Z nowego badania wynika, że ​​czterech na pięciu kierowców w Wielkiej Brytanii oferuje napoje alkoholowe kierowcom pod wpływem alkoholu.

Alcolocki uniemożliwiają uruchomienie lub prowadzenie pojazdu, jeśli kierowca nie przejdzie testu alkomatem.

Są już stosowane w przypadku skazanych kierowców pod wpływem alkoholu w zamian za krótsze zakazy prowadzenia pojazdów w Australii, Belgii, Kanadzie, Holandii i USA.

RAC twierdzi, że zlecona przez niego ankieta pokazuje, że brytyjscy kierowcy „bardzo chcą zrobić coś innego”, aby walczyć z jazdą pod wpływem alkoholu.

Osoby przyłapane na jeździe pod wpływem alkoholu w Wielkiej Brytanii tracą prawo jazdy na co najmniej 12 miesięcy, mogą zostać ukarane grzywną, a także karą więzienia.

Zakaz prowadzenia pojazdów może zostać złagodzony, jeśli ukończy kurs rehabilitacyjny.

Z badania wynika, że ​​71% kierowców popierających używanie alkoholu uważa, że ​​każdy kierowca przyłapany na przekroczeniu limitu powinien być zmuszony do zamontowania alkomatu w swoim pojeździe.

Dwadzieścia trzy procent uważa, że ​​zainstalowanie ich powinno być nakazane jedynie recydywistom.

Największe poparcie dla blokad alkoholowych było wśród młodszych kierowców – 87% respondentów w wieku poniżej 25 lat i 86% osób w wieku 25–44 lat chciałoby wprowadzić je w Wielkiej Brytanii.

Dla porównania odsetek ten wynosił 73% kierowców w wieku 65 lat i starszych.

Przeczytaj więcej ze Sky News:
Wiara, demony i schizofrenia – gdy sama modlitwa nie jest w stanie powstrzymać zabijania

Kanclerz: „Oczywiście, że nie” kłamałem na temat prognoz budżetowych
Zełenski złoży pierwszą oficjalną wizytę w Irlandii

„Ponieważ poziom jazdy pod wpływem alkoholu jest nadal niepokojąco wysoki, kierowcy bardzo chcą podjąć inne działania, aby rozwiązać ten problem” – powiedział rzecznik RAC ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego Rod Dennis.

„Większość może postrzegać jazdę pod wpływem alkoholu jako coś społecznie nieakceptowalnego, ale jasne jest, że niewielka część ludzi nadal to robi, narażając życie siebie i innych na poważne ryzyko.

„Nadanie sądom uprawnień do nakazania instalowania blokad alkoholowych, które uniemożliwiają skazanemu kierowcy nietrzeźwemu wsiadanie za kierownicę po spożyciu alkoholu, to coś, co zdaniem kierowców zasługuje na poważne rozważenie, ponieważ mówią nam, że obecne kary nie działają”.

Aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo, użyj przeglądarki Chrome

Od lipca: Stres w pracy doprowadzający pracowników do picia

Najnowsze dane rządowe pokazują, że w 2023 r. w Wielkiej Brytanii w wypadkach z udziałem nietrzeźwych kierowców zginęło około 260 osób.

Około 1600 osób zostało ciężko rannych.

Według doniesień minister transportu Heidi Alexander rozważa zmniejszenie dopuszczalnego spożycia alkoholu w organizmie z 35 mikrogramów alkohol na 100 ml oddechu do 22 mikrogramów.

Byłoby to zgodne ze Szkocją, która w 2014 r. obniżyła limit jazdy pod wpływem alkoholu, oraz resztą Europy, gdzie żaden inny kraj nie ma tak wysokiego limitu jak ten w Anglii i Walii.

„Bezpieczeństwo na drogach jest priorytetem i oprócz surowych kar za jazdę pod wpływem alkoholu, stale oceniamy, czy technologia może poprawić bezpieczeństwo na drogach” – powiedział rzecznik Departamentu Transportu.

„Nasza nowa, główna kampania Think! przypomina kierowcom o niebezpieczeństwach i niszczycielskich konsekwencjach wsiadania za kierownicę pod wpływem narkotyków – równolegle z naszymi bieżącymi kampaniami dotyczącymi prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu, których celem jest zmniejszenie liczby zabitych i rannych na naszych drogach”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj