Francuzi dają migrantom kanałów, ponieważ kryzys małych łodzi pogarsza się, twierdził rybak.

Matt Coker, winiarz głębinowy, powiedział, że Londyn i Paryż „przyznały, że nie mogą tego zatrzymać” i starają się, aby przejści były bezpieczniejsze.

Ponad 7200 migrantów przekroczyło kanał w tym roku – rekordowy numer przez pierwsze 3 miesiące.

A pan Coker – który był świadkiem wielu przejściów – powiedział, że francuska marynarka wojenna „eskortuje” małe łodzie „przez linię żeglugową, aby dać im bezpieczne przejście”.

Powiedział, że kryzys pogorszył się „w ciągu ostatnich sześciu miesięcy”, dodając, że przemytnicy wprowadzają jednocześnie „wiele łodzi… na każdy możliwy dzień”.

Ujawniając, w jaki sposób usłyszał brytyjskich i francuskich urzędników omawiających rozdawanie wiązań rodowników przez radio, Coker powiedział: „Francuzi, dają im teraz kamizelki ratunkowe, ponieważ tak wielu z nich nie dostaje łodzi z kurtami ratunkowymi. Myślę, że … starają się uniknąć kolejnej tragedii.

„I dadzą im kamizelki ratunkowe, jeśli nie mają kamizelek ratunkowych. A potem proszą o ratunki ratunkowe z Brytyjczyków, gdy je odebrą i przeniesienie zostało dokonane”.

Dodał do Times Radio: „Francuzi eskortują ich przez ścieżkę żeglugową, aby dać im bezpieczny przejście. I teraz odbywają tylko połowę podróży.

„Więc… przypuszczam, że jest to bezpieczniejsze, ale wydaje mi się, że może to również zachęcać do problemu.

„Bezpieczniej jest teraz przekroczyć kanał niż kiedykolwiek, ponieważ będziesz mieć eskorta od momentu opuszczenia plaży i otrzymasz bezpieczne przejście i będziesz musiał tylko odbyć połowę podróży, ponieważ siły graniczne Wielkiej Brytanii będą czekać na granicę, aby cię odebrać, zamiast czekać dobrze w wodach Wielkiej Brytanii.

„Ludzie przemytnicy mogą szczerze powiedzieć ludziom, których przemycają, bezpieczniej jest teraz przekroczyć kanał niż kiedykolwiek, ponieważ będziesz miał eskortę od momentu opuszczenia plaży i musisz tylko odbyć połowę podróży, ponieważ siły graniczne Wielkiej Brytanii będą czekać na granicy, aby cię odebrać.

„Wygląda na to, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy wróciło do tego, co było dwa lub trzy lata temu, co oznacza, że ​​wydaje się, że jest wiele łodzi w tym samym czasie, które przychodziły w każdym możliwym dniu, podczas gdy wcześniej wydawało się, że … spowolniło to tylko kilka łodzi dziennie i tylko wtedy, gdy pogoda była idealna, wiesz.

„Przypuszczam, że teraz wydaje się, że teraz wychodzą z plaż, częściej.

„To prawie tak, jakby przyznali, że nie mogą tego zatrzymać. Więc będą tak bezpieczne i kontrolowane, jak to możliwe, co moim zdaniem zachęca do problemu”.

Sekretarz spraw wewnętrznych Shadow Chris Philp powiedział: „Władze francuskie nie powinny aktywnie ułatwić nielegalnych imigrantów do przekroczenia kanału.

„To wyraźne naruszenie ich obowiązków międzynarodowych. Rząd Wielkiej Brytanii powinien pilnie to podnieść z Francuzami.

„Francuzi powinni przechwytywać nielegalnych imigrantów na plażach, a jeśli dotrą do morza, przechwytując łodzie w pobliżu brzegu i zwracając je do Francji.

„Robienie tego szybko zatrzymałoby te przejścia. Przy braku działań przez Francuzów jedyną rzeczą, która zatrzyma te nielegalne przejścia, jest odstraszający – ale nasz słaby premier Keir Starmer Odwołał odstraszanie Rwandy, zanim jeszcze się zaczęło ”.

Stanowisko rządu francuskiego w zakresie przejściów kanałów znacznie się zmieniło w ciągu ostatnich kilku miesięcy, po latach roszczeń o bezczynności.

Francuski minister spraw wewnętrznych Bruno Retailleau przyznał, że wysyłanie migrantów z powrotem przez kanał może zakończyć kryzys małych łodzi.

Retailleau powiedział, że powrót osób ubiegających się o azyl do Francji „wyśle ​​wyraźną wiadomość”, która mogłaby działać jako środek odstraszający dla osób rozważających ich życie.

Prezydent Francji Emmanuel Macron nalegał, aby Wielka Brytania musiała zawrzeć umowę o zwrot z UE – coś, czego rząd do tej pory odmówił.

Retailleau powiedział: „Myślę, że musi istnieć porozumienie, do których możemy dojść, dwustronne porozumienie między rządami.

„Ponieważ widzimy wielu tych, którzy lądują na brytyjskiej ziemi, nie wraca. Nawet gdy ktoś przekroczył kanał, jeśli zostanie odesłany, który wyśle ​​wyraźną wiadomość”.

Francuska policja może zacząć przechwytywać łodzie migrantów kanałów pod koniec maja, uważają, że osoby z biura domowego.

Źródła uważają, że rozpocznie się to, gdy nowa specjalistyczna jednostka policyjna przeszkolona w walce z zaburzeniami publicznymi zacznie patrolować linię brzegową.

Retailleau dodał: „Musimy poradzić sobie z przejściami.

„Do tej pory uważaliśmy, że była to francuska doktryna, że ​​uratujemy ludzi na morzach – ale że nie podejmiemy żadnego ryzyka.

„Więc towarzyszylibyśmy ludziom na łodziach.

„Widziałem wiele filmów, w których łodzie taksówkowe zbliżają się do wybrzeża, aby odebrać migrantów w wodzie, która nie jest zbyt głęboka, i myślę, że nasze żąda nie mogą interweniować.

„Musimy zmienić tę doktrynę interwencji”.

Ale Coker ostrzegł, że kryzys migracyjny kanału jest teraz „bardzo dobrze zorganizowany”.

Powiedział Times Radio: „Wydaje się, że staje się coraz bardziej zajęte.

„Kiedy to się zaczęło, wyjeżdżają w ciemności. Staraliby się unikać widzenia. Przeszli przez zarówno pasy wysyłkowe, a następnie próbowali dotrzeć do wybrzeża Wielkiej Brytanii”.

Opisując niebezpieczeństwa, Coker dodał: „Wąsko tęsknią za statkami.

Nowe dokumenty ujawniły szereg wcześniej tajnych sił granicznych, aby przekręcić żurawiny w środku kanału.

Dokument stwierdzono: „Manewr z jazdy powinien być początkowo prowadzony przez jeden statek BF, a inni wspierają dominującą obecność, bardziej kompleksowe obserwacje wpływu dostarczenia taktyki i ratowania wypadków.

„Postanowił zaangażować się, Coxswain powoli manewruje naczynie BF w kierunku przedmiotowego statku zamykającego lukę i krótko powstrzymuje podmiot naczynie od hotelu.

„Gdy naczynie BF się osiedli, ramię naczynia jest delikatnie pożyczone na bok naczynia przedmiotowego w bezpiecznej pozycji.

„Jest to często najskuteczniejsze w miejscu naprzód w kierunku łuku przedmiotowego naczynia (na ramieniu) niż normalna pozycja przyjęta do operacji pokładu krzyżowego.

„Delikatnie zwiększając moc i skręcając do wewnątrz, BF Coxswain może fizycznie poprowadzić przedmiotowy statek, aby zmienić kurs”.

Source link