
Zespół ds. pieniędzy odpowiada na Twoje problemy finansowe w ramach Tygodnia praw konsumenta…
Używałem mojego wentylatora Dyson o wartości 350 funtów przez około godzinę dziennie przez siedem miesięcy i pilot przestał działać. Jest już po gwarancji. Rozmawiałem z obsługą klienta Dysona i powiedzieli, że mogą zorganizować kuriera, który odbierze urządzenie za cenę 99 funtów. Jeśli nie uda się tego naprawić, powiedziano mi, że otrzymam kupon na zakup nowego wentylatora z 25% zniżką.
Jacqueline Medcalf
Oto co Redaktor bloga o pieniądzach Jimmy Rice ma do powiedzenia na ten temat…
Dziękuję za kontakt, Jacqueline.
Zwolnienie z gwarancji to jedna z najbardziej frustrujących rzeczy, o których słyszymy. Sprzedawcy detaliczni i producenci używają go przez cały czas, ale rzeczywistość jest taka, że jesteś objęty ustawą o prawach konsumenta z 2015 r. przez sześć lat (lub pięć lat w Szkocji).
CRA wymaga, aby produkty nadawały się do określonego celu, zgodnie z opisem, miały zadowalającą jakość i trwałość przez rozsądny okres czasu.
Test z dowolnym produktem jest tym, czego oczekiwałaby rozsądna osoba. Dyson to wysokiej klasy marka, która reklamuje się jako dostarczająca najnowocześniejsze technologie do domów na całym świecie.
„Jak wszyscy jesteśmy sfrustrowani produktami, które nie działają prawidłowo” – chwali się założyciel James Dyson na stronie internetowej firmy. „Jako inżynierowie-projektanci coś z tym robimy. Naszym celem są wynalazki i ulepszenia”.
Otrzymuj najnowsze porady i oferty na blogu Money
W tym kontekście każda rozsądna osoba, która zapłaciła za wentylator 350 funtów, przy sprzyjającym wietrze spodziewałaby się, że będzie on służył przez pełne sześć lat wymienione w przepisach.
Po wysłaniu wiadomości e-mail skontaktowałem się z Dysonem, aby spróbować znaleźć rozwiązanie w Twoim imieniu. Dojdę do tego na końcu tego posta, ale wyobraźmy sobie, że jesteś z tym sam i jesteś ignorowany: co możesz zrobić?
Ile czasu minęło?
Wyraźnie masz to już za sobą, ale…
Masz krótkoterminowe prawo do odrzucenia wadliwego towaru i otrzymania pełnego zwrotu pieniędzy w ciągu pierwszych 30 dni, pod warunkiem, że produkt nie był używany niezgodnie z przeznaczeniem. Następnie wszelkie wady wykryte w ciągu pierwszych sześciu miesięcy uważa się za występujące w momencie zakupu. Ciężar dowodu, aby wykazać, że jest inaczej, spoczywa na sprzedawcy.
Po upływie 30 dni wszelkie wady wykryte w ciągu pierwszych sześciu miesięcy uważa się za występujące w momencie zakupu. Ciężar dowodu, aby wykazać, że jest inaczej, spoczywa na sprzedawcy. Uprawnia to do naprawy lub wymiany. Jeśli naprawienie przedmiotu nie jest możliwe, możesz poprosić o zwrot pieniędzy.
Kiedy pojawił się problem, oba te momenty już minęły.
Po upływie sześciu miesięcy na Tobie spoczywa obowiązek udowodnienia, że wentylator został sprzedany z wadami w momencie zakupu.
Przeczytaj więcej Problemy z pieniędzmi:
Mam spór z TK Maxx o dostawę – kto ma rację?
Sąsiad nie chce mi zwrócić 1000 funtów
Błąd podczas parkowania na lotnisku kosztował mnie 885 funtów
Nie anulowaliśmy BT Sport taty po jego śmierci – czy możemy odzyskać pieniądze?
Frustrujące jest to, że prawo nie zawiera żadnych sugestii, jak to zrobić.
W e-mailu poinformowałeś nas, że rozmawiałeś z ekspertem firmy Dyson, który Twoim zdaniem potwierdził problem – to dobry punkt wyjścia.
Przeprowadziłeś także pewne badania, przeglądając recenzje Dysona na Trustpilot – spojrzałem i byłem zaskoczony średnią firmy wynoszącą 2,6.
Tego rodzaju witryny – także recenzje Google – są doskonałym źródłem informacji o osobach, które miały podobne problemy, co może pomóc w udowodnieniu, że wystąpiła wada wrodzona.
Innym sposobem byłoby skorzystanie z pomocy niezależnego eksperta w celu sprawdzenia przedmiotu i przedstawienia swojej opinii na piśmie.
Ale, jak mówisz, Dyson potwierdził istnienie problemu, więc nie musisz przeprowadzać dalszych badań. W twoim przypadku musisz być wytrwały i nie dać się oszukać.
Prawo mówi, że przysługuje Ci jedna bezpłatna naprawa – nie należy pobierać opłat za dostawę. Jeśli naprawa się nie powiedzie, automatycznie przysługuje Ci częściowy zwrot pieniędzy lub wymiana, chociaż sprzedawca może dokonać potrącenia w ramach „dozwolonego użytku” na podstawie szacowanej żywotności produktu.
Jeśli nadal nie ustąpią
Upłynął 120-dniowy limit na obciążenie zwrotne w przypadku płatności kartą debetową, ale w przypadku płatności kartą kredytową możesz złożyć wniosek na podstawie sekcji 75 na podstawie ustawy o kredycie konsumenckim z 1974 r., ponieważ dostawca karty ponosi wspólną odpowiedzialność za „naruszenie umowy” zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z 2015 r.
Obszernie omówiliśmy Sekcję 75 – dowiedz się więcej Tutaj…
Małe roszczenia
Jeśli wszystko inne zawiedzie, możesz skierować swoją sprawę do sądu ds. drobnych roszczeń, jeśli znajduje się on w Anglii, lub postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami Prosta procedura w Szkocji.
Ekspert ds. sporów konsumenckich Scott Dixon radzi: „Zanim złożysz pozew, prześlij zrzuty ekranu projektów pism sądowych przedstawiających Twoją sprawę i żądających zwrotu pieniędzy w ciągu siedmiu dni.
„To może rozwiązać spór. Jeśli tak się nie stanie, możesz kontynuować i złożyć dokumenty dotyczące drobnych roszczeń przez Internet”.
Zawrót Dysona
Na szczęście w tym przypadku wystarczył telefon do biura prasowego Dysona, aby uzyskać zadowalające rozwiązanie
Rzecznik powiedział mi: „Przykro nam, że pani Medcalf doświadczyła problemu ze swoim urządzeniem Dyson, ale jesteśmy wdzięczni za szansę naprawienia problemu.
„Wszystkie maszyny Dyson Environmental Care są objęte dwuletnią gwarancją obejmującą naprawę lub wymianę i są zbudowane z myślą o trwałości, poparte latami badań, rozwoju i rygorystycznych testów.
„Chociaż okres gwarancji na tę konkretną maszynę minął, żałujemy, że pani Medcalf doświadczyła tego problemu, dlatego zorganizowaliśmy bezpłatną naprawę, aby mogła nadal cieszyć się produktem Dyson”.
Oczywiście nie możemy interweniować w każdej wysłanej do nas sprawie, ale biorąc pod uwagę wszystkie powyższe porady, czytelnicy powinni być w stanie bez problemu uporać się z problemem odrzucenia gwarancji.
Ta funkcja nie ma na celu porady finansowej – jej celem jest przedstawienie przeglądu rzeczy, o których powinieneś pomyśleć. Zgłoś swój dylemat lub spór konsumencki za pośrednictwem:
- WhatsApp Tutaj
- Lub wyślij e-mail na adres moneyblog@sky.uk, wpisując temat „Problem z pieniędzmi”


















