O co chodzi z tymi wszystkimi dziennymi meczami play-off?

Sentymentaliści tęskniący za minionymi epokami Major League Baseball kocham je, jasne. Jednak dla fanów mieszkających na Zachodnim Wybrzeżu pierwszy wtorkowy mecz play-off jest dość wczesny: drugi mecz w rundzie Dzikiej Karty pomiędzy Tygrysy z Detroit i Houston Astro zaplanowano na godzinę 11:30

Tymczasem fani w Houston, gdzie faktycznie toczy się mecz, będą oglądać konkurs o 13:30 czasu lokalnego, jeśli nie będą zbyt zajęci w pracy lub szkole.

Dlaczego więc biuro komisarza nie rozpocznie rozgrywek później? Czy więcej fanów nie mogłoby oglądać w ten sposób, nawet jeśli godziny rozpoczęcia są bliżej siebie?

„Uwierzcie mi, to jest debata, w której przez lata brałem udział z każdej strony” – powiedział Noah Garden, zastępca komisarza MLB ds. biznesu i mediów, który nadzoruje decyzje telewizyjne MLB. „Ale liczby nie kłamią. I w ostatecznym rozrachunku trzeba je wykorzystać. Dobra wiadomość dla wszystkich tych debat: rozmowa ze mną jest fajniejsza i jest interesująca. To świetna zabawa. Istnieją jednak dowody empiryczne.”

Garden i dyrektorzy pozasezonowych partnerów telewizyjnych MLB, w tym ESPN i Fox, wszyscy wskazywali na ten sam cel: maksymalizację liczby widzów. Dowody pokazały, że najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest zminimalizowanie nakładania się rozgrywanych gier.

„Dzięki temu, jeśli chcesz, możesz oglądać dowolną liczbę gier i nie musieć wybierać” – powiedziała Ashley O’Connor, wiceprezes ds. programowania i przejęć w ESPN, która oferuje gry z dziką kartą na całym świecie swoich kanałów, w tym ABC i ESPN2. „Ludzie naprawdę chcą mieć możliwość oglądania jak najwięcej”.

W pewnym stopniu nakładanie się wyników zawsze będzie nieuniknione, szczególnie na początku sezonu posezonowego, gdy w wyścigu bierze udział tak wiele drużyn. Mimo to po zakończeniu jednego meczu liga MLB zazwyczaj zauważa, że ​​oglądalność innego, trwającego meczu, gwałtownie rośnie.

„Jest więcej fanów, niż się wydaje, którzy chcą oglądać wiele meczów, a kiedy próbujesz dotrzeć do jak największej liczby fanów, nakładanie się na siebie utrudnia zasięg” – powiedział Garden. „To nie jest tak, że nigdy się nie pokrywaliśmy. Zatem patrzysz na liczby i stwierdzasz, że kiedy to robisz, właśnie to poświęcasz: w pewnym sensie poświęcasz szerszy zasięg.

Do ligi MLB należy ostatnie słowo w sprawie terminów meczów, ale cały proces odbywa się we współpracy z partnerami telewizyjnymi, którzy płacą wysokie opłaty za prawa do transmisji. Po rundzie Wild Card organizowanej przez ESPN, TBS ma drużyny ligi amerykańskiej w Division Series i League Championship Series, podczas gdy Fox (i FS1) ma Ligę Narodową dla tych rund, a także World Series.


Kamera telewizyjna w Camden Yards. (Jerry Driendl / Getty Images)

Bill Wanger, wiceprezes wykonawczy Fox Sports oraz szef programowania i harmonogramu, powiedział, że proces ten jest zarówno sztuką, jak i nauką.

„O takich rzeczach mówi się na kilka tygodni przed sezonem, kiedy już wiadomo, kto będzie obecny po sezonie” – powiedział Wanger. „Jednym z przykładów jest otoczenie gier, które mamy, najsilniejszym oprogramowaniem towarzyszącym, jakie możemy.

„NLCS Game 1. Pracowaliśmy z baseballem nad tym, aby uzyskać go w niedzielę, 13 października, w godzinach największej oglądalności i (prawdopodobnie) będzie to emitowany w Fox i będziemy mieli NFL doubleheader prowadzący w… w którym wystąpią drużyny piłkarskie z Dallas i Detroit. Pracujemy nad takimi rzeczami w baseballu od miesięcy.

Niektóre decyzje podejmowane są jednak naturalnie w ostatniej chwili. O’Connor powiedział, że dyskusje na temat harmonogramu dzikich kart prowadzone przez ESPN były intensywne w ciągu ostatnich dwóch tygodni, w miarę jak pojedynki stawały się coraz wyraźniejsze.

We wtorek, pierwszego dnia po sezonie, debata wiceprezydentów o godzinie 21:00 czasu wschodniego jeszcze bardziej wydłużyła czas trwania meczów. The Królewscy z Kansas City I Orioles z Baltimore rozpoczęło się o 16:00 czasu wschodniego, a nie o 16:30, którą zaplanowano na środę. I Metsów z Nowego Jorku I Browary Milwaukee rozpoczęło się o 17:30 czasu wschodniego, a nie o 19:30, jak mają w środę.

Niektóre problemy nadal trwają, mimo że trwa runda z dziką kartą.

„W sobotę 5 października odbędą się cztery mecze nr 1” – powiedział Wanger. „Rozmawiamy z baseballem na temat: OK, cóż, Fox będzie miał dwa mecze i Turner. Jaka będzie kolejność? Gdzie umieścimy odpowiednie zespoły? Brane są pod uwagę takie rzeczy, jak strefa czasowa, w której rozgrywane są gry. Oczywiście, jeśli jesteś w miejscu na zachodnim wybrzeżu, takim jak Dodgers’będziesz chciał tam pojechać później tego samego dnia”.

I tak, słoń w pokoju – wielkość rynku, wielkość bazy fanów – też się liczy.

„Zdecydowanie jeden z czynników” – powiedział Wanger.

„Kiedy mówisz o zasięgu, wielkość Twojego rynku z pewnością może mieć wpływ na liczbę fanów, do których dotrzesz” – stwierdził Garden. „Wielkość rynku jest trudna, ponieważ niektóre z tych słynnych franczyz mają ogromną liczbę przesiedlonych fanów. Więc nie zawsze chodzi o coś w stylu: „Hej, ponieważ jesteś z Nowego Jorku, zawsze dostaniesz określony przedział czasowy”. Są inne zespoły, które mają większą bazę fanów, niż myślisz, zwłaszcza z perspektywy krajowej.

Osiągnięcie maksymalnej liczby widzów nie jest celem, który zrodził się wyłącznie z chęci szerzenia baseballowej zabawy na szeroką skalę. Ostatecznie sieci telewizyjne mają czas antenowy, który mogą sprzedać reklamodawcom, a możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców pomaga w tym wysiłku.

„Przejdźmy na drugą stronę kwestii biznesowych: to ostatnia rzecz, jakiej chcą nasi partnerzy medialni, nie chcą nakładania się działań” – powiedział Garden. „Chcą mieć jak największą szansę na rozegranie meczu i przedział czasowy, który może przyciągnąć jednocześnie najwięcej fanów baseballu”.

Garden przyznała jednak, że toczy się „debata” na temat godzin rozpoczęcia, a dyrektorzy twierdzą, że rzeczywiście dyskutują między sobą.

„Wewnętrznie w ESPN toczymy bardzo zdrowe debaty na temat tego, jaki jest punkt widzenia wszystkich i jak on wygląda, a także prowadzimy te same zdrowe debaty na temat baseballu” – powiedział O’Connor. „Czasy się zmieniają. Czy nadal działamy zgodnie z oczekiwaniami odbiorców w 2024 r., a nie programujemy nawet z myślą o odbiorcach z 2022 r.? Jeśli nie będziemy się temu stale przyglądać, to myślę, że wyrządzamy krzywdę.

Partnerzy korporacyjni zawsze będą starali się dobrze rozmawiać o sobie nawzajem, ale czasami zdarzają się nieporozumienia i nieporozumienia w harmonogramie lub przynajmniej rozczarowania. Patrick Crakes, dziś konsultant ds. mediów, był wieloletnim dyrektorem Fox. Przypomniał sobie, że w jednym ze swoich ostatnich sezonów w sieci, prawdopodobnie w 2015 roku, liga MLB chciała Cubs z Chicago konsekwentnie w godzinach największej oglądalności, co było frustrujące dla Foxa, ponieważ Fox w tym roku prowadził ligę amerykańską.

„Baseball podjął decyzję o nadaniu historii priorytetu i nic ich nie powstrzymało, ale złamało to pewien protokół” – powiedział Crakes. „Baseball stara się zorganizować swój harmonogram w sposób, który uwzględnia warunki wynegocjowane przez jego partnerów w umowach, ale stara się także robić to, co najlepsze dla baseballu, co jest zazwyczaj najlepsze dla większości fanów”.

Z punktu widzenia fanów żaden scenariusz nie zadowoli wszystkich. Niektórzy fani prawdopodobnie zawsze będą szukać sposobu na oglądanie meczów w ciągu dnia pracy. Oczywiście nie każdy i tak pracuje od 9 do 17. Jednak Lee Berke, konsultant ds. mediów, powiedział, że możliwość strumieniowego przesyłania gier na telefony sprawia, że ​​gry dzienne są bardziej dostępne.

ESPN nie powie, jeśli tego nie zrobisz.

„Cieszę się, że ESPN dystrybuuje nasze sieci, że nadal możesz korzystać z tych treści, siedząc przy biurku” – powiedział O’Connor. „To, czy twój szef o tym wie, to sprawa między tobą a twoim szefem, ale nie będę się w to zagłębiać”.

(Górne zdjęcie operatora kamery w Truist Park: Davida J. Griffina /Ikona Sportswire za pośrednictwem Getty Images)

Source link