Reklama telewizyjna do żelu pod prysznicem Sanex została zakazana do wzmocnienia ofensywnego stereotypu rasowego, powiedział nadzorujący.
Urząd Standardów Reklamy (ASA) orzekł, że reklama, widziana w czerwcu, nie może się pojawić ponownie.
Otrzymał dwie skargi, że reklama utrwalała stereotypy rasowe, że czarna skóra była „problematyczna” i że biała skóra była „lepsza”.
Reklama zawierała głos, który powiedział: „Do tych, którzy mogą zarysować dzień i noc. Do tych, których skóra będzie wyschła nawet przez wodę”.
Głowym towarzyszyły sceny czarnej kobiety ze śladami czerwonych zarysowania i kolejne pokryte pękniętym, gliniastym materiałem.
Później reklama pokazała sceny białej kobiety biorące prysznic z produktem, a lektor powiedział: „Spróbuj wziąć prysznic z nową terapią skóry Sanex i jej opatentowanym kompleksem aminokwasowym. Dla 24-godzinnego wyczucia nawodnienia”.
Reklama zakończona tekstem na ekranie i lektorem stwierdzającym: „Relief może być tak prosta jak prysznic”.
ASA rządził użyciem różnych kolorów skóry do przedstawienia „przed i po” użyciu produktu stworzyło zestawienie czarnej skóry pokazane jako swędzące, suche i pęknięte, a białą skórę pokazaną jako gładsza.
Colgate-Palmolive, który jest właścicielem marki Sanex, powiedział, że stosowanie różnych modeli przez reklamę było wykazanie, że jej produkt był odpowiedni i skuteczny dla wszystkich, a nie jako porównanie oparte na rasie lub pochodzeniu etnicznym.
Dlatego firma uważała, że AD nie wzmocniła negatywnych stereotypów rasowych i prawdopodobnie nie spowodowała poważnego lub powszechnego przestępstwa.
Zostało to powtórzone przez Clearcast, agencję, która zatwierdza lub odrzuca reklamy transmisji w telewizji, która dodała, że reklama wykazała włączenie produktu.
Przeczytaj więcej od Sky News:
Radny uwięziony za seksualnie wykorzystywaną dziewczynę
Pasta do zębów wykonana z włosów „zmieniaczem gier”
Ale ASA powiedział, że reklama była „ustrukturyzowana w taki sposób, że była to czarna skóra, przedstawiona w związku z swędzeniem i suchą skórę, która okazała się problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra, przedstawiona jako gładsza i czysta po użyciu produktu, została pomyślnie zmieniona i rozwiązana”.
„Uważaliśmy, że można to interpretować jako sugerujące, że biała skóra była lepsza od czarnej skóry” – dodał.
ASA kontynuowało: „Chociaż zrozumieliśmy, że to przesłanie nie było przeznaczone i może wydawać się przypadkowe lub nie zdarzyć się niezauważone przez niektórych widzów, uznaliśmy, że reklama prawdopodobnie wzmocni negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy, że czarna skóra była problematyczna, a że biała skóra była lepsza.
„Doszliśmy do wniosku, że reklama zawierała stereotyp rasowy i dlatego może spowodować poważne przestępstwo”.
W celu komentarza do Colgate-Palmolive.