Tunel, który umożliwi podróż pomiędzy Nowym Jorkiem a Londynem w zaledwie 54 minuty zamiast ośmiu godzin może wkrótce stać się rzeczywistością i kosztować około 20 bilionów dolarów (18 bilionów funtów).

Jednak przy tak wysokiej cenie i ilości technologii potrzebnej do zbudowania pociągów, które mogłyby osiągnąć prędkość około 5000 mil na godzinę, niewielu wydaje się chętnych do podjęcia wyzwania.

Elona Muskamoże jednak być tym, który sprawi, że rozmowy o tunelu transatlantyckim staną się rzeczywistością, ujawnił ekspert megaprojektu.

Co więcej, sam Musk twierdził, że jego firmy mogłyby zbudować taką konstrukcję już za 20 miliardów dolarów (16 bilionów funtów), co byłoby ogromną zmianą w przyszłości tego pomysłu.

„Nudna firma mogłaby to zrobić za 1000 razy mniej pieniędzy” – stwierdził miliarder X.

Pomysł tunelu łączącego Amerykę z Europa – jak Tunel pod kanałem La Manche ale na znacznie większą skalę – niekoniecznie jest nowy, ale ostatnie przełomy w technologii próżniowej sprawiają, że pomysł jest już realny.

W ramach projektu pociągi będą jeździć tunelem o długości 3400 mil leżącym pod Oceanem Atlantyckim. Jeśli się powiedzie, tunel będzie cudem inżynierii Szanghaj Maglevobecnie najszybszy pociąg publiczny na świecie, który porusza się z prędkością zaledwie 400 km/h.

Technologia rur próżniowych jest wykorzystywana w budowie tuneli w systemach transportowych wymagających systemów o dużej prędkości, takich jak Hyperloop i pociągi. W tunelu próżniowym pociągi nie napotykają oporu powietrza, dzięki czemu mogą osiągać znacznie większe prędkości niż pociągi tradycyjne.

Złączony Nowy Jork i Londynu koleją zmieniłoby zasady gry w zakresie możliwości gospodarczych i rekreacyjnych, biorąc pod uwagę, że oba miasta są głównymi ośrodkami kulturalnymi i finansowymi. Znacząco zmniejszyłoby to także ślad środowiskowy długodystansowych lotów transatlantyckich.

Jako jeden z kluczowych graczy w technologii próżniowej, która byłaby potrzebna w tunelu, Elona Muska miałoby kluczowe znaczenie dla rozpoczęcia prac nad projektem i utrzymania kosztów na niskim poziomie.

Muska Nudna firmaorganizacja transportowa, stworzyła prototypowe lampy próżniowe z zamiarem wykorzystania tego samego rodzaju technologii do wysyłania samochodów pod ziemię w ruchliwych miastach.

Profesor Bent Flyvbjerg, autor i ekonomista ds. megaprojektów na Uniwersytecie Oksfordzkim, powiedział, że może to być największa szansa na rozpoczęcie prac nad tunelem w najbliższej przyszłości.

„Jeśli Musk uzna, że ​​to realistyczna cena i jest zainteresowany, decydenci powinni poważnie rozważyć zaoferowanie mu tej pracy, pod warunkiem, że ponosi on pełne ryzyko przekroczenia kosztów” – powiedział Flybbjerg. Newsweek.

„Jeśli Musk podejmie się tego zadania, istnieje szansa, że ​​projekt zakończy się sukcesem za naszego życia, ale nadal jest to tylko szansa, znacznie poniżej 100%.

Pozostaje jednak sceptyczny, dodając, że „byłby to projekt wysokiego ryzyka”.

Obecnie nie ma ustalonych planów po obu stronach rzeki atlantycki na budowę tunelu transatlantyckiego, ponieważ nie podjęto jeszcze decyzji w sprawie żadnej propozycji.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj