Nowy pociągi są wdrażane w kluczowym momencie Wielka Brytania linii kolejowej w związku z kontynuacją modernizacji o wartości 27 milionów funtów.
Dodatkowych 13 samolotów klasy 377 ma wejść do służby w sieci Southeastern między 28 listopada a końcem 2025 roku.
Urzędnicy twierdzą, że zapasy są bardziej niezawodne i klimatyzowane. Ma to na celu „zapewnienie lepszego doświadczenie na pokładzie„.
Południowo-wschodni otrzyma pierwsze dwie dodatkowe jednostki klasy 377 w wyniku wspólnej umowy z Govia Thameslink Railway.
Oprócz klimatyzacji nowe pociągi będą wyposażone w gniazdka wtykowe na siedzeniach i ulepszone informacje pokładowe wewnątrz wagony.
Urzędnicy twierdzą, że kolejnych 11 pociągów wejdzie do obsługi pasażerów przed grudniem 2025 roku. Będą one używane głównie do zastąpienia starszych urządzeń sieciowych na liniach Maidstone East i Tunbridge Wells.
Southeastern obsługuje również trasy aż do wybrzeża z Londynu, na przykład do Hastings i Sandwich.
W nowym rozkładzie przewoźnika od 15 grudnia wprowadzone zostanie dodatkowe 220 połączeń tygodniowo.
W dni powszednie dwa wieczorne połączenia z Charing Cross do Maidstone East zostaną rozszerzone do Ashford International.
Urzędnicy twierdzą, że jest to część „szerszego planu” modernizacji floty pociągów w południowo-wschodniej części kraju i następuje po wprowadzeniu 30 pociągów City Beam, które „zapewnią lepsze i bardziej niezawodne usługi na trasach metra w południowo-wschodniej części kraju”.
Jest to kontynuacja projektu wartego 27 milionów funtów, mającego na celu renowację szybkich pociągów w południowo-wschodniej części kraju.
Pod koniec listopada 22 z 29 egzemplarzy klasy 395 przeszło „pełne odświeżenie wnętrza”. Obejmuje to nowe siedzenia i dywaniki, oświetlenie LED i ładowanie USB na siedzeniu.
Southeastern twierdzi, że wkrótce ogłoszone zostaną dalsze prace mające na celu ulepszenie istniejącej floty metra, a proces zakupu mający na celu wymianę floty Networkerów na nowe lub zmodernizowane pociągi będzie kontynuowany.
Sophie Barker, szefowa głównych programów w Southeastern, powiedziała: „Przybycie tych pociągów to kluczowy kamień milowy w naszych ciągłych pracach nad zapewnieniem bardziej niezawodnych usług poprzez modernizację naszej floty.
„Pojazdy Class 377 mają lepsze przyspieszenie i hamowanie niż urządzenia sieciowe, które zastępują. Powinno nam to pomóc w zapewnieniu bardziej niezawodnych usług, a jednocześnie zapewnić klientom lepsze doświadczenia”.