Entuzjazm brytyjskich kierowców do samochodów elektrycznych i brak taryf nałożonych gdzie indziej w Europie stanowi „wielką szansę” dla chińskich producentów, powiedział prezes najnowszego uczestnika brytyjskiego rynku pojazdów elektrycznych (EV), powiedział Sky News.
Dr Brian Gu z Xpeng Motors powiedział, że połączenie dużej puli potencjalnych klientów otwartych na nowe technologie, a dostęp bez taryfowy uczyniło Wielką Brytanię atrakcyjną, ponieważ firma stara się rozwijać w Europie.
Xpeng ma zaledwie 10 lat i produkuje samochody tylko siedem, a jego pierwszy model dostępny w Wielkiej Brytanii od tego miesiąca, G6, „Premium średniej wielkości SUV-a”, który w wyglądzie i specyfikacji wydaje się bezpośrednim konkurentem dla TeslaModel Y.
Sprzedaż detaliczna w cenie początkowej nieco poniżej 40 000 funtów jest jednak o około 7 000 funtów tańszy, co ma nadzieję, że da mu przewagę w klasie premium, na którą celuje.
Jest to najnowszy przykład chińskiego producenta EV, który widział okazję w Wielkiej Brytanii, który narzucił cele pojazdu elektrycznego Przed wycofaniem nowych modeli benzyny i oleju napędowego do 2030 r. Siedząc poza blokiem handlowym UE.
EVS stanowiły nieco ponad 19% rejestracji nowych samochodów w Wielkiej Brytanii w zeszłym roku, a rosnący udział w rynku Ale wciąż nie jest to rządowy cel dla producentów krajowych o 22%, który w tym roku wzrasta do 28%.
Brytyjski organ branżowy ostrzegł, że popyt konsumentów spowalnia i wymagał finansowane przez państwo zachęty konsumenckieAle mówiąc o uruchomieniu XPENG w Wielkiej Brytanii, dr Gu odrzucił te obawy i powiedział, że Wielka Brytania ma „strategiczne znaczenie” w miarę rozwoju marki.
„Widzimy bardzo, bardzo dużą okazję, ponieważ widzimy, że rynek rośnie bardzo zdrowy w porównaniu z resztą Europy i myślę, że możesz zobaczyć dalszy rozwój” – powiedział.
„I faktycznie widzimy, że klienci brytyjscy przyjmują nowe technologie. Na przykład Tesla odnosi tutaj bardzo sukcesy, dlatego chcemy również wprowadzić najnowsze i najbardziej innowacyjne technologie z Chin w naszych pojazdach”.
Sukces pomimo taryf
Xpeng sprzedał w ubiegłym roku ponad 10 000 samochodów na 14 terytoriach europejskich, pomimo nakładania taryf w wysokości do 35% na chińskie EV, w tym Tesli, w odpowiedzi na hojne spółki zależne w Pekinie dla branży.
Brak taryf w Wielkiej Brytanii wywołał obawy, że producenci, w tym BYD, Geely i SAIC, które są właścicielami marki MG, zalą Wielką Brytanię tanimi EV, podważając producentów z siedzibą w Wielkiej Brytanii.
Dr Gu zaprzeczył „zrzucaniu” i wezwał UE do zrzucenia taryf.
„Brak taryf pozwala brytyjskiemu rynkowi otrzymywać najlepsze produkty z całego świata. I z pewnością nie koncentrujemy się na ilości, koncentrujemy się na jakości” – powiedział.
„Zawsze opowiadamy się za mniejszym tarciem i barierami handlu, więc dla nas, jeśli są ulepszenia na tym froncie, z zadowoleniem to z zadowoleniem przyjmujemy. Ale jesteśmy również w pełni przygotowani do konkurowania w wszelkich warunkach, które napotykamy, ponieważ uważamy, że jest to strategia długoterminowa dla młodej firmy, aby ustanowić tutaj globalną markę. ”
Odrzucono zagrożenia bezpieczeństwa
Dr Gu odrzucił również obawy, odbywające się w kręgach Whitehall i bezpieczeństwa, potencjalnego ryzyka bezpieczeństwa, jakiegoś powszechnego przyjęcia technologii należących do chińskiego.
Huawei, firma komunikacyjna, została zmuszona do wyjścia z brytyjskich sieci z powodu mocy Pekinu do żądania danych od swoich firm.
Prawdopodobne rozprzestrzenianie się chińskich pojazdów przechowujących dane brytyjskich kierowców rodzi inne pytanie.
„Jako firma działająca obecnie w ponad 30 krajach przestrzegamy najbardziej rygorystycznych zasad danych i prywatności na każdym wprowadzeniu”-powiedział dr Gu. „Składamy prywatność i bezpieczeństwo danych jako najwyższą koncentrację dla naszej firmy, więc zrobimy wszystko, co trzeba”.
Zapytany bezpośrednio, czy mógłby oprzeć się zapotrzebowaniu na dane, powiedział: „Cóż, teraz nie sądzę, aby było na to jakieś zapotrzebowanie. Ale myślę, że jako firma zrobimy wszystko, aby chronić naszych klientów. „