W zeszłym roku Cris Collinsworth wygłosiła godny uwagi, szczerze szczery żart na ten temat NFL harmonogram transmisji, który wzbudził duże zainteresowanie.
„Gdyby NBC miała wybór, zrobilibyśmy 17 Dallas Cowboys meczów” – analityk NBC „Sunday Night Football”. powiedział „The Dan Patrick Show”. „Nie żartuję. Nie ma nawet znaczenia, jaki jest ich rekord. Mogłoby ich być 4-6, wzięlibyśmy ich. „W tym tygodniu możecie wziąć udział w dowolnym meczu, jaki chcecie”. „OK, weźmiemy Dallas Cowboys”. To szaleństwo, ale to prawda. To oni ustalają oceny.”
Historycznie rzecz biorąc, jest to niewątpliwie prawda. Zespół Cowboys od dziesięcioleci jest głównym czynnikiem oglądalności NFL i nie bez powodu każda stacja lobbuje w dziale nadawczym ligi w sprawie jak największej liczby meczów Cowboys. Weźmy tegoroczny harmonogram: The Cowboys mają sześć okien w godzinach największej oglądalności w godzinach 2024 i pięć tygodni, podczas których prowadzą niedzielne okno stacji Fox późnym popołudniem, późnym popołudniem mecz z okazji Święta Dziękczynienia (z Giganci z Nowego Jorku) w stacji Fox oraz mecz, który odbędzie się w niedzielę przeciwko Orły Filadelfii który zakotwicza późne popołudniowe okno CBS.
Jednak Cowboys mają trudności ze średnim bilansem 3-5 i początkowym rozgrywającym Daka Prescotta patrząc na wiele tygodni z boku. W tej chwili nie są one zbyt przekonującym zegarkiem, poza sprawdzeniem, jak długo trwa zjeżdżalnia.
Więc zostań ze mną przez chwilę, gdy będę twierdził, że Szefowie Kansas Citya nie Cowboys, zasługują na miano „Drużyny Ameryki” pod względem oglądalności w sieci w najbliższej przyszłości. W pewnym sensie zmiana mogła nastąpić już w momencie, gdy liga NFL wybrała Chiefs na swoich najnowszych partnerów z dużymi kieszeniami — mecz Amazona w Czarny piątek (przeciwko Najeźdźcy z Las Vegas) i jeden z Świąteczne gry Netflix (przeciwko Pittsburgh Steelers).
Przyjrzyjmy się na przykład 10 najczęściej oglądanym meczom w tym roku według NFL:
1. Szefowie–Kruki z Baltimore (Tydzień 1): 29,2 miliona widzów w NBC
2. Bengale z Cincinnati–Szefowie (Tydzień 2): 27,9 miliona widzów w CBS
3. Kowboje-Ravens (tydzień 3): 27,3 miliona widzów w Fox
4. Szefowie–49ers z San Francisco (Tydzień 7): 27,1 miliona widzów w Fox
5. Szefowie–Sokoły z Atlanty (Tydzień 3): 25,1 miliona widzów w NBC
6. Chicagowskie Niedźwiedzie–Dowódcy Waszyngtonu (Tydzień 5) (emitowany w 51 procentach kraju); Szefowie-Raiders (emitowany w 41 procentach kraju): 25 milionów widzów w CBS
7. Lwy z Detroit–Pakowacze z Green Bay (Tydzień 9): 24,2 miliona widzów w Fox
8. Ładowarki z Los Angeles–Szefowie (Tydzień 4): 24,2 miliona widzów w CBS
9. Kowboje-Lions (tydzień 6): 24,1 miliona widzów w Fox
10. Clevelanda Brownów–Kowboje (Tydzień 1): 23,9 miliona widzów w Fox
Dla szybkiego porównania, oto pięć najczęściej oglądanych meczów NFL w sezonie zasadniczym, z wyłączeniem Święta Dziękczynienia, w 2022 r., kiedy Cowboys osiągnęli bilans 12-5 i zdobyli dziką kartę w play-offach:
1. Kowboje-Packers (tydzień 10): 29,2 miliona widzów w Fox
2. Kowboje-Eagles (tydzień 16): 27,8 miliona widzów w Fox
3. Kowboje–Wikingowie z Minnesoty (Tydzień 11): 27,7 miliona widzów w CBS
4. Bengale-Kowboje (Tydzień 2): 27,4 miliona widzów w CBS
5. Korsarze z Zatoki Tampa-Packers (tydzień 3): 26,4 miliona widzów w Fox
Spójrz na wszystkie mecze Chiefs w tegorocznej pierwszej szóstce. Niedawna passa zespołu – cztery występy w Super Bowl w ciągu ostatnich pięciu lat i rekord 59-16 od początku sezonu 2020 – skłoniła ligę NFL do umieszczenia ich w prestiżowych oknach. To oni byli głównym powodem, dla którego CBS zakończyło ubiegły rok z najczęściej oglądanym sezonem od 1998 r. (średnio 19,3 mln widzów) oraz tym, jak CBS wyprzedziło Foxa (24,64 mln do 24,62 mln) w popołudniowej bitwie o okna w 2023 r.
W tym roku CBS ma siedem gier Chiefs, NBC cztery (w tym trzy w godzinach największej oglądalności), ESPN dwie, Fox jedną, Netflix jedną i Prime Video. W 18. tygodniu odbędzie się otwarty mecz przeciwko Bronco to prawdopodobnie skieruje się do dużego okna. Kansas City gra pięć razy w późnym popołudniu, najcenniejszej nieruchomości w telewizji.
Kierownictwo wszystkich tych sieci powinno zdecydowanie opowiadać się za Chiefsami, a nie wszystkimi innymi zespołami, w tym Cowboys, za harmonogramem na 2025 rok. Dallas nadal będzie miało duży udział w grach w godzinach największej oglądalności i w głośnych oknach, ale Chiefs ostatecznie otrzymają okna o wyższym profilu, w tym (to tylko przeczucie) więcej niż jedną grę na Fox.
Ale William Mao, starszy wiceprezes ds. globalnego doradztwa w zakresie praw medialnych w Octagon, twierdzi, że cóż, nie tak szybko, kowboju.
„Uważam, że Cowboys nadal stanowią duży atut, więc jeśli pytasz, czy nadal będą, jak to nazwałeś, numerem 1 w sieci, to się okaże” – powiedział Mao. „Czy Wodzowie jako dynastia coś zmieniają, szczególnie w tym momencie, biorąc pod uwagę, że są niepokonani? Kontrapunkt jest taki, że przed wodzami w (Nowa Anglia) Patrioci, długa dynastia z wieloma mistrzostwami. Nie przypominam sobie, żeby w tamtym okresie pojawiła się myśl, że zastąpią Cowboys z punktu widzenia wybierania i elastycznego harmonogramu. Można coś powiedzieć na temat długotrwałego budowania marki i wartości marki zespołów, a nie tylko tego, jak ktoś radził sobie w poprzednim sezonie. Ogólnie rzecz biorąc, Cowboys grają zazwyczaj w prawie całym kraju.
Mao poprosił analityków z siostrzanej agencji Octagon, Futures Sport & Entertainment, która zajmuje się monitorowaniem międzynarodowych mediów i wykonywała prace pomiarowe dla NFL, o przedstawienie globalnego spojrzenia na to, gdzie Cowboys pozostają w epoce Chiefs. Powiedział, że z ustaleń wynika, że Cowboys pozostają najpopularniejszą drużyną NFL.
„Na wszystkich rynkach monitorowanych przez Futures Cowboys pozostają najpopularniejszym zespołem NFL niezależnie od swoich wyników” – powiedział Mao. „Mają wartość marki, która jest nieco odporna na wyniki i rekordy z tygodnia na tydzień”.
Obaj jesteśmy zgodni co do tego, że Kansas City będzie na tym odcinku największą atrakcją telewizyjną, biorąc pod uwagę obecne trajektorie i fakt, że Chiefs znajdują się na historycznej drodze. Co ciekawe Mao zauważył, że Chiefs, biorąc pod uwagę ich sukcesy i wybitne gwiazdy, takie jak Patricka Mahomesa I Travisa Kelce’askorzystaj z oglądania nienawiści. (Mają słynnego fana, który śpiewa o tym, jak hejterzy będą nienawidzić, nienawidzić, nienawidzić, nienawidzić, nienawidzić.)
„Fandom ma dwie strony” – powiedział Mao. „Panuje przekonanie, że kocham ten zespół, ponieważ gra dobrze lub ma takich gwiazd. Jest też negatywna strona fandomu: oglądamy ich, bo chcemy zobaczyć, czy przegrają, albo dlatego, że ich nienawidzimy. Myślę, że Chiefs korzystają z obu tych rozwiązań w taki sam sposób, jak kiedyś Patrioci.
ZEJDŹ GŁĘBEJ
W czasach dynastii nazywał to grami Patriotów. Jak wygląda teraz praca?
(Górne zdjęcie spotkania Daka Prescotta i Patricka Mahomesa po meczu w 2021 r.: Cooper Neill / Getty Images)