Piasttri pokazał, jak trudno jest prowadzić kierowcę na biegunie pod koniec pierwszego okrążenia w Spa, przegrywając wygraną w wyścigu Sprint z Maxem Verstappenem Red Bulla.
Holender przeszedł obok Piasttri na wzgórze na Les Combes, a następnie trzymał McLarena z dala za 15 okrążeń, podczas gdy Norris ściśle poszedł na trzecie miejsce.
W Grand Prix był to Norris z przodu, z Piasttri na drugim miejscu, a Piasttri zastanawiał się nad możliwością, że przedstawiała mu to od czasu przegranej na słupie poprzedniego dnia.
Szef zespołu McLaren Andrea Stella powiedziała: „W ten weekend Oscar, jeśli w ogóle, jedyną niedokładnością była kwalifikacje, w których jego okrążenia nie były idealne.
„Jednocześnie musimy powiedzieć, że po zakwalifikowaniu sprintu powiedział:„ Tak, jestem w pozycji na słupie, ale może to nie jest właściwe miejsce na pozycję na słupie ”.
„A jako żart, po wczorajszym kwalifikacji, powiedział:„ To nie było moje najlepsze okrążenie w Q3, ale być może jest to najlepsze miejsce, aby nie mieć najlepszego okrążenia w pierwszym kwartale ”.
Rzeczywiście, Piasttri objął prowadzenie na okrążeniu jednego z Grand Prix, podobnie jak Verstappen miał dzień wcześniej.
„Miałem spędzenie z kolei” – powiedział – „a potem starałem się być tak odważny, jak tylko mogłem przez Eau Rouge i byłem w stanie pozostać całkiem blisko. Po tym Slipstream zrobił dla mnie resztę.
„Kiedy patrzyłem na pokład, nie wyglądało to tak przerażająco, jak się czułem w samochodzie. Wiedziałem, że muszę być bardzo zaangażowany w to, aby to zrobić”.
Ale Norris nie zbudował sobie luki nad linią mety, prawdopodobnie jadąc zbyt wcześnie podczas ponownego uruchomienia. Następnie popełnił błąd w LA Source, co pozwoliło Piastri być na ogonie zbliżającym się do Eau Rouge.
„Nie miałem najlepszego zakrętu” – powiedział Norris. „Więc trudno jest wiedzieć, ile to odegrało. W tym samym czasie Oscar minęła mnie dość łatwo. Nawet gdybym miał lepszy obrót, jego bieg i slipstream prawdopodobnie nadal by mnie dostali”.
Stella powiedziała: „Lando zawsze byłoby bardzo trudne, aby utrzymać pozycję rozpoczynającą się pierwszą przy ponownym uruchomieniu samochodu.