Ale na krawędzi Oversteer w połowie ostatniego zakątka Hungaroring, George Russell mógł być na biegunie w Grand Prix Węgier Formuły 1. Jego ostatnie „okrążenie push” zakończyło się zaledwie 0,053s wolniej niż zaskoczenie Polesitter Charles Leclerc Do Ferrari.
Obraz względnej wydajności w ostatniej części kwalifikacji był zmęczony ogromnymi huśtawkami temperatury ścieżki i kierunku wiatru – ale Obaj kierowcy Mercedesa zgodzili się, że powrót do specyfikacji tylnej podsumowania W16 pomogło imnawet jeśli debiutant Andrea Kimi Antonelli został wyeliminowany w Q2.
„Szkoda, że nie poszliśmy wcześniej do starego zawieszenia, ponieważ zdecydowanie dzisiaj, w ten weekend ogólnie czułem się bardziej pewny siebie niż wcześniej” – powiedział Antonelli.
„I tak, to wstyd, bo myślę, że dzisiaj wynik mógłby być znacznie lepszy”.
Dla Grand Prix Emilia-Romagna w maju, Mercedes Wprowadzono nową geometrię zawieszenia tylnego mającą na celu przeciwdziałanie naturalnej tendencji tylnej do podnoszenia pod dużym opóźnieniem, gdy ciężar przenosi się do przodu.
Teoretycznie byłoby to korzystne nie tylko dla aerodynamiki, utrzymując samochód na stabilnej wysokości względem powierzchni toru, ale także wydajności tylnej, ponieważ zmniejszyłaby tendencję tych kół do zablokowania.

Andrea Chimi Antonelli, Mercedes
Zdjęcie: Sam Bloxham / Lat Images za pośrednictwem obrazów Getty
Aerodynamika z efektów naziemnych działa najlepiej, jeśli wysokość i kąt jazdy samochodu pozostaje spójny.
Ale geometria anty-liftowa na tylnej osi jest zasadniczo bardziej skomplikowana niż z przodu, biorąc pod uwagę siły działające na tym obszarze samochodu. Nawet gdy działa zgodnie z przewidywaniami, generalnie zapewnia mniejsze informacje zwrotne dla kierowcy, co uwzględnia zarówno Russella, jak i Antonelli zgłaszającą brak zaufania do tylnego końca W16, ponieważ nowe tylne zawieszenie zostało ostatecznie dopasowane w Kanadzie.
To z pewnością uwzględniałoby formę Antonelli w sezonie europejskim, który przyznał, że był katastrofalny. Ale na podejmowanie decyzji zespołu wpłynęło zwycięstwo Russella w Kanadzie; Po rozczarowującym weekendzie w Imoli wrócił do starego tylnego zawieszenia dla Monako, zanim zdecydował się na nowy w Montrealu.
Lekcja dla każdego, kto korzysta z aktualizacji, których cnoty zostały udowodnione tylko w symulacji, jest to, że różne utwory i zmienne warunki mogą wydłużyć werdykt nowych komponentów.
„Myślę, że Formuła 1 jest tak złożona, ponieważ nawet jeśli masz dokładnie ten sam samochód, jeden obwód, jesteś szybki, jeden obwód jesteś powolny i istnieją różne powody, dla których to jest”, powiedział Russell po zakwalifikowaniu się na Węgrzech.
„Czasami musisz ulepszyć prawdziwy test na różne rodzaje obwodów, różne rodzaje warunków, aby kategorycznie powiedzieć:„ Właśnie dlatego jesteśmy dobrzy lub dlatego jesteśmy źli ”. Barcelona, Imola, wszystkie były bardzo gorące weekendy wyścigowe.

George Russell, Mercedes
Zdjęcie: Sam Bloxham / Lat Images za pośrednictwem obrazów Getty
„Uważamy, że była to nasza podstawowa przyczyna i nadal jest to duży czynnik naszego ograniczenia. Ale wyraźnie w Spa byliśmy bardzo rozczarowani i najwyraźniej zawieszenie nie było ulepszeniem”.
Montreal, gdzie większość hamowania odbywa się w linii prostej, a istnieje kilka szybkich lub połączonych narożników, nie ujawniło tego, co okazało się fundamentalnymi ograniczeniami z późniejszym konstrukcją tylnego zawieszania. Brak dynamicznych informacji zwrotnych na temat bardziej płynnych obwodów sprawił, że W16 wydawał się bardziej nieprzewidywalny – szczególnie dla Antonelli, biorąc pod uwagę jego bardziej ekstrawagancko agresywny styl jazdy.
Ale Russell wprowadził również nutę realizmu, wskazując, że zmiana może nie być tak transformacyjna, jak się wydaje.
„Q3 był niechlujną sesją” – powiedział. „Zrobiliśmy najmniejszy krok do tyłu od Q2 – byłem tylko o dziesiątej wolniejszej niż Q2. Charles był dwie dziesiąte wolniejsze, Fernando było dwie dziesiąte wolniejsze, McLaren było sześć dziesiątych wolniej.
„Nie daj mi się ponieść tym występie Q3, ponieważ przez resztę weekendu nie było to proste. Oczywiście Kimi również wyszedł w drugim kwartale i nie było to zwykłe żeglowanie”.
W tym artykule
Być pierwszym, który poznał i subskrybuj aktualizacje wiadomości e-mail w czasie rzeczywistym na te tematy