Nowo uzyskany materiał wideo ujawnia moment, w którym statek kontenerowy Solong rozbił się w amerykańskim tankowcu Stena nieskazitelnym u wybrzeży East Yorkshire w poniedziałek rano.
Tankowiec nosił paliwo JET-A1 dla marynarki wojennej USA w ramach programu rządowego Stanów Zjednoczonych, którego celem jest dostarczanie amerykańskich sił zbrojnych w paliwo w razie potrzeby, powiedział rzecznik wojskowy Reuters.
W poniedziałek morskie źródła bezpieczeństwa poinformowały Reuters, że nic nie wskazuje na złośliwą działalność lub inne aktorzy zaangażowane w incydent, a władze w Wielkiej Brytanii powiedziały również, że do tej pory nie znalazły żadnych dowodów na faul.
Kapitan solonga został aresztowany, a właściciel statku powiedział Jest narodem rosyjskim.
Humberside policja aresztował 59-latka Pod zarzutem rażącego zaniedbania zabójstwa we wtorek.
Reszta załogi to obywatele rosyjscy i filipińscy, według niemieckiej firmy żeglugowej Ernst Russ.
Policja Humberside powiedziała, że śledczy rozpoczęli sondę karną w sprawie kolizji i współpracują z agencją morską i przybrzeżną.
Detektywi Humberside współpracują z brytyjskim oddziałem dochodzenia w sprawie wypadków morskich i doniesiono, że władze z USA i Portugalii poprowadzą dochodzenie w sprawie tego, co się stało.
Niepokalany Stena był nieruchomy i na kotwicy na rzece Humber, gdy uderzył go mniejszy solong, powodując ogromne pożary i wybuchy – dym był widoczny z kosmosu.
Początkowo obawiał się, że Solong nosi cyjanku sodu, ale jego niemiecki właściciel Ernst Russ powiedział, że cztery pojemniki na statku wcześniej niosły chemikalia.
Jeden brakujący, domniemany martwy
Po wypadku jedna osoba pozostaje zaginiono i jest domniemana martwa.
Straż przybrzeżna uratowała 36 osób po podniesieniu alarmu o 9.48 w poniedziałek po tym, jak oba statki zapaliły się.
Uwzględniono wszystkie 23 osoby na pokładzie tankowca Stena Immaculate, ale nadal brakuje jednego z 14 członków załogi Solong. Poszukiwanie ich zostało odwołane w poniedziałek wieczorem.
Właściciel Steny Immaculate, Stena Bulk, powiedziała w środę 23 członków jej załogi, wszyscy byli Amerykanami i „dobre zdrowie”.
Solong nieudane kontrole bezpieczeństwa
Pojawił się w zeszłym roku Solong nieudane kontrole bezpieczeństwa związane z kierownictwem.
Dokumenty inspekcji Port State Control (PSC) z lipca ubiegłego roku pokazują, że urzędnicy ostrzegali statek „Komunikacja komunikacji/kompasów w sytuacjach awaryjnych”.
Było to wśród 10 problemów podkreślonych podczas inspekcji przez irlandzkich urzędników.
Inne problemy obejmowały alarmy „nieodpowiednie”, a rzemiosło przetrwania nie są odpowiednio utrzymywane, a drzwi przeciwpożarowe „nie są wymagane”.
Kolejna inspekcja, tym razem w Szkocji w październiku 2024 r., Znalazła dwa problemy z Solongiem, a jedno dotyczy ostrzeżenia o Lifebuoys, że „nie są właściwie oznaczone”.
Ernst Russ powiedział: „Wszystkie niedociągnięcia, które zostały wykryte podczas rutynowych kontroli kontroli stanu portu Solong w 2024 r., Zostały natychmiast naprawione”.
👉 Posłuchaj codziennie Sky News w aplikacji podcastu 👈
Wpływ na środowisko nie jest tak poważny, jak początkowo się obawiano
Stana Immaculate nosił 220 000 baryłek paliwa odrzutowego w 16 segregowanych zbiornikach towarowych – z których przynajmniej jeden „został zerwany” podczas kolizji, powiedziała firma żeglugowa Crowley.
Powiedział jednak, że wyciek paliwa odrzutowego miał „ograniczony” wpływ.
Potencjalny wpływ na środowisko wydaje się mniej poważny niż początkowo obawiał się.
Crowley powiedział, że większość rozlanego paliwa odrzutowego wyparowała lub spłonęła, wydaje się, że nie doszło do utraty paliwa silnikowego z żadnego zbiornika i oczekuje się, że oba pozostaną na powierzchni pomimo rozstępu w boku steny nieskazitelnej, a wcześniej obawiają się, że solong.
Na żadnym statku nie ma widocznych płomieni, a solong, który dryfował, został teraz zabezpieczony przez holowniki.