Doroczna konferencja Partii Pracy Miał kłopoty, zanim zaczęło się zeszłej nocy, ponieważ rząd został zmuszony do opóźnienia ogłoszenia nowej linii kolejowej na północy. Ożywiona północna potęga Kolej projekt miał być centralnym punktem Zbieranie w Liverpooluktóry rozpoczyna się w niedzielę, gdy rząd próbuje zademonstrować, że wspiera wzrost gospodarczy w każdej części kraju.
Ale źródło powiedziało, że ministrowie „poświęcili trochę czasu, aby to zrobić”. Opóźnienie zostało skrytykowane przez burmistrza Greater Manchester Andy Burnhamktóry popierał program wraz z burmistrzem regionu Liverpool City, Steve Rotherham, podczas gdy przemysł kolejowy wezwał do „większej pilności”.
Northern Powerhouse Rail (NPR) obejmowałaby nową granicę między Liverpool i Manchesterem, z usługami na lotnisku w Manchesterze i Warrington. Może to również obejmować połączenia z Crewe, Leeds i Bradford, być może przy użyciu istniejącego ścieżki.
Rozumie się, że Departament Transportu poprosił Skarb Państwa o zapewnienie funduszy w wysokości 1,5 miliarda funtów na prace przygotowawcze, a budowa rozpoczyna się około 2030 r.
Plany zostały po raz pierwszy zaproponowane przez byłego kanclerza Torysa George’a Osborne’a w 2014 r. Ostatni rząd konserwatywny obiecał iść naprzód w ramach projektu o nazwie Network North, kiedy były premier Rishi Sunak złomował północną nogę linii kolejowej HS2.
Źródło rządowe powiedziało: „Rząd pozostaje w pełni zaangażowany w NPR. Jesteśmy zdeterminowani, aby uczyć się na błędach z przeszłości i nie powtarzać niepowodzeń poprzedniego rządu w stosunku do HS2 i nieudolnej sieci North Plan.
„Właśnie dlatego poświęcimy czas, aby to zrobić. Wykonamy nasze plany w nadchodzących tygodniach”.
Burnham, który ma przemawiać na imprezach Fringe na konferencji imprezowej, powiedział BBC Radio Manchester: „Wiadomości dzisiaj, jeśli chcesz, projekt kolejowy, nad którym pracowaliśmy, kiedy zobaczyliśmy projekty na południu, nie sądzę, że taki jest plan, którego potrzebujemy.
„Musimy tutaj ustalić priorytet inwestycji, w miejscu, które staje się silniejsze niż gdziekolwiek indziej w Wielkiej Brytanii”.
Darren Caplan, dyrektor generalny Stowarzyszenia Przemysłu Kolejowego, powiedział: „Stowarzyszenie przemysłu kolejowego uznaje i docenia znaczącą inwestycję, którą rząd poświęcił w tym roku Rail wśród ograniczonych finansów publicznych, i uznajemy jego zaangażowanie w reformę kolejową pod nowym wielkim organem brytyjskim.
„Jednak wraz z postępem reformy kolejowej w wolniejszym tempie niż wielu się spodziewało, a wraz z podobno opóźnionym programem kolejowym Powerhouse Porthern, my i nasi członkowie chcielibyśmy, aby wtryskiwa się bardziej pilność, szczególnie w ustalaniu jasnych planów inwestycji w nadchodzących latach, które są potrzebne do wspierania zaufania biznesowego.
„Jest to szczególnie pilne, jeśli rząd chce zobaczyć, jak przyspieszony wzrost gospodarczy mówi, że chce w nadchodzących latach i która kolej jest idealnie przygotowana do wsparcia”.