Jak Boże Narodzenie jest tuż za rogiem, wielu z nas wyruszy w podróż przez tę stronę loty Lub pociągi.
W tym pracowitym okresie na lotniskach i stacjach kolejowych w Wielkiej Brytanii panuje duża liczba odwiedzin, ponieważ wielu Brytyjczyków w pełni wykorzystuje sezon świąteczny.
Lotnisko Heathrow odnotowuje aż 21% wzrost liczby pasażerów Boże Narodzenie z rekordową liczbą pasażerów w całym miesiącu.
Pomimo zamknięcia sieci kolejowej w Wielkiej Brytanii Boże Narodzeniepociągi w Wielkiej Brytanii będą w okresie świąt Bożego Narodzenia bardzo zajęte, szczególnie w dniach poprzedzających Boże Narodzenie.
W obliczu tak dużej liczby podróży ekspert przedstawił pięć wskazówek, które pomogą Ci uzyskać zwrot pieniędzy w przypadku odwołania lotu lub pociągu w okresie świąt Bożego Narodzenia.
Redaktor MoneyMagpie i ekspert finansowy Vicky Parry przedstawił kilka kluczowych spostrzeżeń na temat anulowań i zwrotów kosztów.
1. Ubezpieczenie podróżne
Parry podkreśla znaczenie posiadania ubezpieczenia podróżnego podczas lotu, które zapewnia dodatkową warstwę planowania awaryjnego i roszczeń o zwrot kosztów w przypadku odwołania lotu lub pociągu.
Posiadanie ubezpieczenia podróżnego umożliwia odzyskanie części urlopu w przypadku opóźnienia lotu wychodzącego.
Ubezpieczenie podróżne pomaga również w przypadku nieprzewidzianej choroby, dzięki czemu możesz ubiegać się o część pieniędzy, w tym utracone depozyty.
2. Reklamuj!
Jeśli podróżujesz pociągami w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie, a pociągi są odwołane lub opóźnione, dana osoba może być uprawniona do zwrotu kosztów lub odszkodowania, jednak zależy to w dużej mierze od okoliczności.
Parry dodaje: „Zwroty środków zostaną przyznane tylko wtedy, gdy jest to coś, nad czym linia lotnicza może mieć kontrolę, np. problem techniczny z samolotem lub lot został opóźniony o ponad trzy godziny, a opóźnienia spowodowane złą pogodą nie kwalifikują się.
„Odszkodowanie pieniężne wyniesie od 220 do 520 funtów, w zależności od długości opóźnienia i odległości lotu”.
3. Poznaj swoje prawa
Parry dodaje, że walki opóźnione o ponad pięć godzin pozwolą na pełny zwrot kosztów biletu.
W przypadku odwołania lub opóźnienia pociągu zaleca się zażądanie pełnego zwrotu pieniędzy od sprzedawcy lub przedsiębiorstwa kolejowego, u którego zakupiono bilet.
Wniosek o zwrot kosztów za anulowanie lub opóźnienie należy złożyć w ciągu 28 dni, a osoba powinna zatrzymać bilety, aby otrzymać zwrot pieniędzy.
Jeśli chodzi o odszkodowanie, jeśli pociąg jest opóźniony i oznacza, że dotrzesz do miejsca docelowego ponad pół godziny później, w niektórych przedsiębiorstwach kolejowych możesz odzyskać pieniądze, co umożliwi uzyskanie odszkodowania, jeśli pociąg spóźnił się więcej niż 15 minut.
Rail Delivery Group reprezentująca brytyjskie firmy kolejowe ostrzegła, że odszkodowanie jest mało prawdopodobne, jeśli podróż potrwa dłużej z powodu planowanych prac inżynieryjnych lub strajku.
Grupa twierdzi, że można dochodzić odszkodowania wyłącznie w związku ze zmienionym rozkładem jazdy.
MoneySavingExpert dodaje: „Jeśli masz bilet okresowy, masz mniej praw w przypadku odwołania pociągu.
„Nie będziesz mógł otrzymać zwrotu pieniędzy, ponieważ Twój bilet nie jest ważny na określoną godzinę”.