Lewis Hamilton powiedział, że Ferrari „zdecydowanie ma trochę pracy, aby poprawić”, gdy jego były kolega z zespołu Mercedes George Russell ustalił tempo ostatniego dnia testów przedsezonowych.
Russell zatrzymał Maxa Verstappena Red Bulla o 0,021 sekundy z okrążeniem zaledwie pięć minut przed końcem dnia.
Hamilton zakończył szósty dzień najszybciej w swoim Ferrari, 0,8 sekundy od Russella.
Kierowca Williamsa, Alex Albon, był trzeci najszybciej, wyprzedzając Oscara Piasttri McLarena i Pierre Gasly z Alpine.
Hamilton powiedział: „Trudno jest wiedzieć, jakie obciążenie paliwem uruchomi się, więc musisz wziąć wszystko z szczyptą soli.
„(McLaren) wygrał w zeszłym roku The Constructors”.
Hamilton, przemawiając przed pojechaniem w popołudniowej sesji, był optymistą co do pierwszego testu przedsezonowego ze swoim nowym zespołem.
„Czuję, że zbudowaliśmy naprawdę dobry fundament, ale ci faceci wyglądają naprawdę konkurencyjnie, wygląda bardzo blisko” – powiedział.
„To najbardziej pozytywne uczucie, jakie miałem od dłuższego czasu”.
Ale jego dzień zakończył się wcześnie, kiedy Ferrari przedwcześnie ograniczył bieg, zanim był w stanie ukończyć planowany odległość wyścigu.
Hamilton był o prawie 0,5 sekundy szybszy niż kolega z zespołu Charles Leclerc, ale prowadził oponę o jeden krok bardziej miękki. Jechał także podczas popołudniowej sesji, podczas gdy Leclerc wyjechał rano.
Testy przedsezonowe jest niezwykle niewiarygodnym wskazaniem prawdziwej konkurencyjności, ponieważ istnieje tak wiele czynników, które mogą zniekształcić obraz.
Zespoły nie ujawniają specyfikacji, w której prowadzili samochody, a obciążenia paliwa i tryby silników mają duży wpływ na wydajność.
Ponadto warunki pogodowe w piątek były bardzo różne od poprzedniego dnia – piątek był słoneczny i znacznie cieplej, z silniejszym wiatrem, co oznacza, że tor był wolniejszy niż w czwartek.
Pomimo tempa Verstappena, Red Bull wyglądał trudny do prowadzenia, a zespół wypróbowywał różne konfiguracje i konfiguracje w samochodzie, w tym zamianę między dwiema różnymi specyfikacjami przedniego skrzydła.
Czterokrotny mistrz świata obrócił się pod koniec dnia na pierwszym miejscu.
Dzień trzy razy
1. George Russell (Mercedes) 1: 29.545
2. Max Verstappen (Red Bull) +0.021
3. Alex Albon (Williams) +0,105*
4. Oscar Piasttri (McLaren) +0.395
5. Pierre Gasly (Alpine) +0.495
6. Lewis Hamilton (Ferrari) +0,800*
7. Yuki Tsunoda (Racing Bulls) +0.952
8. Esteban Ocon (HAAS) +1.183
9. Charles Leclerc (Ferrari) +1.266
10. Niektóre Antonelli (Mercedes) +1.343
11. Lando Norris (McLaren) +1.398
12. Jack Doohan (alpine) +1.694
13. Lance Spacer (Aston Martin) +2.154
14. Nico Hulkenberg (Sauber) +2.181
15. Isack Hadjar (Bulls Racing) +2 216
16. Fernando Alonso (Aston Martin) +2.539
17. Gabriel Bortoleto (Sauber) +2.602
18. Oliver Bearman (Haas) +2,816
* = czas ustawiony na oponach C4, wszystkie inne na C3, co jest trudniejsze i wolniejsze