszenia poziomu ruchu, który obecnie robi, co prowadzi do częstszych incydentów, które powodują ruch na ogonach i negatywnie wpływając na jakość powietrza.
Oprócz pojazdów prywatnych, około 21 autobusów będzie podróżować przez nowy tunel co godzinę od 7 rano do 19:00 od poniedziałku do piątku, co, jak powiedział TFL, pomoże zaoferować nowe trasy dla większej liczby osób.
Dedykowana transfer autobusowa rowerowa przetransportuje również rowerzystów i ich motocykli po drugiej stronie rzeki.
Ile to będzie kosztować i jak zapłacić?
Po 7 kwietniu opłaty będą miały zastosowanie zarówno do tuneli Silvertown, jak i Blackwall.
To, ile jesteś obciążony, zależy od tego, co prowadzisz i o której godzinie.
Godziny szczytu przez północny tunel potrwa od 6 rano do 10 rano od poniedziałku do piątku.
Do południowego tunelu szczytu są 16:00 do 19:00 od poniedziałku do piątku.
Wszystkie pozostałe będą klasyfikowane jako poza szczytem, w tym weekendy.
Oba tunele będą otwarte 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Opłaty należy opłacić telefonicznie lub online. Witryna TFL stwierdza, że najłatwiejszym sposobem zapłaty jest użycie automatycznego wynagrodzenia, co pozwala ludziom połączyć swoje karty płatnicze z konto, które automatycznie przyjmie płatność.
Po otwarciu tunelu lokalni mieszkańcy będą mogli korzystać z tras autobusowych przez rok za darmo przez rok. Mieszkańcy, którzy mają pewne korzyści i mieszkają w lokalnych dzielnicach, będą również kwalifikować się do 50% zniżki.
Dlaczego jest to takie kontrowersyjne?
Odkąd tunel Silvertown otrzymał zielone światło, spotkał się z krytyką ze strony partii opozycyjnych i grup kampanii.
Liberalni Demokraci od samego początku kłóci się przeciwko projektowi, twierdząc, że pan Khan nie słuchał obaw dotyczących środowiska.
Uważa, że więcej dróg doprowadzi do użycia ich większej liczby osób, tworząc wąskie gardła przez obszary, w tym Greenwich, Blackheath i Eltham.
Przeczytaj więcej od Sky News:
Nagroda 10 000 funtów za szczegóły na temat chłopca, który zniknął 17 lat temu
Szefowie gospodarki koncertowej mogą stawić czoła więzienia
Rob Blackie, który był kandydatem Lib Dem na burmistrza Londynu, wcześniej powiedział: „Sposób ograniczenia zanieczyszczenia i zmian klimatu jest zachęcanie ludzi do chodzenia, roweru i korzystania z transportu publicznego.
„Ten wielomiliardowy projekt, The Silvertown Tunnel, robi dokładnie odwrotnie!”
Grupa kampanii Stop Silvertown Tunnel Coalition twierdzi, że otwarcie tunelu faktycznie zwiększy zatory i emisje oraz narzuci na londyńskie żniwo, aby zrekompensować koszty budowy.
TFL utrzymuje, że projekt „pomoże zmniejszyć zator w tunelu Blackwall, dostarczyć szybsze podróże w godzinach szczytu, pomóc w zarządzaniu ogólną jakością powietrza i pozwoli na lepszy transport publiczny z branży krzyżowej”.