Oczy wszystkich będą zwrócone na Zachód Afryka w związku z rozpoczęciem prac na nowej autostradzie z Abidżanu do Lagos.

Autostrada o długości 1028 km, znana jako autostrada korytarzowa Abidżan-Lagos, ma połączyć pięć głównych krajów w Afryka do 2030 roku.

Ten kolosalny projekt stanie się potężnym ośrodkiem gospodarczym i przemysłowym dzięki Inicjatywie Rozwoju Przestrzennego promowanej przez Afrykański Bank Rozwoju.

Autostrada będzie przebiegać od Abidżanu, głównego miasta Wybrzeża Kości Słoniowej i będzie łączyć się przez Ghanę, Togo i Benin, aż do największego miasta Nigerii, Lagos.

Budowa autostrady w korytarzu Abidżan-Lagos ma się rozpocząć w 2026 r., a łączna kwota zobowiązań ze strony wielu inwestorów i darczyńców wyniesie oszałamiającą kwotę 12,3 miliarda funtów (15,6 miliarda dolarów).

Wspólnota Gospodarcza Państw Afryki Zachodniej (ECOWAS) to organizacja regionalna zrzeszająca 15 krajów Afryki Zachodniej, której celem jest promowanie handlu, samodzielności i współpracy gospodarczej.

Misją ECOWAS jest promocja Afryki w obszarach obejmujących przemysł, rolnictwo, telekomunikację i transport i odgrywa kluczową rolę w rozwoju korytarza Abidżan-Lagos.

Korytarz Abidżan–Lagos stanowi część większego korytarza Dakar–Lagos – priorytetowego projektu objętego autostradą transafrykańską w regionie ECOWAS.

Oczekuje się, że po ukończeniu korytarz Abidżan–Lagos pomoże przekształcić Afrykę Zachodnią w główny węzeł handlowy i przemysłowy, zwiększając jednocześnie jej atrakcyjność dla inwestorów i dalszy rozwój turystyki.

Niedawno zlecono przeprowadzenie studiów przygotowawczych i wykonalności pod przewodnictwem Afrykańskiego Banku Rozwoju.

Obejmowało to opcje finansowania korytarza i ustalenia instytucjonalne umożliwiające organowi zarządzającemu korytarzem Abidżan-Lagos oficjalne rozpoczęcie działalności.

Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Rozwoju Miast Banku, Mike Salawou, powiedział: „To podejście oparte na korytarzu gospodarczym w naturalny sposób pokrywa się z głównym rozwojem obszarów miejskich.

„Będzie wspierać rozwój głównych ośrodków gospodarczych i poprawiać połączenia między dużymi ośrodkami miejskimi, miastami drugorzędnymi i obszarami wiejskimi w pięciu krajach.

Dodał, że Bank „uruchomił już Inicjatywę Rozwoju Przestrzennego”, która ma umożliwić „transformacyjną industrializację wzdłuż autostrady, stymulującą rozwój głównych klastrów gospodarczych”.

Plany dotyczące korytarza w dużej mierze utknęły w martwym punkcie z powodu fali wojskowych zamachów stanu i nacjonalizmu, która przetoczyła się przez Afrykę Zachodnią od 2020 r. Od niedawnych przejęć wojskowych w Mali, Burkina Faso i Nigrze odnotowano ponad 10 prób zamachu stanu.

Przejęcia wojskowe były główną solą w oku 15-osobowej ECOWAS, gdyż reżimy groziły opuszczeniem bloku, zamiast przestrzegać jego zasad, które obejmują organizację wyborów i przywrócenie rządu cywilnego.

Plany budowy tego nowoczesnego korytarza transportowego mogą teraz wreszcie stać się rzeczywistością z nadzieją na przekształcenie Afryki Zachodniej w potęgę.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj