Asda Podobno wywiera presję na niektórych kluczowych dostawców w celu obniżenia cen i odzyskania klientów. . supermarket Giant przeżywa spadek sprzedaży i obiecał swoje największe obniżki cen od 25 lat pod powracającym szefem Allana Leightona, w celu ożywienia walczącej łańcuchu.
AsdaZa podobne sprzedaż była o 3,1% niższa w ciągu czterech miesięcy Wielkanoc w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Jednak poprawiło się to w maju, gdy pan Leighton twierdził, że „zielone pędy” były w zakresie wysiłków. Teraz twierdzi się, że łańcuch wzywa kluczowych dostawców – w tym nazwisk domowych, takich jak Heinz i Tulić – Aby „podzielić się ładunkiem” w swoim Wojna cenowa.
Mamy nadzieję, że ruch odzyska flagowanie sprzedaży, Telegraph Raporty, dodanie ASDA jest zamknięte w dyskusjach z niektórymi z największych partnerów, którzy opierają się presji na poważne cięcia.
Uważa się, że spotkania powinny odbyć się w nadchodzących tygodniach w celu uzyskania porozumienia.
Powiedziane źródło Asdy Telegraph: „Wielu dostawców wspierało. Inni są bardziej niechętni. Chodzi o podzielenie się obciążeniem. Niektórzy po prostu nie wyłamali się z czterotygodniowego (tymczasowego rabatu) cyklu promocyjnego”.
Szef jednego dostawcy ASDA powiedział również gazecie: „Zauważyliśmy, że kupujący nie rozmawiają z nikim, chyba że chodzi o pieniądze. Po prostu utrzymujemy głowy, ponieważ obawiamy się, że kiedy telefon zadzwoni, to właśnie będzie. Ogólne poczucie, że to desperackie czasy, desperackie pomiary, ponieważ one są biznesem.”
Asda to trzecia co do wielkości sieć supermarketów w Wielkiej Brytanii Sainsbury’s I Tesco.
Sprzedawca starał się nadążyć za swoimi większymi rywalami i znalazł się pod presją szybko rozwijających się dyskontów Aldi I Lidl Od czasu przejęcia zadłużenia w 2021 r. Pan Leighton powiedział w maju, że „ceny Asdy były zbyt wysokie, a dostępność była żałosna” przed spotkaniem, prowadząc kupujących do zmiany.
Powiedział, że ambicją łańcucha jest ponowne uczynienie „Asdy numer jeden dla rodzin świadomych wartości”.
Przewodniczący sklepu spożywczego wcześniej powiedział, że chce, aby Asda była o pięć do 10% tańszy niż jej konkurentowie.
W czerwcu sieć ogłosiła, że tak jest inwestowanie 10 milionów funtów w modernizację 180 swoich kawiarni i rozszerzanie menu W czasach, gdy rywalizują supermarkety, odcinają kawiarnie i liczniki w sklepie.
Powiedział rzecznik Asdy Telegraph: „Inwestycja materialna, którą w tym roku dokonujemy w obniżone ceny, zrobiła już różnicę, otwierając lukę cenową 3PC-6PC w stosunku do innych tradycyjnych supermarketów pełnometrażowych”.
Dane branżowe opublikowane w maju pokazały, że udział Asdy w rynku artykułów spożywczych zmniejszył się do 12,1% – najniższy odkąd Kantar zaczął zbierać dane w 2011 roku. Najnowsze dane pokazują, że udział ASDA wynosi 11,9%.