Można wymagać wzmocnienia przepisów, aby rozbić wyzyskiem „wpływowych” dziecka, ostrzegł starszy poseł Partii Pracy.

Chi Onwurah, przewodniczący komitetu nauki, technologii i innowacji, powiedział, że części ustawy o bezpieczeństwie online – przyjęte w październiku 2023 r. – mogą być już „przestarzałe lub nieodpowiednie”.

Polityka Najnowsze: obserwuj aktualizacje na żywo

Eksperci wzbudzili obawy, że brakuje przepisów w zakresie przepisów branżowych dla dzieci, które zarabiają pieniądze poprzez współpracę marki w mediach społecznościowych w porównaniu z aktorami i modelami dziecięcymi.

Doprowadziło to do reklamowania dzieci w bieliźnie w mediach społecznościowych, twierdził jeden ekspert.

Osoby pracujące w bardziej tradycyjnych dziedzinach rozrywkowych są zabezpieczone przez przepisy dotyczące wydajności, które ściśle rządzą godzinami, które nieletni może pracować, zarobią pieniądze i kogo towarzyszy im.

Projekt Child Influencer, który kursował pierwsze na świecie wytyczne branżowe dla grupy, ostrzegł o „dużej luce w prawie Wielkiej Brytanii”, która nie jest wystarczająco wypełniona nowymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa online.

Oficjalny portret Chi Onwurah. PIC: UK Parlimeant
Obraz:
Oficjalny portret Chi Onwurah. PIC: UK Parlimeant

Badania grupy wykazały, że osoby wpływające na dzieci mogą być narażeni na aż 20 różnych ryzyka szkody, w tym na godność, tożsamość, życie rodzinne, edukację oraz ich zdrowie i bezpieczeństwo.

Pani Onwurah powiedziała Sky News, że musi istnieć „znacznie wyraźniejsze zrozumienie natury„ pracy ”i ram prawnych i regulacyjnych wokół niej”.

Powiedziała: „Bezpieczeństwo i dobrobyt dzieci są w centrum ustawy o bezpieczeństwie online i słusznie.

„Jednak, jak wiemy w wielu obszarach, ustawa może być już przestarzała lub nieodpowiednia ze względu na brak przewidywania i rygor ostatniego rządu”.

Victoria Collins, rzecznik liberalnego demokratyki ds. Nauki, innowacji i technologii, zgodziła się, że przepisy „muszą dotrzymać kroku czasom”, a osoby wpływające na media społecznościowe ”chronione w ten sam sposób, jak aktorzy lub modele dziecięce.

„Liberalni Demokraci powitaliby kroki w celu wzmocnienia ustawy o bezpieczeństwie online na tym froncie” – dodała.

„Coś trzeba zrobić”

Posłowie ostrzegli w 2022 r., Że rząd powinien „pilnie zająć się luką w brytyjskim regulacji siły roboczej i wyników, które pozostawiają dzieci bez ochrony”.

Poprosili o nowe przepisy dotyczące godzin pracy i warunków, mandatu na ochronę zarobków dziecka, prawo do usuwania i wniesienia ustaleń dotyczących pracy dzieci w ramach nadzoru władz lokalnych.

Jednak dr Francis Rees, główny badacz projektu dziecięcego, powiedział Sky News, że nawet po wdrożeniu ustawy o bezpieczeństwie online: „Nadal jest dużo chce”.

„Należy zrobić coś, aby marki były bardziej świadomie własnego obowiązku opieki nad dziećmi na tej arenie” – powiedziała.

Dr Rees dodał, że osiągnięcie wyników dzieci w mediach społecznościowych „może obejmować wyjątkowo przymusowe i zakłócające praktyki”.

„Musimy po prostu zrobić więcej, aby chronić te dzieci, które bardzo mało powiedzą lub rozumieją, co się naprawdę dzieje. Większość pozostaje bez głosu i bez wyboru”.

Co to jest wpływowy dziecięcy – i jak są zagrożone?

Dziecko wpływające na osobę poniżej 18 roku życia, która zarabia pieniądze za pośrednictwem mediów społecznościowych, niezależnie od tego, czy wykorzystuje to ich wizerunek sam, czy z rodziną.

Dr Francis Rees, główny badacz projektu Child Influencer, wyjaśnia, że ​​jest to „eskalacja” z dzielenia się cyfrowymi obrazami i występami dziecka w „jakąś formę zysku komercyjnego lub poparcia marki”.

Powiedziała, że ​​problemy mogą pojawić się, gdy młodzi ludzie pracują z markami – którzy nie muszą przestrzegać standardowej praktyki dla dzieci, tak jak w przypadku produkcji wewnętrznej.

Dr Rees wyjaśnia, w jaki sposób pracując z modelem dziecięcym lub aktorem, agencja reklamowa musiałaby upewnić się, że istnieje licencja na wydajność, i upewnić się, że „wszystko jest zgodne z wieloma warstwami przepisów i regulacji dotyczących ochrony dzieci”.

Ale poza środowiskiem zawodowym te zabezpieczenia nie są na miejscu.

Zauważa, że ​​30-sekundowe filmy „mogą potrwać nawet trzy dni na ćwiczenie i próbę”.

Dr Rees sugeruje, może to obciążyć relację rodzic-dziecko.

„To po prostu nie jest tak proste, jak zabranie dziecka do zestawu i wykonanie go do aparatu, w którym zaangażowani są profesjonaliści”.

Przeczytaj więcej od Sky News:
Cztery zabite, gdy kolejka linowa rozbija się w pobliżu Neapolu

Dwóch zmarłych i pięciu rannych podczas strzelania na Uniwersytecie Florydy

Badacz wskazał na jeden konkretny przykład, w którym dzieci reklamowały markę bielizny w mediach społecznościowych.

Powiedziała: „Dzieci we własnym materiale marketingowym firmy lub ich własne kampanie medialne albo podnoszą bandę bielizny pod ich ubraniem, albo utrzymują bieliznę, gdy są w pełni ubrani.

„Ale ilekroć patrzysz na którąkolwiek z sponsorowanej treści produkowanej przez rodziny z dziećmi – mama, tata i dziecko są w bieliźnie”.

Dr Rees powiedział, że jest to „noc i dzień” pod względem zachowania firm, gdy ponoszą odpowiedzialność za materiał, w porównaniu z „brakiem odpowiedzialności, gdy przekazują je rodzicom z dziećmi”.

Source link