Były sekretarz stanu ds. Obrony wyraził „głębokie obawy” katastrofa helikoptera który zabił 29 żołnierzy i pracowników ochrony. Na początku tego tygodnia były sekretarz obrony Sir Liam Fox Odbyło się spotkanie z rodzinami zabitych, gdy helikopter Chinook rozbił się z Mull of Kintyre w 1994 roku.
Rodziny zarzuciły ukryć Ministerstwo Obrony (MOD) Po kluczowych dokumentach, które wyjaśniłyby, w jaki sposób płatowca podlegająca obawom bezpieczeństwa mogła wystartować. Dokumenty są zapieczętowane od 100 lat podczas gdy wzywa do publicznego dochodzenia, zostały odrzucone zarówno przez premiera, jak i Mod. Mówiąc po spotkaniu, Fox powiedział: „Z przyjemnością spotkałem niektórych członków kampanii Chinook Justice i wysłuchać ich wstrząsających historii i podejrzeń co do tego, co mogło się wydarzyć.
„Dzielę ich bardzo głębokie obawy dotyczące okoliczności związanych z katastrofą i zobowiązałem się do pełnego dochodzenia, aby zapewnić prawdę przed Brytyjczykiem.
„Jako sekretarz obrony, który po wnioskach Mull of Kintyre Reviewwyczyściłem dwóch pilotów win, zapewniłem rodziny, że poświęcę to pełną uwagę i pomogę ustalić prawdę o tym, co się stało. ”
Dowody, które wyciekły do rodzin – i dostępne na Witryna kampanii Chinook Justice – Potwierdza, że samolot nie był w powietrze i nigdy nie powinien był wystartować z tego fatalnego lotu, zabijając wszystko na pokładzie.
Andy Tobiasktórego 41 -letni ojciec, pułkownik John Tobias, oficer wywiadu, został zabity w katastrofie, powiedział: „Wsparcie Sir Liama Foxa oznacza ogromną kwotę dla wszystkich rodzin. Jako człowiek, który był wystarczająco odważny, aby przejrzeć kłamstwa moda i wyczyścić pilotów winy, mocno wierzymy, że on może pomóc nam dotrzeć do prawdy o okolicznościach.
„Mod ciągle mówi nam, że żadne nowe dochodzenie nie jest konieczne, a wskazuje na prowadzone przez sędziego dochodzenie Sir Liama, które zostało ustanowione wyłącznie po to, aby dowiedzieć się, czy piloci byli winni. Zostali usunięci. Biorąc pod uwagę, że Sir Liam popiera naszą sprawę-wtedy argument MOD jest nieważny. Muszą przestać wysyłać rodzinom rodzinę”.
Po wypadku, Dwóch pilotów byli błędnie obwiniani za rażące zaniedbanie Zanim został oczyszczony 17 lat później, podczas gdy Fox był sekretarzem obrony po kampanii przez rodziny.
W zeszłym tygodniu były lider eskadry RAF Robert Burke, który przeprowadził testy na flocie helikoptera Chinook, ujawnił, że Ostatnia podróż Crashed Aircraft została zamówiona w powietrzu jako „lot pokazowy” Aby udowodnić, że ulepszenie od Marka 1 do Marka 2 było „bezpieczne” – pomimo poważnych i znanych obaw związanych z zdatą lotniczą podniesioną przez inżynierów testowych RAF i pilotów w Boscombe Down.
Wyciekające pliki pokazują, że oprogramowanie Fadec Engine z silnika FADEC Boeing Mark 2 doświadczyło „nieprzewidywalnych awarii”, a także „zamknięć i gwałtownych zasilania”. Samolot został uznany przez inżynierów testowych w Boscombe Down „nie należy w żaden sposób polegać”, a przegląd lorda Philipa w 2011 r. Potwierdził, że „nakazano” na RAF.
Rzecznik modowy powiedział: „Mull katastrofy Kintyre była tragicznym wypadkiem, a nasze myśli i sympatie pozostają z rodzinami, przyjaciółmi i współpracownikami wszystkich, którzy zmarli.
„Rozumiemy, że brak pewności co do przyczyny katastrofy zwiększył niepokój rodzin.
„Zapewniliśmy szczegółową i rozważaną odpowiedź na list protokołu przed akcją, przedstawiając powody, dla których nie możemy zaakceptować zapotrzebowania na ustanowienie nowego dochodzenia publicznego.
„Jest mało prawdopodobne, aby dochodzenie publiczne zidentyfikowało wszelkie nowe dowody lub doszło do nowych wniosków na podstawie istniejących dowodów.
„Wypadek był już przedmiotem sześciu dochodzeń i dochodzeń, w tym niezależnego przeglądu kierowanego przez sędziego”.
Szczegóły kampanii Chinook Justice można znaleźć pod adresem ChinookJusticeCampaign.co.