Szef jednego z największych brytyjskich producentów samochodów ostrzegł więcej działań, aby kraj był gotowy Praca„ambitny” 2030 pojazd elektryczny (EV) Cel sprzedaży. Rząd chce zakazać sprzedaży nowych w pełni benzynowych i oleju napędowego od początku następnej dekady w ramach Ed MilibandPush do emisji netto-zerowej.
Steve Catlin, dyrektor zarządzający Vauxhallostrzega obawy kupujących dotyczące publicznych punktów ładowania, mogą trafić na te plany, ponieważ nowa analiza przez samochód Giant pokazuje, że tempo instalacji spowolniło w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dane z Vauxhall sugerują tylko dwie trzecie dodatkowych punktów opłat wymaganych do nadążania za wzrostem sprzedaży EV w całej Wielkiej Brytanii w tym okresie. Catlin powiedział, że kierowcy mogą zostać zniechęcone do wyskoczenia do EV, chyba że infrastruktura ładowania zostanie poprawiona.
„Skutecznie sprowadza się to do zaufania i ostatecznie musimy zwiększyć popyt konsumentów”, powiedział Express.
„Na przykład w tym roku celem rządowym jest to, że musimy osiągnąć 28% mieszanki samochodów elektrycznych z wszystkich sprzedawanych samochodów, a w tej chwili branża wynosi 22%.
„Jesteśmy za ambitnymi celami rządu, więc musimy to zrobić naprzód.
„Jedną z rzeczy, które musimy zrobić, aby pomóc w tym przystępności cenowej, nad którą pracuje (nowa) dotacja rządowa w tym pomogła.
„Inną rzeczą, którą musimy zrobić, jest poprawa zaufania konsumentów do infrastruktury ładowania, a jeśli nie będziemy w stanie wypełnić tych luk, konsumenci nie będą pewni, a mniej prawdopodobne jest, że przeprowadzą się do pojazdu elektrycznego”.
Wielka Brytania ma obecnie 84 000 publicznych punktów ładowania – wzrost o 56% od końca 2023 r.
Badania pokazują 29 władz lokalnych – reprezentujących 8% populacji – zainstalowało wystarczającą liczbę punktów opłat, aby zaspokoić przewidywany popyt w 2030 r.
Przemysł spodziewa się, że sprzedaż EV wzrośnie po tym, jak rząd ogłosił dotację na nowe samochody elektryczne, przy czym większość kwalifikujących się pojazdów ma 1 500 funtów.
Catlin powiedział, że Vauxhall widział „naprawdę pozytywne wczesne wskaźniki interesu konsumentów” po wprowadzeniu grantu.
Ostrzegł także przed „punktem zwrotnym” za trzy lata, a ponad połowa sprzedaży nowych samochodów musi być elektryczna.
„Musimy się upewnić, że szybko się rozwijamy, aby spełnić ten bardzo wysoki poziom ambicji” – powiedział.
Rzecznik Departamentu Transportu powiedział: „Widzieliśmy już ogromne przyspieszenie punktów obciążenia w całym kraju, a brytyjska sieć publiczna wynosi obecnie prawie 84 000 – z nową ładowarką dodawaną co 31 minut – i 100 000 więcej.
„Turbodoładowanie przełączamy się na elektryczność, obniżając ceny nowych EVS, a także inwestujemy 381 milionów funtów w publiczne wdrożenie opłat, pomagając zwiększyć gospodarkę i wspierać miejsca pracy w ramach planu zmiany”.