Rząd ogłosi kolejne opóźnienie w oblężonym projekcie HS2 w środę, mówiąc, że najnowszy cel jest teraz niemożliwy.
Sky News rozumie, że sekretarz transportu Heidi Alexander ogłosi, że linia Londynu do Birmingham nie będzie już gotowa do otwarcia do 2033 roku.
Nie jest jasne, jaki będzie nowa data docelowa.
Oczekuje się, że Aleksander obwini Torysów za „litanię porażki”, która podniosła koszty o 37 miliardów funtów od 2012 r., Kiedy to rząd koalicyjny został zatwierdzony przez rząd koalicyjny.
Jak po raz pierwszy donosi TelegraphOczekuje się również, że podsumowuje obawy, że podatnicy mogli zostać oszukani przez podwykonawców i zobowiązać się, że „konsekwencje zostaną odczuwalne”.
Ogłoszenie pani Aleksandra nastąpi obok ustaleń dwóch recenzji w HS2, patrząc na to, co poszło nie tak i jak i kiedy zbudować resztę.
Powie posłaty: „miliardy funtów pieniędzy podatników zmarnowano na stałe zmiany zakresu, nieskuteczne umowy i złe zarządzanie.
„To przerażający bałagan. Ale to sortujemy”.
HS2 pierwotnie planowano skrócić czas podróży i poprawić łączność między Londynem a Midlands i Północą.
Został on dany w 2012 r. W celu działania do 2026 r., Ale od tego czasu jest pogrążone w niepowodzeniach i spiralnych kosztach.
Czytaj więcej:
HS2 Boss ujawnia rachunek za 100 milionów funtów za linię kolejową „szopa nietoperza”, która „nie jest potrzebna”
Pierwszym planem było zbudowanie pierwszej fazy łączącej Londyn i Birmingham, a następnie dodanie dwóch oddziałów do Manchesteru i Leeds.
Jednak Boris Johnson złomował nogę do Leeds w 2021 rokupodczas gdy Rishi Sunak wyciągnął wtyczkę do końca drugiej fazy do Manchesteru w 2023 r. Z powodu spiralnych kosztów.
Najnowsze skale czasowe dają datę otwarcia od 2029 do 2033 r. Dla nogi w Londynie do Birmingham, która jest w budowie.
Ostatnie oszacowanie kosztów wyniosły od 49 mld GBP do 56,6 mld GBP (w cenach 2019), zgodnie z odprawą do badań House of Commons.
Oryginalny rachunek za cały projekt w cenach w 2009 r., Kiedy pomysł został po raz pierwszy wymyślony, miał wynosić 37,5 mld GBP.