CHARLOTTE, Karolina Północna – Kiedy Ricky Rudd i Carl Edwards opuścili NASCAR po zakończeniu kariery jazdy, zniknęli ze sportu, przechodząc na wiele lat przed powrotem na tor.
W piątek wieczorem było tak, jakby nie wyszli.
Oboje wygrzeli się podczas obchodów indukcji do Hall of Fame NASCAR w Charlotte Convention Center. Rudd i Edwards zostały dołączone do klasy 2025 przez Ralpha Moody’ego, słynnego budowniczego samochodów.
Edwards został wprowadzony przez jego matkę Nancy Sterling.
„Dzisiejszy wieczór ma wdzięczność” – powiedział Edwards w swoim przemówieniu po podziękowaniu sporcie za objęcie go, gdy był w sporcie i kiedy wrócił w zeszłym roku. Edwards podziękował członkom rodziny, członkom zespołu i sporcie za wsparcie podczas swojej kariery jazdy.
„Dziękuję za uczynienie mnie częścią twojej rodziny” – powiedział Edwards pod koniec swojego przemówienia. „Dziękuję NASCAR”.
Rudd został wprowadzony przez jego syna Landona i mówił o swojej podróży do tej chwili.
„Z pomocą wielu wspaniałych ludzi udało mi się gonić moje marzenia i z dzisiejszym indukcją, że marzenie jest teraz kompletne” – powiedział Rudd.
Ich przemówienia było świadkami 16 członków Nascar Hall of Fame. Obecne były: Donnie Allison, Chad Knaus, Kirk Shelmerdine, Red Farmer, Dale Earnhardt Jr., Joe Gibbs, Waddell Wilson, Ron Hornaday Jr., Ray Evernham, Richard Childress, Terry Labonte, Jerry Cook, Leonard Wood, Rusty Wallace, Dale Inman i Richard Petty.
Edwards, z pomocą Joe Gibbs Racing, poleciał kilka osób z Missouri, aby podzielić się tym doświadczeniem.
„Nie brakuje mi okazji, aby to świętować” – powiedział Edwards na czerwonym dywanie przed jego indukcją. „Widzieliście wiele backflipów. Widziałeś, jak świętuję, ale jedną z rzeczy, które spieprzyłem w mojej karierze, jest to, że jestem dumny z tego, że nie obchodzę wewnętrznie.
„Powiedziałem:„ Wygram. Będę szczęśliwy przez chwilę i skończyłem ”, a potem ruszyłbym jak maszyna i to było złe. Kiedy powiedzieli, że mogę sprowadzić ludzi, powiedziałem, że upewnimy się, że to fajne. Zapewnimy, że jest prawdziwa święto ”.
Rudd rozkoszował się nocą dla wszystkich, których mógł zobaczyć.
„Dobrze jest znów widzieć wszystkich” – powiedział Rudd na czerwonym dywanie przed jego indukcją.
Rudd, Edwards i Moody to 15. klasa w Hall of Fame NASCAR. Są to indukuci nr 65, 66 i 67.
Edwards jest drugim kierowcą w hali, której debiut pucharowy nastąpił w 2000 roku, dołączając do Jimmie Johnson (klasa 2024)
Edwards zadebiutował w sierpniu 2004 roku w Michigan. Ukończył 10. miejsce.
Edwards wygrał 28 pucharów-w tym Southern 500 i Coca-Cola 600-oraz 72 wyścigi w trzech pierwszych seriach NASCAR. Wygrał także Mistrzostwa Xfinity w 2007 roku i dwukrotnie zajął drugie miejsce dla Cup Crown, w tym w 2011 roku, kiedy przegrał mistrzostwo z Tony’m Stewartem na remisie.
Rudd był znany jako Ironman NASCAR za rozpoczęcie 788 kolejnych wyścigów – rekord, który odbył, dopóki Jeff Gordon nie złamał go w 2015 roku. Rudd wygrał 23 zwycięstwa, zdobywając co najmniej jeden zwycięstwo w Pucharze przez 16 kolejnych sezonów. Wśród jego zwycięstw był Brickyard 400 z 1997 roku w Indianapolis Motor Speedway. Był debiutantem roku w 1977 roku.
Moody utworzył się z Johnem Holmanem w 1957 roku, tworząc wyścigi Holman-Moody. Zespół, który rywalizował w 1973 roku, wygrał mistrzostwa z Davidem Pearsonem w 1968 i 69 roku i wygrała Daytona 500 z Mario Andretti. Zespół zebrał 96 zwycięstw i 83 biegunki.
Dr Dean Sicking, który wymyślił bezpieczniejszą barierę stosowaną na torach w Motorsports, otrzymał nagrodę Landmark za swój wkład w NASCAR.
Mike Harris, wieloletni pisarz sportów motorowych dla Associated Press, otrzymał nagrodę Squier-Hall dla NASCAR Media Excellence.