Japonia może być kilka godzin od wyczerpania Asahi, najpopularniejszego piwa w kraju.
Dziesiątki fabryk w całym kraju zatrzymają się po cyberataku w poniedziałek.
Naruszenie wyłączyło systemy zamawiania i dostawy firmy – a także wykonało operacje call center offline.
Supermarkety i japońskie puby znane jako Izakayas ryzykują super suche, a niektórzy detaliści wzbudzają obawy o potencjalny zakup paniki.
Według NHK grupa Asahi musiała teraz zawiesić plany wprowadzenia nowych produktów, w tym napojów bezalkoholowych, kawy i pastylki do gardła.
Jeden hurtownik spodziewa się, że w sobotę zabraknie beczki piwnej, co oznacza, że nie będą już mogli dostarczać alkoholu do sprzedawców detalicznych.
Rozważają teraz, czy zacząć sprzedawać inne marki jako tymczasowy środek.
Akira Kudo, która prowadzi Izakaya w Tokio, powiedziano, że jedna z dwóch marek Asahi, którą regularnie kupuje, jest teraz poza magazynem.
Teraz nie jest w stanie przewidzieć, kiedy piwa można ponownie wylać.
„Otrzymaliśmy piwo od hurtownika, aby zastąpić Asahi, ale chcielibyśmy unikać korzystania z innych producentów, jeśli to możliwe, więc rozważymy nasze opcje do ostatniej chwili” – dodała Akira.
Przeczytaj więcej od Sky News:
William wskazuje na „zmiany”, gdy jest królem
Sean „Diddy” Combs przyznaje „przeszłe zło”
Niedobór może pozostawić japońskich pijących. Podczas gdy w kraju są inne browary, Asahi ma bardzo lojalne zwolenniki.
Liczby Kirin Holdings sugerują, że typowy konsument wypił 34,5 litrów piwa rocznie w 2022 r., Odpowiednik 54 dużych butelek.
Kierownictwo Asahi konsultuje się teraz z policją i próbuje ustalić, czy firma polegała na oprogramowaniu ransomware.
Podkreślili, że nie wyciekają żadnych danych osobowych ani danych klienta.
Operacje warzenia poza Japonią – w tym w Wielkiej Brytanii – również nie mają wpływu.
W ostatnich miesiącach nastąpiła seria głośnych cyberataków na znane marki-w tym Marks i SpencerThe Klatka I Jaguar Land Rover (JLR).