Sekretarz edukacji Bridget Phillipson (Zdjęcie: Getty)
A szkoła jest w obliczu intensywnej kontroli po objawieniu, że Rada Buckinghamshire wydaje zawrotne 949,62 funtów dziennie, przenosząc ucznia z specjalnym edukacyjny Potrzeby (Sen) 59 mil do szkoły z internatem dwa razy w tygodniu w specjalistycznym pojeździe medycznym. Postać, najwyższy dziennik Sen Koszty transportu zgłoszone wśród ponad 100 rad, wywołały oburzenie publiczne i skłoniło wezwania do pilnej reformy systemu „zepsutych”.
Koszt transportu uczniów SEN wzrósł, podwajając w ciągu ostatniej dekady do 2,3 miliarda funtów rocznie, konsumując prawie 5% dochodów podatkowych w Anglii. Niektóre rady przeznaczają 1 funty na każde 10 funtów swoich budżetów edukacyjnych na rzecz uczniów, a dzieci podejmują wycieczki do 368 mil – równoważne Watfordowi do Edynburga – w taksówkach i karetki pogotowia. W East Sussex jeden 25-kilometrowym dojazdom uczeń kosztowało 160 000 funtów w ubiegłym roku, znacznie przekraczając 8 210 funtów, które rząd wydaje na coroczną edukację ucznia głównego nurtu.
Premier Sir Keir Starmer (Zdjęcie: Getty)
Sekretarz ds. Edukacji Bridget Phillipson, wyprzedzając w poniedziałek swój przemówienie konferencji Partii Pracy, opisała system SEN jako „zepsuty”. Zobowiązała się do zapewnienia „każdemu dziecku możliwości uczęszczania do dobrej lokalnej szkoły, która zaspokaja ich potrzeby”.
Pani Phillipson podkreśliła 740 milionów funtów w finansowaniu rządu na stworzenie 10 000 nowych specjalistycznych miejsc szkolnych i zwiększenie szkolenia nauczycieli, podkreślając współpracę z rodzicami i ekspertami w celu reformy świadczenia SEN i ograniczenia długich podróży.
Premier Sir Keir StarmerRozwiązując ten problem w niedzielę, przyznał: „Specjalny system potrzeb edukacyjnych nie działa dobrze dla większości ludzi”.
Podkreślając, że nie dąży do „odebrania praw”, jego wezwanie do reformy wywołało obawy rodziców i organizacji charytatywnych, którzy obawiają się, że zmniejszyło wsparcie po niedawnej reformie opieki społecznej.
Reforma UK Zastępca lidera Richarda Tice (Zdjęcie: Getty)
Dane dotyczące wolności informacji, uzyskane przez Telegraph Z ponad 100 rad podkreśla skalę kryzysu.
Użytkownicy Sen Transport Nottinghamshire wzrosły z 1700 w 2022 r. Do 4000 w tym roku; Norfolk wzrósł z 3875 do 4602.
Rekordowe 639 000 dzieci posiada obecnie plany edukacji, zdrowia i opieki (EHCPS), o 11% w ciągu roku, napędzane potrzebami takimi jak autyzm, trudności w mowie i warunki zdrowia psychicznego, takie jak ADHD.
Zwiększyło to zależność od transportu prywatnego, a niektórzy uczniowie wymagają eskorty lub karetek pogotowia od dostawców, takich jak Amvale Medical Transport, który otrzymał 3,8 miliona funtów od rady hrabstwa Lincolnshire w zeszłym roku.
Nasze członkowie społeczności są traktowani na oferty specjalne, promocje i reklamy od nas i naszych partnerów. Możesz sprawdzić w dowolnym momencie. Przeczytaj nasze Polityka prywatności
Rady muszą sfinansować transport dla dzieci poniżej ośmiu lat mieszkających ponad dwie mile od szkoły lub starszych dzieci w wieku powyżej trzech mil, ale rosnące złożone potrzeby doprowadziły do użytku prywatnego pojazdu.
Zastępca przywódcy reformy, Richard Ticepowiedział: „System transportu taksówek wysyłania kosztuje radę wiele dziesiątek milionów i jest kolejnym skandalem nadużyć i zdzierania, które należy rozwiązać. Nie jest sprawiedliwe dla podatników i innych rodziców”.
Obciążenie finansowe popychają rady w kierunku bankructwa. Na przykład Rada Miasta Bristolu zawiera umowy E-ZEC Medical for Sen Transport, ale wstrzymała szczegóły kosztów.
Planowany remont rezerwy SEN ma na celu zmniejszenie tych presji, ale Partia Pracy stoi przed wewnętrznym luzem, a posłowie i grupy rzecznicze ostrzegają, że zmiany mogą zaszkodzić wrażliwym dzieciom.
Pani Phillipson potwierdziła swoje zaangażowanie: „Dzieci z Sendem są najbardziej wrażliwe.
„Jest niedopuszczalne, że zepsuty system wymusza tak długie podróże.
„Pracujemy nad upewnieniem się, że ich potrzeby są zaspokajane lokalnie”.
Z 1,3 miliona dodatkowych uczniów otrzymujących wsparcie spoza EHCP SEN i wzrost liczby EHCP, debata na temat finansowania i uczciwości nasila się. Rady, rodziny i podatnicy pozostają złapani w systemie walczącym o równowagę kosztów i opieki.