IndieOrgan nadzorujący lotnictwo wydał surowe ostrzeżenie dla Air India za naruszenie przepisów bezpieczeństwa po tym, jak odkryto, że trzy z jego samolotów Airbus latały pomimo spóźnionych kontroli sprzętu awaryjnego. Dyrekcja generalna lotnictwa cywilnego (DGCA) skrytykował linię lotniczą za powolne Odpowiedź na ten problem, zgodnie z dokumentami rządowymi.

Te ostrzeżenia i raport dochodzeniowy, które zostały sprawdzone przez Reutersnie są związane z katastrofą Air India Boeing 787-8 w zeszłym tygodniu zabił wszystkich z oprócz jednej z 242 osób na pokładzie. Wydano im kilka dni przed tym incydentem. W maju kontrole punktowe na trzech samolotach Air India Airbus ujawniły, że były one obsługiwane, mimo że obowiązkowe inspekcje zostały opóźnione w ich „krytycznym sprzęcie awaryjnym” slajdów ucieczki. W jednym przypadku DGCA stwierdziło, że kontrola strumienia Airbusa A320 została opóźniona o ponad miesiąc, zanim ostatecznie została przeprowadzona 15 maja.

Dane radaru Airnav wskazują, że podczas tego opóźnienia samolot poleciał do międzynarodowych miejsc, takich jak Dubaj, Rijad i Jeddah.

Kolejna sprawa dotyczyła Airbusa A319 stosowanego na krajowych trasach, w których czeki spóźniły się ponad trzy miesiące, podczas gdy trzeci przypadek wykazał, że inspekcja była dwa dni.

W raporcie DGCA stwierdzono: „Powyższe przypadki wskazują, że samoloty były obsługiwane z wygasłym lub niezweryfikowanym sprzętem awaryjnym, co stanowi naruszenie standardowych wymagań dotyczących zdatności i bezpieczeństwa”.

Air India „nie przedłożył terminowych reakcji zgodności” na kwestie podkreślone przez DGCA, „dodatkowo dowodząc słabą kontrolą proceduralną i nadzorem”.

Linia lotnicza, który został nabyty przez grupę Tata Od rządu w 2022 r. Stwierdził, że „przyspiesza” weryfikację wszystkich rejestrów konserwacyjnych, w tym slajdów Escape, i ma na celu ukończenie tego procesu w nadchodzących dniach.

DGCA poinformowało, że wszelkie brakujące kontrole samolotów miałyby swoje certyfikaty zdatności powietrznej „uznane za zawieszone”.

Animesh Garg, zastępca dyrektora ds. Zdatności lotniczej w rządzie indyjskim, wysłał Uwaga ostrzegawcza i raport dla dyrektora generalnego Air India Campbell Wilson, a także ciągły menedżer ds. Zdatności lotniczej, kierownik jakości i szef planowania.

Junior Minister Lotnictwa Indii ujawnił w lutym, że linie lotnicze zostały ostrzeżone lub ukarane grzywną 23 razy za naruszenia bezpieczeństwa w zeszłym roku.

Air India i Air India Express były zaangażowane w połowę tych przypadków – łącznie 12, w tym jeden przypadek „nieautoryzowanego wejścia do kokpitu”.

Najważniejsza grzywna wyniosła 127 000 $ (94 000 funtów) nałożonych na Air India na „niewystarczający tlen na pokładzie” podczas lotu do San Francisco.

Air India zwrócono się do komentarza.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj