Poważne incydenty związane z bezpieczeństwem statków wycieczkowych nie ograniczają się do napaści na tle seksualnym. Incydenty „człowieka za burtą”, kradzieże, a nawet morderstwa od dawna są rzeczywistością tych rejsów. Jednym z tragicznych przykładów jest 26-letni George Smith IV z Greenwich w stanie Connecticut, który zniknął z rejsu w 2005 r. W W 2015 roku FBI zamknęło sprawę Smitha, a jego rodzina może nigdy nie otrzymać odpowiedzi na temat tego, co się stało. Rodzina Smith odważnie przekuła swój żal w działanie, ściśle współpracując z Kongresem, aby zapewnić uchwalenie ustawy Cruise Vessel Security and Safety Act z 2010 r. — ostatniej dużej reformy branży rejsowej. Ustawa ta poczyniła istotne postępy w poprawie bezpieczeństwa pasażerów na pokładach statków wycieczkowych, ale dodatkowe działania są rozpaczliwie potrzebne.
Od 2013 r. przewodziłem działaniom na rzecz dalszej reformy linii rejsowych w Senacie za pomocą ustawy Cruise Passenger Protection Act i jestem dumny, że mogę pracować nad tym projektem z Rep. Doris Matsui z Kalifornii. Ustawa ta wdroży dodatkowe standardy bezpieczeństwa pasażerów i wymogi dotyczące raportowania linii rejsowych, zapewniając konsumentom odpowiednie informacje o ich prawach przed podróżą i środki odwoławcze, gdyby coś poszło nie tak.
Mój środek wymagałby od linii rejsowych przechowywania nagrań wideo z każdego domniemanego przestępstwa przez jeden rok, aby śledczy i ofiary mieli więcej czasu na dostęp do nagrań, które mogą być niezbędne do dochodzenia sprawiedliwości. Wymagałby również od linii rejsowych określenia, czy przestępstwa, w tym napaści na tle seksualnym, zostały popełnione przeciwko nieletnim. Aby wzmocnić egzekwowanie prawa, ustawa podniosłaby kary, jakie linie rejsowe ponoszą za naruszenia prawa.
Mój Cruise Passenger Protection Act znacznie wzmocniłby również wsparcie dla ofiar. Wymagałby od linii rejsowych jasnego informowania pasażerów o terminie przedawnienia pozwu i ustanowienia dyrektora ds. wsparcia dla ofiar w Departamencie Transportu USA, który współpracowałby z ofiarami statków wycieczkowych i opracowywał procedury postępowania w przypadku incydentów.
Od czasu, gdy poprowadziłem tę inicjatywę, Kongres uchwalił kilka jej przepisów dotyczących bezpieczeństwa i zdrowia. Przepisy te nakładają na linie rejsowe wymagania, takie jak instalowanie kamer wideo w miejscach publicznych i przechowywanie zapisów nadzoru przez 20 dni, instalowanie technologii obrazowania „człowiek za burtą” i zapewnianie, że statki mają łatwo dostępne automatyczne defibrylatory zewnętrzne. Chociaż te obecnie uchwalone zasady są ważnym krokiem naprzód, należy uchwalić pełną ustawę o ochronie pasażerów rejsów, aby rozwiązać bieżące problemy na pokładach statków wycieczkowych i chronić wszystkich pasażerów na pokładzie.
Branża rejsów wycieczkowych zaciekle walczyła z tymi przepisami, twierdząc, że ich wymagania są „niepotrzebne”. Jak jasno wynika z dochodzenia BuzzFeed News, są one kwestionowane przez ekspertów, prawników, ofiary i ich rodziny. Odwaga tych, którzy zabierają głos, pomoże nam uchwalić ustawę o ochronie pasażerów rejsów wycieczkowych. Mam nadzieję, że branża rejsów wycieczkowych poprze te ważne reformy, które tylko poprawią ich podróże dla konsumentów. Silne standardy bezpieczeństwa i rzeczywiste egzekwowanie pomogą chronić pasażerów i pociągnąć branżę rejsów wycieczkowych do odpowiedzialności.
Richard Blumenthal jest starszym senatorem z Connecticut.