ASDA jest gotowy na zainstalowanie cyfrowych ceny w 250 swoich sklepach wygodnychumożliwiając elektroniczne zmiany cen na półkach. . Popularny supermarket w Wielkiej Brytanii podąża śladami innych, takich jak Lidl i Currys, którzy zainstalowali elektroniczne etykiety na półkę (ESL) w sklepach.
Asda potwierdziła, że zostanie dodanych około 2800 poszczególnych etykiet. Oznacza to, że pracownicy nie będą już musieli ręcznie zastępować cen w sklepach. Technologia cyfrowej ceny, opracowana przez firmę technologiczną VusionGroup, oferuje coś więcej niż tylko dynamiczne ceny. Zwiększa wrażenia zakupowe, dostarczając niezbędnych informacji o produkcie bezpośrednio na półce. Dzięki zintegrowanym kodom QR klienci mogą łatwo uzyskać dostęp do szczegółowych danych alergenowych, pomagając im dokonywać bezpieczniejszych i bardziej świadomych wyborów.
Ponadto tagi wyraźnie przedstawiają kluczowe szczegóły, takie jak koszt produktu, waga i cena jednostkowa, zapewniając przejrzystość i uproszczenie porównań cen dla kupujących.
Zmiana może dać pracownikom sklepu więcej czasu na inne rzeczy, takie jak pomaganie klientom, zarządzać dostawami i uzupełnieniem półek, informuje spożywek.
Jednak Asda jak dotąd nie planuje zmniejszyć liczby pracowników w ramach wdrażania. Uważa się również, że supermarket nie wprowadzi „dynamicznych cen”-co umożliwia firmom podnoszenie lub obniżenie cen w czasie rzeczywistym w odpowiedzi na popyt.
Joseph Sutton, wiceprezes Asda Express, powiedział: „Nadal inwestujemy w ulepszanie naszych sklepów, a uruchomienie najnowocześniejszych technologii w naszym Express Estate jest tego dowodem.
„Usprawniając nasze operacje Instore, możemy zwolnić naszych kolegów, aby skupić się na tym, co robią najlepiej – obsługując naszych klientów”.
Technologia cyfrowej ceny zyskuje przyczepność w brytyjskich sprzedawcach, a główne łańcuchy, takie jak LIDL, Co-Op i Currys, przyjmują ją w swoich sklepach. Ta innowacja nie tylko usprawnia aktualizacje cenowe, ale także otwiera nowe możliwości zaangażowania klientów.
Na przykład CO-OP zwiększył wykorzystanie technologii, umożliwiając interaktywne funkcje-Shoppers mogą natychmiast wykorzystać etykietę cyfrową, aby ich telefony komórkowe są natychmiastowe na stronę Co-Op Membertorip.
Tymczasem Asda otwiera do 20 nowych sklepów spożywczych przed końcem roku.