Gatwick jest najgorszym lotniskiem w Wielkiej Brytanii na opóźnienia lotów w drugim roku, zgodnie z nowymi danymi z Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA).
Po cierpieniu na dalsze zakłócenia kontroli ruchu lotniczego (ATC), odlot z lotniska West Sussex zostały opóźnione o ponad 23 minuty w 2024 r.
W 2023 r. Jego loty zostały opóźnione o prawie 27 minut – więc lotnisko, które jest drugim najbardziej zajętym Wielkiej Brytanii, odnotowało poprawę.
Rzecznik powiedział, że lotnisko ma „solidny plan” w celu dalszej poprawy rzeczy w 2025 r., W tym nowej metodzie oddzielenia się samolotów i rozpoznawania koordynacji łączenia mostów odrzutowych z samolotami.
Powiedzieli, że Gatwick pozostaje „najskuteczniejszym lotniskiem na świecie, z lotami odlatującymi lub przybywającymi co 55 sekund”.
Gatwick Na poważnie wpłynęły niedobory pracowników ATC zarówno w Europie, jak i we własnej wieży kontrolnej w zeszłym roku, którą sugerował raport Royal Aeronautical Society w 2024 r.
Stwierdzono, że personel został zmniejszony z powodu pogorszenia koniunktury podczas blokowania, a rekrutacja i szkolenie nowych pracowników ATC mogą potrwać do trzech lat.
Julia Lo Bue-Said, dyrektor generalny Advantage Travel Partnership, sieć niezależnych biur podróży, powiedziała, że pasażerowie powinni oczekiwać lepszego niż „utknięte w terminalach” przez wiele godzin „z niewielkimi informacjami lub wsparciem”.
Na drugim końcu stołu …
Lotnisko w Belfastu w Belfastu odnotowało najlepszą punktualność w Wielkiej Brytanii drugi rok z rzędu.
Jego typowe opóźnienie na lot było mniej niż 12 minut.
Średnie opóźnienie lotów z głównych lotnisk w Wielkiej Brytanii wyniosło 18 minut i 24 sekundy w 2024 r., Z 20 minut i 42 sekundy w 2023 r.
Przeczytaj więcej od Sky News:
Mąż opisuje „horror” jako żonę zabitą na polu golfowym
Odwołanie policji w stosunku do „bezsensownych” szkód siedmiu posągów
„Lotnictwo nadal wraca do zdrowia po pandemii i działa w niezwykle pracowitym, globalnym środowisku z wyzwaniami związanymi z odpornością” – powiedział rzecznik handlu AirportSuk.
„Dlatego pozytywne jest, że dane pokazują, że opóźnienia nadal spadają, ponieważ wszyscy w lotnictwie współpracują ze sobą, aby zapewnić pasażerom najlepszą możliwą usługę”.