Spokojna wioska Grantchester w Cambridgeshire został głównie zakłócony przez długotrwały spór o Lane rowerowe. W zeszłym tygodniu lokalni mieszkańcy zostawili za sobą Rolling Hills i strzechą. Królewskie sądy w Londynie Aby uratować swoje miasto przed rowerą. Plany budowy Greenway, trasy dla rowerzystów, spacerowiczów i jeźdźców, w sercu Grantchester sprawiły, że wieśniacy wściekły.

Trasa połączy Haslingfield z Cambridge, ale mieszkańcy twierdzą, że sekcja przez ich miasto zniszczy jego wyjątkową estetykę. 25 marca trzydniowy przegląd sądowy otworzył się w Sądu Najwyższym na podstawie sprzeciwu Rady Parafii Grantchester wobec Greenway. Sprawa została wniesiona przeciwko Greater Cambridge Partnership (GCP), komitetowi odpowiedzialnym za Haslingfield Greenway. Obejmuje to przedstawicieli Rady Hrabstwa Cambridgeshire, South Cambridgeshire District Council i Cambridge City Council.

Grantchester twierdzi również, że podczas spotkania w 2022 r. Z ówczesnym członkiem zarządu GCP, „obiecano”, że Greenway zostanie ponownie wykorzystywany, jeśli wystarczająca liczba wiosek sprzeciwia się jej budowie. Następnie odbyły się konsultacje publiczne, w których głosowało przeciwko niemu 73% mieszkańców. Jednak GCP nalega, aby „obietnica” nigdy nie została wydana.

Pierwszego dnia przeglądu sędzia sędzia Lieven wyraziła niedowierzanie w tej sprawie, mówiąc „to po prostu nachyla się na szaleństwo” ze względu na zakres przesłuchania.

„O ile widzę tutaj niezwykle wąski problem” – powiedziała. „Zasłukuje to bardzo niewiele pytań”.

Po zakończeniu długiego okresu przełomu 30-stronicowego 27 marca sędzia nie podjął jeszcze decyzji. Chociaż nie ma w tym skali czasowej, zespół prawny rady parafialnej przewiduje, że mogą to być miesiące.

Rankiem podsumowania wieśniacy wyrazili szok z powodu eskalacji materii. „Gdybym był sędzią pod koniec pierwszego ranka, powiedziałbym:„ Dlaczego to jest w sądzie? ” – powiedział Ray Steward The Telegraph.

Rzecznik GCP powiedział: „12 Greenways w Cambridge wprowadzi ponad 150 km (93 mil) nowych, ulepszonych i bezpieczniejszych tras, aby ludzie mogli poruszać się po okolicy”. Dodali, że komentują dalej po zakończeniu postępowania sądowego.

Mieszkańcy spoza Grantchester popierają ten pogląd, a jeden z rowerzystów powiedział: „Myślę, że byłoby to przydatne. Inną opcją jest pójście w górę A10, a przez bardziej zajęte części musisz zachować ostrożność-myślę, że niektórzy ludzie są, a niektórzy, nie są istotne. Byłoby to bezpieczniejsze (aby mieć ścieżkę rowerową).

Source link