Rysunek sztuki albumu dziwnego
Archiwum obejmuje wiele przedmiotów z wczesnej kariery Bowiego w latach 60. XX wieku, zanim został globalną gwiazdą. Ten dziecinny szkic ołówkowy z 1969 roku pokazuje Bowie pracując nad pomysłami na okładkę albumu Space Oddity.
Tytułowa piosenka na albumie przedstawia nas jednej z najwcześniejszych postaci Bowiego, astronauta Major Toma i bada poczucie wyobcowania i odrzucenie społeczeństwa głównego nurtu.
Po raz pierwszy ujawnia to również ważny szczegół: nazwisko majora Toma było hugh.
Madeleine mówi: „Te skomplikowane i szczegółowe rysunki ujawniają jego zainteresowanie science fiction i futuryzmem, silne tematy w jego pracy”.
Autoportret
Jest to litografia malarstwa autoportretu z 1988 roku, które Bowie, były student sztuki w młodości, na karaibskiej wyspie świątecznej Mustique.
Madeleine mówi: „To największy autoportret, jaki mamy w kolekcji, chociaż są inne małe szkice siebie. Zawsze rysował, zawsze szkicował, czasem dzieła sztuki do osłony albumów, czasem po prostu rysując ze względu na rysunek-i uwielbiał malować.
„Oprócz wielu obrazów i rysunków, mamy również paletę i farby jego artysty. Na tym zdjęciu wygląda na ponure i introspektywne. Pokazuje go jako poważnie kontemplacyjnego człowieka, czasem niespokojnego człowieka, zawsze myślącym i obserwującym”.
Kostium Ziggy Stardust
Asymetryczny catsuit David Bowie nosił, gdy Ziggy Stardust został zaprojektowany przez Kansai Yamamoto w 1973 roku. Jest to jeden z najbardziej znanych i najbardziej kultowych wszystkich dzieł postaci Bowie. Madeleine mówi: „Uderzyło mnie to, jak malutki jest ten kot, ale materiał jest bardzo rozciągliwy. Był tak szczupły w tym momencie, będąc na scenie każdej nocy. Są bransoletki, które Bowie nosił na jego nadgarstkach i kostkach, aby się z tym połączyć. Podobnie jak wiele kostiumów z tego okresu jest tak inaczej i naprzód”.
Zdjęcie Bowiego wykonującego makijaż
Zdjęcie fotografa Micka Rocka pokazuje piosenkarkę i autorowi tekstów, które nakładają swój makijaż za kulisami, aby zamienić się w swój alter-ego Ziggy Stardust. Madeleine mówi: „W tej chwili Bowie jest coś bardzo intymnego i prywatnego schwytanego przez Bowie, zamieniając się w tę postać i przygotowując się do wyjścia na scenę.
„Był bardzo pod wpływem Kabuki, tradycyjnej japońskiej sztuki scenicznej, która użyła uderzającego makijażu. Bowie miał na sobie makijaż przed nowym romantycznym okresem, kiedy stał się powszechny dla mężczyzn wykonawcy. Jego płynność płciowa otworzyła drzwi dla wielu innych”.
ALADDIN SANE JURLES
To jest kurtka noszona przez Bowie jako kolejna z jego najbardziej kultowych reinkarnacji, Aladdin Sane, zaprojektowana przez Freddiego Burreti dla niego w 1973 roku.
Burretti i Bowie pierwotnie spotkali się w 1971 roku w The Sombrero Club w Kensington, gdy Burretti był tancerzem, który również pracował dla krawca na King’s Road. Stał się częścią zespołu Bowie i był odpowiedzialny za pomoc w tworzeniu wielu jego niezapomnianych momentów mody.
Madeleine mówi: „Kostium, podobnie jak ta kurtka, miały kluczowe znaczenie w tworzeniu tych postaci i pokazują, jak Bowie zawsze eksperymentował z modą i współpracował z innymi”.
Cut-Up Lyrics na 19 sztuk
Bowie użył tych tekstów do piosenki Blackout z albumu The Heroes w 1977 roku. Technika cięcia została zapożyczona i zainspirowana przez amerykańskiego pisarza pokolenia Beat Williama Burroughsa. Wiązało się to z wycinaniem i losowym przestawaniem tekstu pisemnego, aby wygenerować nowe liryczne pomysły i stymulować kreatywną myśl. Metoda tworzy nieoczekiwane kombinacje słów, które można następnie użyć jako IS, lub jako punkt wyjścia do nowego pisania.
Madeleine mówi: „Przecięcie tekstów pokazują, jak Bowie nie bał się wypróbować nowych procesów twórczych i pożyczać pomysły od innych artystów. Uwielbiam to, że mamy ich pokazanie ludziom jednego z kreatywnych narzędzi, których używał. Zawsze był zainteresowany odkrywaniem nowych sposobów tworzenia i uczenia się od innych”.
Szkic do filmu Diamond Dogs
Pełny film fabularny Diamond Dogs Davida Bowiego nigdy nie został nakręcony, ale nakręcił film demo dla jego proponowanej adaptacji filmowej, która nigdy nie została ukończona.
Madeleine mówi: „Wiele przedmiotów w archiwum, podobnie jak szkice filmu Diamond Dogs, pokazuje nam wszystkie niezrealizowane projekty, nad którymi pracował. Pokazują człowieka, który stale tworzył i wypróbowywał nowe pomysły, z których niektóre podążał, a niektóre porzucił z jakiegokolwiek powodu.
„Mamy nadzieję, że pokazanie, że te przedmioty inspiruje młodych ludzi do zobaczenia, że proces twórczy nie zawsze musi odnieść sukces i często jest próbą i błędem”.
Poważna wycieczka księżyca
Bowie dokonał kolejnego stylu, gdy nosił ten konkretny garnitur na okładce albumu Let’s Dance w 1983 roku. Zaprojektowany przez Petera Halla, połączył go z muszką od Harrodsa i szelków od Brooks Brothers.
Madeleine mówi: „Kombinezon jest tak efektowny i stylowy, ale zaniżony dla Bowiego. Miał niesamowite zaangażowanie w swoją garderobę sceniczną. Szanował stroje i pracował z projektantami takimi jak Alexander McQueen nad tym, co chciał dla niego stworzyć”.