Podnoszą się pytania o to, czy porozumienie ograniczające przybycie statków wycieczkowych w Palmie, stolicy Majorcaktóry został wdrożony w 2022 r., Jest wypełniany po gorączkowym weekendowym weekendowym maja. Do pięciu statków wycieczkowych zadokowanych w tym samym czasie w poniedziałek (5 maja), ustawienie OVERTOTIRIZM Dzwoni alarmowe dzwoniące po balearyjnej wyspie.

W ostatnim tygodniu 23 statki wycieczkowe zadokowało w Palmie, z których cztery były mega-rejs Wysy o pojemności dla ponad 5000 pasażerów. Jest to o 21,05% więcej niż w analogicznym okresie w 2024 r., Podnosząc poważne pytania dotyczące tego, czy umowa z 2022 r. Należy odnosić lub zrewidować. Chaos ma być kontynuowany, ponieważ sezon rejsowy w Palmie dopiero się rozpoczął. W 2021 r Baleary Rząd osiągnął porozumienie z agentami żeglugowymi ograniczającymi startowniki od 2022 r. Zgodnie z dokumentem regulującym niniejszą Umowę tylko jeden statek wielokierunkowy i dwa mniejsze statki mogą być jednocześnie w Palmie.

To zatem rodzi poważne pytania, dlaczego pięć statków, pełnych pasażerów, mogło zadokować zarówno 29 kwietnia, jak i 2 maja.

Według Majorca Daily Bulletinw umowie jest mały druk. Chociaż określa cotygodniowy limit 8500 pasażerów rejsowych dziennie, statki z mniej niż 500 miejsc nie liczą się w kierunku limitu.

Siedem zadokowanych statków miało pojemność dla 500 pasażerów. Według danych z Baleary Port Urząd Baleary Port cztery miało ponad 5000 i jedenastkę od 501 do 4999 pasażerów. Zarówno rząd regionalny, jak i stowarzyszenie firm rejsowych zapewniły, że skrupulatnie przestrzegają umowy, poinformował lokalny punkt sprzedaży.

Największym przybyciem było Marella Explorer 2, z pojemnością dla 6780 osób.

Nie oczekuje się również ułatwienia sytuacji. Jeśli prognozy Baleary Port Authority są prawidłowe, maj 2025 r. statki wycieczkowe Dokowanie w mieście – 4,84% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.

Od stycznia do grudnia 2025 r. 551 statków przyjedzie o pojemności dla ponad 1,8 miliona pasażerów – 47 statków i 41 085 pasażerów rejsowych więcej niż w 2024 r.

Chociaż liczby te mogą wydawać się wymuszone, poziomy przedpandemiczne nie zostały jeszcze odzyskane. Wszech czasów zarejestrowano w 2019 r., Kiedy 592 statki wycieczkowe przybyły do ​​Palma.

Organizacje ochronne, w tym Platforma przeciwko wielkim statkom A grupa środowiskowa Gob od kilku lat walczy z turystyką masową w Balearach. Platforma została stworzona po rekordowym roku w 2019 roku, wzywając do limitu statków z ponad 5000 pasażerów. Dwa lata później rząd regionalny ogłosił umowę historyczną, która pozostaje ważna do 2027 r.

Mniej turystyki więcej życia (Mniej turystyki, więcej życia) to najnowsze, które dołączyły do ​​ich szeregów. Razem grupy celują w statki wycieczkowe ze względu na zatłoczenie, które powodują w stolicy Baleary, ale także z powodu Wpływ na środowisko Mają ze względu na emisję, energię i zużycie wody.

Regionalny minister TurystykaJoan Bauçà, niedawno stwierdziła, że ​​jego zamiarem jest odnowić umowę ramową przed wygaśnięciem, uwzględniając nowe wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju i wydajności. Twierdzi, że umowa jest obecnie zgodna.

Jednak grupy ochrony oskarżyły firmy żeglugowe o brak przestrzegania bieżącej umowy i wzywają Palma do śledzenia Wenecja Model, który od sierpnia 2021 r. Zakazał statków o długości ponad 180 metrów i ponad 25 000 ton od żeglugi na wodach.

Source link