Barclays przeprosił klientów jako Awaria usług bankowych Kontynuuje trzeci dzień z rzędu, pozostawiając tysiące niezdolnych do wysłania ani otrzymania pieniędzy.

W piątek i podczas gdy Wielka Brytania zaczęła napływać doniesienia o kwestiach technicznych Drugi co do wielkości bank nalegał, aby problemy nie były powiązane z cyberatakiem, zakłócenia trwają w całej sieci ponad 20 milionów klientów.

Ci, którzy próbują zalogować się do aplikacji bankowości mobilnej w niedzielę rano, spotkali się z wiadomością: „Dziękuję za zranienie się z nami”.

Zakłócenia, które według banku obejmują przede wszystkim osoby widzące nieaktualną saldo bez dowodów na nowo wykonane lub otrzymane transakcje, „trwa dłużej niż chcielibyśmy naprawić”, powiedział Barclays.

Przeprosiny prawdopodobnie będą niewielkie dla rodzin, w tym przeprosiny urzędnika Paoli Mereu, który był pozostawione w trudnym miejscu Po usterce IT oznaczało, że w piątek nie mogła dokończyć płatności na nowym domu.

„Sprzedaliśmy nasz dom – mieliśmy z tego pieniądze – ale nie byliśmy w stanie ukończyć drugiej części sprzedaży, więc jesteśmy zasadniczo bezdomni”, 39 -latka, która obecnie przebywa z mężem i dwiema młodymi córkami W domu jej matki, dopóki problem nie ustąpi, powiedział.

Oprócz uniemożliwiania użytkownikom dokonywania i otrzymywania płatności online, problemy techniczne wpływają również na płatności kart i bankowości oddziałów i telefonicznych, zgodnie ze stroną internetową Barclays Status.

Podobno wypłaty bankomatów pozostają niezmienione, a Barclays wezwał klientów do wypłaty gotówki i dalszego używania swoich kart do dokonywania płatności.

Down Detektor Backguste Tracker otrzymał w piątek tysiące raportów z usługami bankowymi, które były również wypłaty dla wielu, z 52% skarg dotyczących bankowości mobilnej.

Piątek był także terminem zeznania podatkowego samooceny i HMRC powiedział, że „ściśle współpracuje” z Barclays, aby zminimalizować wpływ na osoby próbujące przedłożyć dokumenty podczas usterki. Osoby dotknięte awarią nie będą musiały się martwić późno HMRC Kary płatnicze, ponieważ nie mają zastosowania do 1 marca.

W oświadczeniu z soboty bank powiedział, że „bardzo przykro” z powodu „ciągłych problemów technicznych”, nalegając, aby żaden klienci, którzy zostali dotknięci, nie zostaną „pominięci kieszeni”.

„Niektórzy mogą nadal obserwować przestarzały saldo, a dokonane lub otrzymane płatności mogą nie pokazać” – powiedział rzecznik. „Klienci nie powinni ponownie próbować dokonywać płatności.

„Klienci mogą korzystać z swoich kart i wypłacać gotówkę, korzystać z naszej aplikacji i bankowości internetowej, a gdy tylko te pozostałe problemy zostaną rozwiązane, poinformujemy naszych klientów.

„Zapewnimy, że nie ma wpływu klienta nie zostanie pominiętych z kieszeni.

„Utrzymujemy nasze centra telefoniczne otwarte na dłużej w ten weekend i będziemy proaktywnie skontaktować się z klientami, którzy mogą być bezbronni”.

Rzecznik banku zasugerował również, że osoby walczące o dostęp do funduszy powinni szukać wsparcia od przyjaciół i rodziny oraz, w desperackich sytuacjach, odwiedzić banki żywności w poście w mediach społecznościowych.

Source link