„Krytycznie wadliwe” praktyki bezpieczeństwa i „toksyczna kultura miejsca pracy” były jednym z czynników, które doprowadziły do zanurzenia tytana implodowania w drodze do Titanic, podał raport.

Rada Śledczego Straży Przybrzeżnej Stanów Zjednoczonych (MBI) powiedziała w swoim raporcie o Oceangate – prywatnej firmie, która była właścicielem zanurzalności – że „utrata pięciu istnień ludzkich można zapobiec”.

tytan Operator Stockton Rush, który założył Oceangate; dwóch członków wybitnej pakistańskiej rodziny, Shahzada Dawood i jego syna Sulemana; Brytyjski poszukiwacz przygód Hamish Harding; oraz ekspert Titanica i pilot sub-podtrzymania, Paul-Henri Nargeolet, zmarł na pokładzie.

We wtorek 335-stronicowy raport z katastrofy przeprowadził 17 zaleceń bezpieczeństwa, które, jak powiedział, przewodniczący MBI Jason Neubauer pomoże zapobiec przyszłym tragediom.

Wszyscy pięciu pasażerów na podwodności Tytana zginęło w tym incydencie.
Obraz:
Tytan zanurzony na podłodze oceanu

Raport śledztwa wykazał, że proces projektowania, certyfikacji, konserwacji i kontroli Smerible był nieodpowiedni.

Podkreślił również fakt, że firma nie zastanowiła się nad znanymi przeszłymi problemami z kadłubem, a problemy z wyprawą nie były monitorowane w czasie rzeczywistym i działały.

Współzałożyciel Oceangate, Guillermo Sohnlein, powiedział Prezenterka Sky News Anna Botting że nie może bronić swojego byłego kolegę, Stockton Rush, nad porażkami, ponieważ Rush „zrobił to, co zrobił, i powiedział to, co powiedział”.

Powiedział jednak, że „łatwe do zobaczenia (Rush) jako przestępcy, jako złoczyńca prowadzona przez Hubris i ego”, ale „dla tych z nas, którzy znali go przed tym wszystkim, jest człowiekiem takim jak my”.

„Ale z pewnością był kawalerski z bezpieczeństwem, z przepisami” – powiedział Sohnlein, który opuścił Oceangate w 2013 roku.

„Taktyka zastraszania”

Raport stwierdza, że przyczyniające się do katastrofy obejmowały krytyczną wadę kultury bezpieczeństwa Oceangate i praktyki operacyjne oraz „nieskuteczny proces informatorów” w ramach ustawy o ochronie marynarzy – amerykańskie prawo federalne mające na celu ochronę praw Seamen.

Raport dodaje, że zwolnienie starszych pracowników i zbliżające się zagrożenie zwolnienia zostały wykorzystane w celu zniesienia pracowników i kontrahentów od wyrażania problemów związanych z bezpieczeństwem.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Titan Smersible: „Co to było?”

Twierdzi: „Przez kilka lat poprzedzających incydent Oceangate wykorzystał taktykę zastraszania, dodatki do operacji naukowych i korzystną reputację firmy, aby uniknąć kontroli regulacyjnej.

„Strategiczne tworzenie i wykorzystywanie zamieszania regulacyjnego i wyzwań dotyczących nadzoru, Oceangate ostatecznie był w stanie obsługiwać tytana całkowicie poza ustalonymi protokołami głębin, które historycznie przyczyniły się do silnego rekordu bezpieczeństwa dla podwodnych komercyjnych”.

Ambicje, arogancja i zaniedbanie kosztują pięć osób


Tom Cheshire

Tom Cheshire

Korespondent danych i kryminalistyki

@chesh

Zastrzewalny zaprojektowany do odwiedzenia wraku Titanica, przedstawiony przez jego dyrektora naczelnego jako niezniszczalny. Ten opis był pychy.

Co ważniejsze, było to również czynnik przyczyniający się do „tragedii możliwej do uniknięcia”, zgodnie z oficjalnym śledztwem przybrzeżnym, ponieważ stworzyło fałszywe poczucie bezpieczeństwa dla pasażerów.

Raport jest chwiejny, przedstawiający litanię błędów Oceangate, a konkretnie jego CEO, Stockton Rush.

Powiedział, że jego trwałe wysiłki w celu wprowadzenia w błąd Tytana jako „niezniszczalne” zapewniły fałszywe poczucie bezpieczeństwa dla pasażerów i organów regulacyjnych.

A w swojej podwójnej roli i jako pilot zanurzeny, wykazał „zaniedbanie, które przyczyniło się do śmierci czterech osób”. Raport podał, że gdyby nie umarł na tytanie, Rush byłby podlegający odpowiedzialności karnej.

Ambicja była kluczowa dla marketingu i atrakcyjności Tytana. „Nie przegap możliwości bycia częścią historii” – zachęcały filmy promocyjne.

Ale ambicja stała się arogancją, stała się zaniedbaniem i kosztowała pięć osób ich życie.

Raport stwierdza, że dyrektor generalny mógł „całkowicie zignorować istotne inspekcje, analizy danych i procedury konserwacji zapobiegawczej”, które „zakończyło się katastrofalnym wydarzeniem”.

Główny śledczy Thomas Whalen i przewodniczący rady morskiej, pan Neubauer, powiedział, że istnieją dowody, że Rush popełnił „potencjalne przestępstwa”, a mianowicie „niewłaściwe postępowanie lub zaniedbanie oficerów statku”.

Raport mówi, że gdyby przeżył ten incydent, miałby maksymalny wyrok 10 lat więzienia.

Wielu pracowników Oceangate pojawiło się w ciągu dwóch lat od implozji, aby poprzeć te roszczenia.

Oceangate zawiesił operacje w lipcu 2023 r. I nie skomentował raportu MBI.

Rozprawa zanurzająca Titan

Czytaj więcej:
Co się stało z Tytanem?
Nadzieja incydent nie będzie zakończyć eksploracji głębokiej morza
Dlaczego miliarderzy przyciągają ekstremalną turystykę

Titan Sub zaginął podczas podróży do wraku Titanica.

Po pięciu szalonych dniach poszukiwań wrak ostatecznie znaleziono na podłodze oceanu około 500 m od zatopionego Titanica.

Dochodzenie MBI zostało przeprowadzone wkrótce po katastrofie.

Podczas dwóch tygodni zeznań we wrześniu 2024 r. Były dyrektor naukowy Oceangate powiedział, że tytan działał nieprawidłowo podczas nurkowania zaledwie kilka dni przed implodem.

Były szef operacyjny Oceangate powiedział również panelowi, że Sub było ogromnym ryzykiem, a firma koncentrowała się tylko na zysku.

Rada stwierdziła, że jednym z wyzwań dochodzenia było to, że „znaczne kwoty” dowodów nagrania wideo, które zostały schwytane przez świadków, nie podlegały jego organowi wezwania, ponieważ świadkowie nie byli obywatelami amerykańskimi.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj