Meksyk – Alex Bowman skrzywił się, gdy opuścił swoje ciało na miejsce na spotkaniu kierowców w niedzielę, ból w prawej dolnej części pleców i nogi wynik jego Szybka katastrofa czołowa w poprzednim tygodniu w Michigan.
Powiedział w sobotę, że siedzenie w jego samochodzie było bolesne. Po prostu siedzenie w zwykłym wyściełanym fotelu niedziela okazało się trudne.
Jednak tutaj miał zatrzymać 100 okrążeń wokół 15-skrętu, 2,42-kilometrowego kursu autodromo Hermanos Rodriguez z 29. miejsca startowego. Jego podróż trwała 3 godziny i 14 minut.
Kiedy się skończyło, zajął czwarte miejsce.
„Bieganie dobrze prawdopodobnie ułatwiło to, niż mogło być” – powiedział Bowman po Prime po wyścigu. „Po prostu dumny z całego zespołu. Stawiłem nas w tym tygodniu. W pełnej przejrzystości nie mogłem chodzić w środę, więc przegapiłem wszystkie moje SIM, wszystkie moje spotkania. Po prostu próbuję wrócić.
„Miałem wiele pomocy od wielu ludzi, aby naprawić wszystko, co do diabła się działo, i na szczęście mogłem uruchomić wszystkie okrążenia w ten weekend”.
Szef załogi Blake Harris zachwycił się tym, co osiągnął Bowman.
„Szczerze mówiąc, nie wiedzieliśmy… w środę wieczorem na pewno, że będzie w czwartek w samolocie” – powiedział Harris. „Myślałem, że jego wyzdrowienie idzie dobrze, a ja ja i inny facet musieli go w zasadzie nosić, ponieważ doszedł do punktu, w którym prawie nie mógł chodzić.
„To dla mnie trudne, ponieważ patrzę na Michigan, nie ma znaczenia, co stanie się z naszym zespołem, czuję się za to odpowiedzialny. Moim zdaniem… jeśli samochód jest wygodny w Michigan, nie jesteśmy w latach 20. (w kolejności biegowej) i nie rozbijamy się”.
Bowman powiedział, że większość czasu spędził w Meksyku w swoim hotelowym łóżku. Jego zespół miał Anthony’ego Alfredo w trybie gotowości, aby zwolnić Bowmana. Alfredo nie był potrzebny.
Bowman walczył z powodu kontuzji tylko za trzecie miejsce w pierwszej dziesiątce w ostatnich 10 wyścigach.
Kluczowy moment w wyścigu nastąpił, gdy Harris postawił Bowmana na 62 okrążeniu z szóstego miejsca. Bowman był drugim samochodem, który przybył na Pit Road na początku tego cyklu zielonego flagi. Christopher Bell, który wcześniej zajął drugie miejsce, rozpoczął cykl wcześniej okrążenie.
Harris powiedział, że strategia rozpoczęła się od pit post posterownika Bowmana na okrążeniu 17. Załoga pit zdjąła opony mokrej i nałożyła na siebie (przeznaczone do suchych warunków).
Harris przyznaje, że prawdopodobnie postawili Slicks zbyt wcześnie, ale zatrzymanie nastąpiło przy ostatniej okazji, aby uwolnić się przed końcem sceny na okrążeniu 20, ponieważ w dwóch ostatnich okrążeniach pierwszego lub drugiego etapu nie ma żadnych przystanków. Przeniesienie przyniosło korzyści.
„To dało nam pierwszy skok do śledzenia pozycji” – powiedział Harris. „Potem w tym momencie wiedzieliśmy, że wielu facetów myślało, że nadchodzi wiązka deszczu, więc wiedzieliśmy, że wielu facetów będzie miało miejsce i trzymaliśmy się wcześniej (koniec) etapu drugiego, myśląc, że mogą pójść do deszczu. Myśleliśmy, że deszcz będzie podobny do tego, że nie będziemy z paliwa.
„Zaczęliśmy mieć niektóre z tych posypek, ponieważ zaczęliśmy brakować paliwa”.
Właśnie dlatego Bowman stał na 62 okrążeniu.
Kiedy pojawiła się ostrożność dla zatrzymanego samochodu Carsona Hocevara na okrążeniu 66, tylko część pola zagrała. Ci, którzy mieli, przenieśli się na przód pola. Ci, którzy nie mieli – w tym lidera Ty Gibbsa – ponownie uruchomiły się głębiej na boisku po swoim pit stop.
Bowman ponownie uruchomił trzecie miejsce i zdobył pięć najlepszych.
„Dobrze jest zdobyć sojusznik nr 48 Chevrolet Team, na który zasługują” – powiedział Bowman. „Mieliśmy wiele szybkich samochodów wyścigowych i właśnie mieliśmy dni, które nie poszły po naszej drodze. Mieliśmy problemy i zdarzały się chwile, że rozbiłem samochód, więc po to, aby dobrze je zdobyć po wszystkim w tym tygodniu, a to, jak ciężko musieli pracować, jest świetne”.