Jestem nagrany, mówiąc, że odpowiedzialny hazard jest martwy.

Powiedziałem, że RG to „… utknął w przeszłości. Jest uwięziony w czasach, gdy hazard był uważany za grzech, a nie część codziennego życia Amerykanów. ”

I choć nadal wierzę, że reklama Betmgm widziałem podczas gry Cowboys-Eagles w zeszły czwartek, dała mi promyk nadziei. Reklama pochodzi z zeszłego roku, ale głównie działała w Kanadzie i po raz pierwszy wszedł do mojego salonu.

Jest zatytułowany „Bried Away”, występuje w nim supergwiazda NHL Connor McDavid, i jest to po prostu pierwsza reklama RG, jaką widziałem, która rzeczywiście wywołała coś w moim mózgu i że coś brzmiało: „Hmmm, może powinienem spojrzeć na niektóre narzędzia RG”.

Oto miejsce:

Całkiem podstawowe, ale to do mnie przemówiło. Głównie dlatego, że nie było mnie TSK, nie dał mi dobrego kawałka „to twój mózg na hazardu”.

Było ostre, miało szybkie cięcia, było zabawne i stworzyło podstawowy, ale głęboki punkt: nie masz problemu z hazardem, koleś, ale po co w ogóle ryzykować? Po prostu skorzystaj z narzędzi RG, aby zapobiec problemom.

Szczerze mówiąc, tak naprawdę tego nie zrobiłem, ale wciąż o tym pomyślałem. I to jest nowe.

Niezupełnie czarny i Whyte

Zapytałem Keitha Whyte, szefa bezpieczniejszych strategii hazardowych, co mu myślał. Powiedział mi, że w zeszłym roku prowadził wspornik w stylu March Madness w przypadku 16 odpowiedzialnych reklam hazardowych, tylko dla zabawy. Reklamy na loterię w jednym przedziale, reklamy bukmacherskie w innym, całość. Nie pamiętał, czy McDavid Spot Betmgm wygrał, czy zajął drugie miejsce, ale przynajmniej wykonał finał.

„Ludzie to uwielbiali” – powiedział.

Whyte powiedział, że różnica była humorem. „Humor jest niezwykle trudny”, powiedział mi poprawnie.

Ale reklama McDavid wyciągnęła ją bez poniżania lub piętnowania nikogo. A sam McDavid okazał się naturalny. Nie sztywny były sportowiec w garniturze, a nie Kevin Hart, próbujący pokonać swoją drogę przez scenariusz. Po prostu supergwiazda robiąca zwykłe guy.

Mimo to Whyte miał krytykę. Powiedział, że reklama pozycjonuje odpowiedzialne narzędzia hazardowe jako „poduszki powietrzne zamiast pasów bezpieczeństwa”. Innymi słowy, potrzebujesz ich tylko wtedy, gdy uważasz, że wkrótce możesz zawieść.

Jego punkt: każdy powinien używać narzędzi przez cały czas, ponieważ tak naprawdę nigdy nie wiesz, kiedy… poniesiisz.

To wylądowało ze mną, ponieważ ma rację. AD rezonowało, ponieważ wiem, że jestem typem faceta, który może to przesadzić. Piwa, książki, zakłady, cokolwiek. Rozpoznaję się w tym. Ale jeśli jesteś typem, który myśli, że nigdy nie przesadzasz? Może ten nie uderza tak mocno.

Myśli Taylora

Po stronie Betmgm Richard Taylor, dyrektor ds. Odpowiedzialnych gier firmy, powiedział mi, że o to chodzi: zrobić coś, co ludzie faktycznie zauważają. Taylor dorastał w Vegas. Jego tata walczył z uzależnieniem od hazardu, zanim zajął się wyzdrowieniem ponad 20 lat temu. Widział ciemną stronę z bliska.

Wie również, że branża spędzała lata, tworząc odpowiedzialne wiadomości hazardowe, które organy regulacyjne kochają i ignorują klienci.

„Wykonaliśmy świetną robotę, komunikując się z organami regulacyjnymi i interesariuszami” – powiedział. „Ale facet w szóstej godzinie pokera wideo? W ogóle z nim nie rozmawialiśmy”.

Taylor pomógł uruchomić Gamesense w MGM Resorts, który jest zbudowany dokładnie na tym pomyśle: przestań pisać kopię zgodności i zacznij mówić jak człowiek. Kiedy kreatywny zespół Betmgm otrzymał przydzielenie tej reklamy, dał im jedną zasadę.

„Cokolwiek robisz, nie rób starych PSA” – powiedział. „Nie rób„ To jest twój mózg na miejscu w stylu narkotyków ”.

Więc nie zrobili tego. Pochylili się kulturą hokejową – brody playoff, bobbleheads, cała rzecz – połączyli ją z McDavidem i wylądowali na prostej linii: nie daj się ponieść.

A oto kicker: działa. Taylor powiedział mi, że w jednej jurysdykcji, rok po uruchomieniu reklamy, Betmgm odnotował wzrost liczby graczy z limitem depozytu. Dla tej przestrzeni jest to bieg w domu. (Pusty cel netto?)

Nie tylko Betmgm nie popychał wiadomości. Sam McDavid tego chciał. Według Taylora gwiazda NHL nie chciała się zarejestrować, chyba że firma może udowodnić, że poważnie podchodzi do odpowiedzialnego hazardu. Reklama nie była refleksją; To była część umowy.

Taylor powiedział, że filozofia jest prosta. Nie pojawiaj się jako rodzic, który mówi „nie”. Pokaż się jako trener.

„Jeśli RG pojawi się zbyt autorytarna, gracze nas dostroją” – powiedział. „W ten sposób możemy do nich dotrzeć”.

I właśnie tam wracam do linii pasów bezpieczeństwa Whyte. On ma rację. Ta reklama była dobra. To było zabawne, ostre i sprawiło, że pomyślałem. Ale następnym krokiem jest sprawienie, by te narzędzia poczuły się normalne dla wszystkich, a nie tylko ludzi, którzy patrzą na siebie w lustrze i widzą kogoś, kto może przesadzić.

Taylor powiedział mi, że już pracują nad więcej. Inny ambasador. Kontynuacja McDavid na sezon hokejowy. Cała sprawa to przejście obok sprawdzania pudełek na terytorium, które faktycznie ma znaczenie.

Gdzie to mnie zostawia? Gdzieś się nie spodziewałem. Nadal uważam, że w przeszłości wiele odpowiedzialnych wiadomości do hazardu utknęło. Ale może to nie jest martwe. Być może, jeśli operatorzy przestaną tworzyć reklamy, aby regulatory były szczęśliwe i zaczną sprawić, by rozmawiać z graczami, gdzieś dostaniemy.

Ta reklama to zrobiła. To mnie nie wykładało. To nie ma palec. Dało mi to chichot i zmusiło mnie do zastanowienia się nad przyciskiem limitu depozytów. To niesamowity początek.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj