Młoda dziewczyna promienieje do kamery. Ma szelki, piżamę w różowe i białe paski, a za nią sznur różowych balonów i numer 13 unoszący się u wezgłowia łóżka.

„To są moje urodziny!” śpiewa: „To mój ulubiony dzień w roku!”

Przez następne dwie minuty patrzymy, jak nakłada na twarz serię kremów i toników. Opowiada o swoim stroju i o swojej urodzinowej wycieczce do teatru poprzedniego wieczoru.

Film obejrzano 2,5 miliona razy.

Layla Eleni przyznaje, że mogłaby rozmawiać w imieniu Anglii: „Jestem bardzo gadatliwa!”

Jak twierdzi, siedząc przy tej samej toaletce, przy której nagrywa swoje treści, kilka razy dziennie publikuje posty w mediach społecznościowych, często przed szkołą nagrywając filmy „Przygotuj się ze mną”, w których demonstruje swój sposób pielęgnacji skóry.

Layla Eleni
Obraz:
Layla twierdzi, że bada każdy produkt, którego używa na swojej skórze

Tiktokkerzy zajmujący się pielęgnacją skóry

„To po prostu miłe. Poranki zaczynam od rozmów, pielęgnacji skóry i przygotowywania się na cały dzień” – mówi.

Wiele z jej miliona obserwujących na TikToku to dziewczyny w jej wieku i młodsze. To pokolenie, które zafascynowało się pielęgnacją skóry, głównie dzięki trendom w mediach społecznościowych.

Layla Eleni
Obraz:
Layla mówi, że młode dziewczęta często czują presję ze strony rówieśników, aby używały produktów do pielęgnacji skóry. Zdjęcie: Layla Eleni/TikTok

Dla rodziców fascynacja pokolenia Alpha filmami „świetnie ze mną” i procedurami pielęgnacji skóry może być zagmatwanym światem do odkrycia.

Wiele osób nie ma pojęcia, co tak naprawdę kryje się w jaskrawo opakowanych kremach i serum, o które nagle zabiegają ich córki, ale dermatolodzy obawiają się, że ostre kwasy i silne produkty zawarte w niektórych z nich mogą wyrządzać szkody na całe życie.

Jedna z matek powiedziała Sky News, że musiała ograniczyć kieszonkowe swojej córce, aby uniemożliwić jej kupowanie produktów, które widziała w Internecie. Inna powiedziała, że ​​zabroniła córce korzystania z mediów społecznościowych – ale wszyscy znajomi dziewczyny i tak pokazują jej filmy o pielęgnacji skóry – przez co czuje się wykluczona bez najnowszych, popularnych produktów.

Marki wiedzą, że na rosnącym rynku nastolatków i nastolatków podekscytowanych obietnicą „idealnej skóry” można zarobić ogromne sumy pieniędzy. Na początku tego roku donoszono, że pokolenie Alpha (urodzone po 2010 r.) odpowiada za 49% wzrostu sprzedaży produktów do pielęgnacji skóry w USA.

Oddzielne badanie Kantar wykazało niepokojący wzrost niepokoju związanego ze starzeniem się. W ciągu zaledwie jednego roku nastąpił wzrost o 23% w przypadku dziewcząt w wieku od 11 do 16 lat, które twierdziły, że mają drobne linie i zmarszczki, a o 10% więcej martwiły się cienie pod oczami.

Ta niepewność przekłada się na produkty, które kupują. Dane Sky News pokazują, że w samej Wielkiej Brytanii w ciągu dwóch lat nastąpił wzrost o 21% w tej grupie wiekowej stosującej kremy nawilżające przeciwdziałające efektom starzenia i o 150% w przypadku produktów do wybielania zębów.

Zdjęcie: iStock
Obraz:
Jasne opakowania produktów do pielęgnacji skóry „przyciągają dzieci”. Zdjęcie: iStock

„Punkt kryzysowy”

Dla dr Tess McPherson z Brytyjskiego Stowarzyszenia Dermatologów jest to znak, że szał na pielęgnację skóry osiągnął „swego rodzaju punkt krytyczny”.

Mówi, że niektóre wirusowe trendy w pielęgnacji skóry w mediach społecznościowych podsycają „uzależniającą” obsesję na punkcie drogich produktów, które nie są przeznaczone dla młodych ludzi. Wyjaśnia, że ​​kremy przeciwstarzeniowe i retinole „mogą nie tylko powodować podrażnienia, ale mogą w rzeczywistości wywołać alergie kontaktowe, które mogą utrzymywać się przez całe życie”.

Mówi także, że leczyła dziewczęta w wieku ośmiu lub dziewięciu lat, które kupowały te produkty i „które mają skórę skłonną do wyprysków i w rezultacie rozwinął się wyprysk twarzy”.

Doktor Tess McPhearson
Obraz:
Doktor Tess McPherson

Layla twierdzi, że pielęgnacja skóry to „tylko troska o siebie i miłość, to świetna zabawa i sposób na wyrażenie siebie”.

Wie jednak, że wszechobecna popularność trendów w pielęgnacji skóry może sprawić, że niektórzy poczują się pod presją rówieśników. „Powiedz, że wszyscy twoi znajomi używają jednej rzeczy, a ty (ty nie). Czujesz się osądzany, może czujesz się nie na miejscu”.

Layla Eleni
Obraz:
TikToker Layla Eleni ma milion obserwujących na platformie

I naprawdę martwi się, że dziewczynki, nawet o wiele młodsze od niej, stosują produkty przeciwstarzeniowe. Opowiada mi o znanych jej ośmioletnich dzieciach, które stosowały olejki z retinolem; pochodna witaminy A stosowana do zwalczania zmarszczek, która może jednak poważnie uszkodzić barierę skórną młodego człowieka.

„Po prostu widzą, jak inni ludzie ich używają” – mówi, i „myślą, że chcą też wypróbować produkty przeciwdziałające starzeniu się i wygładzające zmarszczki, których nie potrzebują”.

Layla twierdzi również, że sama miała negatywne doświadczenia związane z śledzeniem wirusowych trendów w mediach społecznościowych i widziała, jak jej twarz „wysadzała się w powietrze”, co wywołało okropną reakcję. Teraz twierdzi, że bada wszystko, czego używa, rygorystycznie czytając recenzje i informacje o produktach oraz rozmawiając z dermatologami o tym, jakie produkty są odpowiednie dla jej wieku.

Przeczytaj więcej:
Marka produktów do pielęgnacji skóry dla dzieci założona przez rapera
Prawdziwy powód, dla którego nasza skóra jest bardziej napięta po użyciu środka czyszczącego

Jednak według dr McPhersona obawy dotyczące procedur pielęgnacji skóry wykraczają poza kwestie kliniczne. Obawia się także o zdrowie psychiczne pokolenia dziewcząt, które od najmłodszych lat mają obsesję na punkcie swojego wyglądu.

„To nie czyni cię szczęśliwszym. Wiemy, że może to prowadzić do problemów ze zdrowiem psychicznym” – mówi.

„Wiemy, że może to prowadzić do poważnych problemów związanych z wyglądem, przez co istnieje większe prawdopodobieństwo, że w coraz młodszym wieku zdecydujesz się na operację plastyczną, a wydawanie pieniędzy wiąże się z ryzykiem zarówno dla skóry, zdrowia, jak i zdrowia psychicznego”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj