Zdaniem brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków (CMA) rynkiem odżywek dla niemowląt należy wstrząsnąć, aby pomóc rodzicom, którzy nie mogą sobie na to pozwolić.
W swoim raporcie okresowym stwierdzono, że branża ma „ograniczone zachęty” do konkurowania cenowego oraz że rodzice ponieśli konsekwencje wysokich cen.
Wśród jego zaleceń znajduje się wezwanie do lepszego przekazywania informacji na temat zdrowia publicznego i przejrzystości dla rodziców próbujących wybierać między różnymi markami.
CMA potwierdziła również, że bada skutki wprowadzenia pułapu cenowego, ale stwierdziła, że obecnie nie zaleca takiego ograniczenia.
W raporcie napisano: „CMA tymczasowo stwierdziła, że – w przeciwieństwie do wielu innych kategorii artykułów spożywczych – wywierana jest niewielka presja na producentów i sprzedawców detalicznych, aby chronili klientów przed wzrostem kosztów produkcji, które w dużej mierze zostały szybko i w całości przerzucone”.
Sarah Cardell, dyrektor naczelna CMA, powiedziała: „To bardzo ważny i wyjątkowy rynek. Obawiamy się, że firmy nie konkurują silnie cenowo, a wielu rodziców – którzy mogą wybierać preparaty do początkowego żywienia niemowląt w niepewnych okolicznościach i bez wyraźnych informacji – wybieraj droższe produkty, utożsamiając wyższe koszty z lepszą jakością dla swojego dziecka.
„Zidentyfikowaliśmy możliwości zmian, ale teraz chcemy ściśle współpracować z rządami we wszystkich częściach Wielkiej Brytanii, a także z innymi zainteresowanymi stronami, podczas opracowywania naszych ostatecznych zaleceń”.
Ta najświeższa wiadomość jest aktualizowana, a więcej szczegółów zostanie opublikowanych wkrótce.
Aby uzyskać pełną wersję, odśwież stronę.
Możesz otrzymywać najświeższe informacje na smartfonie lub tablecie za pośrednictwem Aplikacja Wiadomości Sky. Możesz także śledzić @SkyNews na X lub zapisz się do naszego Kanał YouTube aby być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami.