Kiedy Andrea Stella rozmawiała z Press Formuły 1 podczas technicznej sesji medialnej w Monako Pitlane, dyrektor zespołu nie tylko rozmawiał o MCL39.

Stella również mówiła o owocach… o jabłkach i gruszkach, a dokładniej. Według McLaren Szef, nie wszystkie utwory w kalendarzu F1 są porównywalne – należą do różnych kategorii, podobnie jak jabłka i gruszki.

Kiedy zasugerowano, że weekend Imola był niewielkim rozczarowaniem dla McLarena, Stella odpowiedziała: „Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem. Myślę, że istnieje tendencja do porównywania jabłek i gruszek. Kiedy byłam w szkole, nauczyciel zawsze mówił, że nie porównuj jabłek i gruszek. Upewnij się, że jesteś specyficzny, analityczny, precyzyjnie, w jaki sposób wykorzystujesz informacje.”

„Imola należy do kategorii utworów takich jak Arabia Saudyjska i Japonia; szybkie zakręty, wąskie ścieżki”, wyjaśnił. „Ale jeśli porównamy wyścig w Imoli z wyścigiem w Miami, porównujemy jabłko z gruszką, a mój nauczyciel szkolny złapałby mi ucho i powiedzieliby:„ Nie porównuj Apple i Pears ”.

„Miami jest obwodem zdominowanym o niskiej prędkości, a przy wszystkich inwestycjach aerodynamicznych, które dokonaliśmy, nasz samochód znacznie się poprawił w tych niskich prędkościach. Jeśli chcemy porównać Miami, spójrzmy wstecz na to, co się stało w Chinach i Bahrajnie”.

Stella nie umieściła obwodu Gilles Villeneuve w żadnej z kategorii – i nie bez powodu. Ścieżka Montrealu nie jest jabłkiem ani gruszką, co oznacza, że ​​trzeci owoc może być potrzebny do opisania go.

Andrea Stella, McLaren

Andrea Stella, McLaren

Zdjęcie: James Sutton / Motorsport Images

Podczas gdy w Bahrajnie chodzi o degradację opon, a Suzuka i Jeddah są definiowane przez szybkie zakręty, Kanada jest inna. W Ile Notre -Dame chodzi głównie o długie proste, ciężkie strefy hamowania i ciasne, powolne zakręty – częściej w postaci szykanów. Utrudnia to porównywanie z innymi dotychczasowymi utworami i wymaga różnych rzeczy od samochodu F1.

Dwa powody bardziej skomplikowanego weekendu?

Circuit Gilles Villeneuve znajduje się w parku – Parc Jean -Drapeau – co oznacza, że ​​ma zwykle niski uścisk, szczególnie na początku weekendu. Dodaj do tego potrzebę zbliżenia się do ścian – w tym niesławnej ściany mistrzów – aby zdobyć czas okrążenia, i jasne jest, że zaufanie kierowcy odgrywa dużą rolę. Przewidywalny i stosunkowo „łatwy” samochód na jednym okrążeniu pomaga budować tę pewność siebie, ale to jedna z niewielu rzeczy, których McLaren nie ma w tym roku.

Chociaż MCL39 jest niezaprzeczalnie najszybszym samochodem na siatce, może być trudny na jednym okrążeniu, jak wielokrotnie wyjaśniła Stella.

W wielu sesjach kwalifikacyjnych w tym sezonie kierowcy – szczególnie Lando Norris – starali się wydobyć z niego maksymalną wydajność. Chociaż część tego zależy od kierowców, inną częścią jest to, że MCL39 może być nieprzewidywalne, gdy wszystko jest na granicy podczas latającego okrążenia. Jest to szczególnie ważne na torze takim jak Montreal i zaszkodziło zespołowi w zeszłym tygodniu.

Było to zauważalne od pierwszej sesji treningowej. Obaj kierowcy McLaren często znikają z toru, często przecinając ostatnią szykane. W FP3, Oscar Piasttri Uderzył w ścianę mistrzów, choć wyzdrowiał godnie dobrze w kwalifikacji. W decydujących etapach Q3 Norris popełnił kosztowny błąd i nie był w stanie z niego wyzdrowieć. Musiał zadowolić się P7. Chociaż może to powiedzieć coś o różnicy między Norris i Piasttri, odzwierciedla to również cechy samochodu McLaren.

Z drugiej strony McLaren zwykle oferuje doskonałe tempo rasy i zarządzanie oponami – zwłaszcza tylne opony. Ale w Montrealu McLaren nie mógł w pełni wykorzystać tej siły.

Lando Norris, McLaren, Oscar Piasttri, McLaren

Lando Norris, McLaren, Oscar Piasttri, McLaren

Zdjęcie: James Sutton / Motorsport Images za pośrednictwem obrazów Getty

„Myślę, że jednym z powodów, dla których ten obwód był trochę walką, jest to, że nawet jeśli są to niska prędkość, w rzeczywistości jest dużo hamowania i przyczepności”-powiedziała Stella. „Nie ma zbyt wiele fazy średniej roli.

W Kanadzie Graining (szczególnie z przodu) stał się głównym problemem, podczas gdy McLaren zazwyczaj świeci poprzez przedłużanie życia tylnych opon.

„Myślę, że to, gdzie weszliśmy we własne, gdy wszyscy inni degradowali, byliśmy dobrzy. I niestety prawdopodobnie potrzebowaliśmy wyścigu, aby wynosić około 100 okrążeń, a nie 70, aby z tego skorzystać” – ujął to Piasttri żartobliwie.

Słowa Piasttri są zgodne z piątkowymi długimi biegami i ostatnim miejscem wyścigu. McLaren był nieco szybszy niż reszta, ale nie w zakresie, w jakim do tej pory widzieliśmy w większości wyścigów. Tempo wyścigowe trzech najlepszych drużyn (McLaren, Mercedesi Red Bull – przynajmniej Verstappen) był znacznie bliżej niż w poprzednie weekendy.

Dodaj do tego fakt, że wyprzedzenie w Montrealu nie jest łatwym zadaniem – i zderzeniem, które spowodował Norris – i staje się jasne, dlaczego McLaren nie mógł zrobić znacznego postępu w wyścigu po kwalifikujących się problemach.

Co to oznacza na nadchodzące weekendy wyścigowe?

Większość wymienionych czynników jest specyficzna dla Kanady, co oznacza, że ​​McLaren nadal pozostaje punktem odniesienia i ulubionym dla Grands Prix. MCL39 jest nadal najbardziej wszechstronnym samochodem na siatce, a przewaga opon nie zniknęła z dnia na dzień; Po prostu nie pokazało się tak mocno w Kanadzie.

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

Zdjęcie: James Sutton / Motorsport Images za pośrednictwem obrazów Getty

To powiedziawszy, są trzy elementy, na które należy uważać. Pierwsze dwa są powiązane: kwalifikujące się trudności McLarena wciąż istnieją, a nowe przednie zawieszenie ich nie rozwiązało całkowicie.

Stella wyjaśniła, że ​​ulepszenie ma na celu zapewnienie kierowcom bardziej front -end – obszar, z którym Norris walczył w szczególności. Nic dziwnego, że Brytyjczyk utknął z nową specyfikacją przez cały weekend, ale sądząc po III kwartał, nie jest to jeszcze srebrna kula. Stella wskazała w praktyce tempo Norrisa i nazwał to udanym eksperymentem, ale Piasttri zdecydował się nie używać nowej specyfikacji po przetestowaniu go w praktyce. To, czy stanie się to prawdziwym zmieniaczem gry, ale na razie kwalifikacje pozostaje jednym z niewielu obszarów, w których rywale mogą zranić McLarena.

Trzecim czynnikiem są rywale. McLaren najwyraźniej pozostaje liderem w F1, ale inne zespoły zaczynają widzieć błyszczące nadzieje. Mercedes historycznie był szybki w Montrealu i chociaż tor odpowiada, zaskakująco wysokie temperatury w niedzielę nie powstrzymały dobrego osiągnięcia srebrnych strzał.

Toto Wolff podkreślił nowe tylne zawieszenie jako potencjalne wyjaśnienie. Od 2022 r. Mercedes często myślał, że skręcił na róg, tylko po to, by stawić czoła świeżym rozczarowaniu podczas następnego wyścigu. Uwaga jest uzasadniona, ale jeśli nowe tylne zawieszenie naprawdę jest krokiem do przodu, Mercedes może stać się czynnikiem – przynajmniej przy określonych torach.

Red Bull widzi również pewne pozytywne z ostatnich wyścigów. Verstappen wygrał w Imoli i udało mu się utrzymać swoje średnie opony na dłużej niż Piasttri. Christian Horner zauważył, że tempo w Barcelonie – aż do chaotycznego zakończenia wyścigu – też nie było złe, a Verstappen udało się wyprzedzić oba McLarens w Montrealu.

Nie zmienia się jeszcze i Verstappen przyznał, że Red Bull wciąż ma wiele do zrobienia, jeśli poważnie chce walczyć o tytuł, ale jest przynajmniej pewne spojrzenie na nadzieję dla drużyny z Milton Keynes.

McLaren, pomimo ich drobnego spadku w Kanadzie (wciąż w tym najszybsze długie biegi), pozostaje silnym ulubieńcem dla nadchodzących wyścigów, ale jeśli ostatnie kroki rywali do przodu okażą się prawdziwe – a jeśli McLaren nie w pełni wyprogramuje swoich pozostałych słabości – to może po prostu sprawić, że wszystko będzie bardziej interesujące niż, powiedzmy, Miami lub Chiny.

Tak, mogą to być jabłka – a może nawet gruszki – ale dla neutralnego fana F1 byłaby to przynajmniej dobra wiadomość.

Przeczytaj także:

W tym artykule

Ronald Vording

Formuła 1

Lando Norris

Oscar Piasttri

McLaren

Być pierwszym, który poznał i subskrybuj aktualizacje wiadomości e-mail w czasie rzeczywistym na te tematy

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj