Wpływ taryf Trumpa dociera głęboko w każdą gospodarkę.

Podróżowaliśmy do francuskiego wiejskiego serca, kierując się do Cognac – domu francuskiej brandy.

Jest to tylko połowa wielkości Surrey, ale jej eksport do Ameryki jest warty 1 mld € rocznie i ten handel jest teraz poważnie zagrożony.

Pierwsze pąki są na winorośli winnicy Amy Pasquet.

Amerykańska, poślubiła branży, a ze swoim francuskim mężem jest właścicielem JLP Cognac.

Wie więcej niż większość Bond Brandy, która utworzyła między dwoma krajami, które sięgają wojny.

Taryfy Najnowsze: Śledź aktualizacje na żywo

Pani Pasquet powiedziała: „Wielu afroamerykańskich żołnierzy naprawdę uwielbiało tutaj swoje doświadczenie i przywróciło koniak. I myślę, że pozostało, ponieważ ta afroamerykańska społeczność jest naprawdę społecznością. I chcą pić tak jak ich dziadek”.

Więzi pozostają z raperami Jay Z’s Miłość do Cognac.

Jednak pani Pasquet dodaje: „Jest też ta inna społeczność ludzi, którzy od dawna piją bourbon, Love Bourbon, ale uważają, że ceny są dziś po prostu oburzające. Więc chcą spróbować czegoś innego”.

Amy Pasquet jest właścicielem koniaku JLP z mężem
Obraz:
Amy Pasquet jest właścicielem koniaku JLP z mężem

Produkty JLP były podawane w prestiżowym nowojorskim Gala.

Przygotowywali się do wprowadzenia nowych linii produktów w USA. Ale teraz to wątpliwe.

Pasquet mówi teraz, że trudno jest być Amerykaninem we Francji.

Jej francuska sąsiedzi są przerażeni tym Prezydent USA Donald Trump robi.

Kontynuuje: „Są jak, okej, Ameryka jest zapomniana, jak blisko Francji i Ameryki są tak daleko, jak dotyczy ich (ich) związku. I myślę, że jest to bolesne po obu stronach. Myślę, że ważne jest, aby pamiętać, że USA to wiele rzeczy, a nie tylko ta osoba, i są miliony mieszkańców, którzy nie głosowali na niego”.

aaa

Świeże wyzwanie dla wielowiekowej tradycji

Robienie koniaku zajmuje lata, wykorzystując techniki, które sięgają wieków. W innej winnicy poznaliśmy Pierre’a Louisa Giboina, którego rodzina robi to od ponad 200 lat.

W piwnicy z rewolucji francuskiej beczki Oak siedzą pod grubymi pajęczynami, starzejąc się brandy.

Ściany są wyłożone unikalną czarną formą, która rozwija opary koniaku.

Widzieli, jak groźby przychodzą i przechodzą przez wieki, wojny, pogoda, zarazy. Ale nigdy z kraju uważają za jednego z najstarszych sojuszników i najlepszych klientów.

Czytaj więcej:
Co Chiny mogłyby zrobić dalej jako wojna taryfowa Trumpa
Jak taryfy wpłyną na twoje pieniądze

Czy taryfy Trumpa mogłyby doprowadzić świat w recesję?

Rodzina Pierre'a Louisa Giboina od wieków robi koniak
Obraz:
Piwnica Pierre’a Louisa Giboina pochodzi z rewolucji francuskiej

Taryfy Trumpa, mówi Giboin, zagraża teraz sposobowi życia.

„To jest pod koniec bardzo dobrych czasów w regionie koniaku. To było 10 lat, kiedy wszystko było idealne, mamy dobre zbiory, sprzedajemy naprawdę łatwo wszystkie zapasy, ale teraz mam na myśli koniec”.

Pani Pasquet i Mr Giboin są niezwykłe.

Większość producentów koniaków sprzedaje swoje produkty przez cztery duże domy napoju, Hennessy, Remy Martin, Martell i Courvoisier.

Niektóre powiedziano, że kwoty, które mogą sprzedać, zostały drastycznie zmniejszone.

Niezależni, tak jak oni, muszą znaleźć nowe rynki, jeśli będzie się utrzymywać zagrożenie taryfowe.

Zamieszanie z dala od chaosu

Na zewnątrz w kadrowym świetle wieczoru z koniaku pan Giboin i i tostowe szklanki Pineau – rozcieńczona forma koniaku pijana jako aperitif.

W tym idyllicznym zakątku Francji, świata z dala od Waszyngtonu, wojna handlowa Trumpa z Europą po prostu nie ma sensu.

„Jest wściekły na cały świat i sposób, w jaki mówi w ten sposób Europa, UE uczyniono przeciwko USA, aby oszukiwać USA. Po prostu szalone jest myśleć w ten sposób” – mówi Giboin.

Nie tylko to, co zrobił Trump. W ten sposób Europa się teraz spada, dotyczy Francuzów. I to nie tylko w koniaku

Francja eksportuje wina o wartości ponad 2 mld EUR do Ameryki.

W sercu regionu winiarskiego Bordeaux rodzina Sylvie Courselle produkuje wino od lat 40. XX wieku w zamku winnicy Thieuley.

Jest sezon butelkowania, ale nie mogą przygotować wina kierowanego do Ameryki, podczas gdy wszystko jest w powietrzu.

Pokazując mi nieużywane kołowrotki z nas etykiet do jej wina, powiedziała mi, że traci sen z powodu niepewności.

Później spotykała się ze swoimi amerykańskimi dystrybutorami.

Gerry Keogh sprzedaje wino pani Courselle w USA.

Mówi, że cała branża się toczy

Sylvie Courselle z dystrybutorami
Obraz:
Sylvie Courselle z dystrybutorami

Chateau Thieuley Vineyard w regionie winiarskim Bordeaux
Obraz:
Chateau Thieuley Vineyard w regionie winiarskim Bordeaux

„Myślę, że to jak wszystko. Tak naprawdę nie wierzysz, że tak się dzieje. I nawet gdy jesteś w środku, to było jak 11 września.

„Jesteś jak… tak się dzieje. To niewiarygodne. A kiedy zaczynasz widzieć reperkusje z giełdowego rynku, i tak dalej, i jak wpływa to na każdy poziom, jest dość szokujący”.

Wiedzą, że kryzys jest daleki i może teraz się eskalować.

„Czujemy się utknięci w środku tej komercyjnej wojny i myślę, że nie mamy broni do walki” – powiedziała Courselle.

To, jak mówi, bardzo stresujące.

Jerry Keogh
Obraz:
Gerry Keogh

Aaaaa

Historie Ameryki i Francji są splecione od wieków poprzez rewolucje przeciwko tyranii i dwie wojny walczące o wolność.

Ameryka nazywała Francję swoją najstarszym sojusznikiem, ale pod panem Trumpem jest teraz tak samo włączona, jak Francja, wraz z resztą Europy, znajduje się w tym, co wielu by twierdziło, że jest lekkomyślna i nieuzasadniona wojna handlowa.

Wszystko wyrządza ogromną szkodę dla stosunków między USA i ich europejskimi sojusznikami.

To, jak Europa decyduje się teraz zemścić się, pomoże określić zasięg tego szkód.

Source link