Wszystko, co musisz wiedzieć o zespołach i kierowcach w 2025 roku.
Alpine – Pierre Gasly (samochód 10), Jack Doohan (61)

Do Francuza Pierre Gasly dołącza nowy kolega z drużyny w 2025 r. – australijski kierowca Jack Doohan.
Alpine wręczył Doohanowi wczesny debiut podczas ostatniego wyścigu w Abu Zabi, podczas gdy Gasly rozpocznie swój trzeci sezon z drużyną francuską.
Aston Martin – Fernando Alonso (14), Lance Stroll (18)

W Aston Martin wszystko pozostaje takie samo.
Dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso, który w lipcu kończy 44 lata, ponownie współpracuje przez Canadian Lance Stroll, syn właściciela zespołu Lawrence’a.
Ferrari – Charles Leclerc (16), Lewis Hamilton (44)

Sezon 2025 przynosi jeden z najbardziej ekscytujących ruchów kierowcy, jaką kiedykolwiek widział – Lewis Hamilton do Ferrari.
Hamilton, który obchodził swoje 40. urodziny 7 stycznia, opuścił Mercedesa po wygraniu sześciu z siedmiu tytułów ze srebrnymi strzałami i teraz utworzy najsilniejszą parę na siatce z Charlesem Leclercem.
Haas – Oliver Bearman (87), Esteban Ocon (31)

Haas zaczynają świeżo w 2025 roku, łącząc Francuz Esteban Ocon z 19-letnim Oliverem Staranem.
Ocon przechodzi do zespołu amerykańskiego po czterech sezonach z Alpine.
Tymczasem Brytyjczyk Beardan przykuł wzrok w zeszłym sezonie po występach dla Carlosa Sainza w Ferrari i Kevina Magnussen w Haas.
McLaren – Oscar Piasttri (81), Lando Norris (4)

McLaren, który po raz pierwszy od 26 lat zamieszaj nową kampanię jako mistrzowie konstruktorów, trzymają się tego samego składu Brytyjczyka Lando Norrisa i Australijskiego Oscara Piastri w trzecim sezonie.
Mercedes – George Russell (63), Andrea Kimi Antonelli (12)

Po odejściu Lewisa Hamiltona George Russell zostaje teraz starszym kierowcą w Mercedes, w tym roku współpracując z debiutantką Andreą Kimi Antonelli.
18 -letni Włoch Antonelli spędził tylko jeden sezon w Formule 2 i był protegowanym Mercedesa od 11.
Red Bull – Max Verstappen (1), Yuki Tsunoda (22)

Max Verstappen rozpoczął w tym sezonie z Liamem Lawsonem jako jego kolega z drużyny, ale Red Bull postanowił zakończyć to partnerstwo po zaledwie dwóch wyścigach po trudnych weekendach dla tych ostatnich.
W konsekwencji Yuki Tsunoda wystąpiła z drugiej drużyny, obecnie nazywana bykami wyścigowymi.
Będąc w F1 od 2021 r., Red Bull uznał, że doświadczenie japońskiego kierowcy pomoże poprawić RB21.
Bulls Racing – Liam Lawson (30), Isack Hadjar (6)

Po swoim degradacji Lawson ściga się w tym sezonie na Bulls, prowadząc 11 Grands Prix dla zespołu w 2023 r. I 2024 r., Kiedy byli znani jako Alpha Tauri, a następnie RB.
Do Nowozelandrowania dołącza 20-letni nowicjusz Isack Hadjar, który był za miejsce w zeszłorocznych mistrzostwach Formuły 2.
Sauber – Nico Hulkenberg (27), Gabriel Bortoleto (5)

Jest mieszanka starego i nowego w Sauber, w ostatnim roku, zanim zostali zespołem Audi.
Niemiecki weteran Nico Hulkenberg, który zadebiutował w F1 w 2010 roku, będzie jeździł obok 20-letniego Brazylijczyka Gabriela Bortaleto, który wpadł Isacka Hadjara do tytułu Formuły 2 w 2024 r.
Williams – Alex Albon (23), Carlos Sainz (55)

Carlos Sainz rozpoczyna następny rozdział swojej kariery Formuły 1 w 2025 r. W Williams, po przybyciu Lewisa Hamiltona do Ferrari.
Podczas gdy perspektywa zabezpieczenia miejsc na podium może być ograniczona, Sainz i nowy kolega z zespołu Alex Albon – rozpoczynając czwarty rok z zespołem – stanowią ekscytującą partnerstwo dla Williamsa.