„To łamie mi serce” – mówi rodzic dziecka z zaburzeniami języka rozwojowego (DLD).

Jednak poruszanie się po specjalnym systemie potrzeb edukacyjnych i niepełnosprawności (wyślij) może być przytłaczającą bitwą.

Tiya Currie, matka z północnego Londynu, zbyt dobrze zna tę walkę.

Tiya, matka z północnego Londynu, stanęła w obliczu bitwy pod górę, aby zdobyć swojego syna, czego potrzebuje.
Obraz:
Tiya Currie stanęła w obliczu pod górę bitwy, aby zdobyć syna, czego potrzebuje.

Spędziła lata walcząc o zapewnienie odpowiedniego wsparcia edukacyjnego dla swojego pięcioletniego syna Aruna.

Arun ma DLD, przez całe życie zaburzenie językowe, które dotyka co najmniej dwojga dzieci w każdej klasie.

„Byliśmy całkowicie złamani, słysząc tę ​​wiadomość. To było absolutnie wstrząsające ziemią”, powiedziała Sky News.

Pani Currie dodała: „Musieliśmy bardzo szybko zaakceptować jego zaburzenie i niepełnosprawność i skupić się na tym, jak zabezpieczyć jego przyszłość.

„To naprawdę bolesne, że nie może zaangażować się ze wszystkimi wokół niego.

„To łamie mi serce, widząc, jak przechodzi przez to.

„On jest moim dzieckiem”.

Dla pani Currie proces zabezpieczenia planu edukacji, zdrowia i opieki (EHCP) był wyczerpujący.

„Na każdym kroku były przeszkody, przeszkody, wyzwania. To było naprawdę, bardzo trudne przez całą drogę” – wyjaśniła.

Po powtarzających się zwolnień od profesjonalistów rodzina została zmuszona do wydania 16 000 funtów na prywatne oceny, raporty i wsparcie prawne, aby udowodnić potrzeby Aruna.

Arun na zdjęciach rodzinnych.
Arun na zdjęciach rodzinnych.
Obraz:
Arun na zdjęciach rodzinnych.

Pani Currie powiedziała: „Spotkaliśmy się z wieloma lekceważącymi postawami, po prostu uznanie, że coś było nie tak, było bitwą”.

Ale poza walkami finansowymi i biurokratycznymi emocjonalny wpływ DLD na Arun był niepokojący.

„Arun staje się dość odizolowany. Może to być dla niego tak frustrujące. To całkowicie zniszczy jego pewność siebie” – powiedziała.

Arun zapewnił miejsce w głównym nurcie szkoły podstawowej ze specjalistyczną jednostką mowy i języka, ale znajduje się 13 mil, a władze lokalne jeszcze nie zorganizowały transportu.

Pani Currie nie jest sama.

Rosnące zapotrzebowanie na edukację specjalną

Wiele rodzin dzieci ze specjalnymi potrzebami twierdzi, że system jest zepsuty, a szkoły specjalistyczne odczuwają również presję.

Władze lokalne pani Currie powiedział, że zawsze współpracuje z rodzinami w celu rozwiązywania sporów pomimo rozciągniętych budżetów i rosnącego popytu.

Powiedział: „Warto również zauważyć, że obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na specjalne zapewnienie edukacji, podczas gdy koszty rosną i budżety są rozciągnięte. Krajowe biuro audytu ostrzegło, że system jest„ niezrównoważony ”i„ w pilnej potrzebie reformy ’. „

Dodało, że pomimo „surowej presji na nasze usługi”, jeden z niewielu lokalnych władz był dostarczenie 100% swoich planów EHCP w czasie prawnym 20 tygodni.

Kevin McDonnell, dyrektor Stormont House Special School.
Obraz:
Dyrektor Stormont House Special School Kevin McDonnell

Kevin McDonnell, dyrektor specjalnej szkoły Stormont House, powiedział: „Władze lokalne nie miały uprawnień do otwierania szkół specjalnych, a to było dla nich nielegalne.

„Często zyskują niesprawiedliwe winy, ale mam nadzieję, że rachunek za nowe szkoły pomoże to zmienić”.

„Punkt zerwania”

Badania dzielone wyłącznie z Sky News według organizacji charytatywnej dla osób niepełnosprawnych ujawnia zakres problemu:

• 45% rodziców niepełnosprawnych dzieci twierdzi, że walczyło o znalezienie szkoły, która zaspokaja potrzeby ich dziecka;
• 45% miało trudności z dostarczeniem EHCP;
• 38% twierdzi, że ich dziecko musi podróżować długą drogą, aby uzyskać dostęp do odpowiedniego wsparcia.

Harriet Edwards, szef ds. Polityki, spraw publicznych i badań w Sense, powiedziała: „Mamy dowody na całym świecie, że władze lokalne nie spełniają swoich obowiązków ustawowych. Pięćdziesiąt procent nie ocenia dzieci w wymaganych czasach.

„Potrzebujemy znacznie większej odpowiedzialności za obszary niepowodzenia tego obowiązku wspierania dzieci niepełnosprawnych.

„Nie można nie docenić wpływu emocjonalnego. Wiele z tych rodzin jest w punkcie przełomowym, walcząc o wsparcie na każdym froncie, opiece społecznej, edukacji, zdrowia.

„To nie powinno być w ten sposób”.

Przeczytaj więcej od Sky News:
Aresztowanie samochodu na liniach kolejowych i aresztowane kierowcy
Samolot uderza w pojazdy na ruchliwej drodze
Polityk zmienia jego imię na „Aussie Trump”

Rząd przeznaczył 1 mld GBP na wysłanie (specjalne potrzeby edukacyjne i niepełnosprawne) w najnowszym budżecie.

Ale wielu twierdzi, że same finansowanie nie naprawi głęboko zakorzenionych problemów w systemie.

Pan McDonnell powiedział: „To zmieni, ale budżety szkolne już walczą.

„Finansowanie dodatkowego wsparcia nie nadążało za inflacją ani naszym zrozumieniem, w jaki sposób należy zaspokoić te potrzeby”.

Rzecznik Departamentu Edukacji powiedział Sky News: „Każde dziecko i młoda osoba zasługuje na najlepsze szanse na życiowe, dlatego ogłosiliśmy znaczną inwestycję w 1 mld funtów w system wysyłania i kolejne 740 mln GBP dla władz lokalnych na stworzenie większej liczby specjalistycznych miejsc gdzie są najbardziej potrzebne.

„Ale w systemie, który jest zbyt wypaczony w kierunku specjalistycznego przepisu i nadmiernie realizacji planów EHC, wiemy, że rodziny są zbyt często zmuszone do walki o właściwe wsparcie.

„Jesteśmy zdeterminowani, aby odbudować zaufanie rodzin do systemu, na którym wiele się polegało. Rodziny reformy płaczą, zajmie trochę czasu, ale z większym skupieniem się na dostawach głównego nurtu i większej wczesnej interwencji zapewnimy zmianę, która jest tak desperacko, że jest tak desperacko desperacko. wymagany.”

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj