Międzynarodowe rynki giełdowe spadły o nocne obawy przed globalnym Wojna handlowa. Rynki źle zareagowały na decyzję Stanów Zjednoczonych nałożyć szereg taryf O narodach na całym świecie, coś prezydenta Donald Trump nazwał „medycyną”.

Z dnia na dzień Australii S&P/ASX 200 spadł o ponad 6%, japoński wskaźnik giełdowy Nikkei 225 stracił prawie 8%, a Kospi z Korei Południowej spadł o 4,4%. Na rynkach giełdowych w Stanach Zjednoczonych odnotowano podobne trendy, a S&P 500 tracił 4,2%, a NASDAQ zajął 5,3%. Przemawiając na pokładach Sił Powietrznych, prezydent USA powtórzył swój zamiar przestrzegania taryf, które mają wejść w życie w tym tygodniu. Powiedział: „Nie chcę, żeby cokolwiek spadło. Ale czasami musisz wziąć lekarstwo, aby coś naprawić”.

Trump powiedział, że taryfy mają na celu zajęcie się tym, co nazywa „nadwyżką handlową”, w której kraje eksportują więcej towarów do sprzedaży na rynkach amerykańskich niż importowanie do sprzedaży samodzielnie.

Dodał: „Rozmawiałem z wieloma przywódcami, europejskimi, azjatyckimi z całego świata. Umierają, aby zawrzeć umowę.

„Powiedziałem, że nie będziemy mieć deficytów w twoim kraju. Nie zamierzamy tego robić, ponieważ dla mnie deficyt jest stratą.

„Będziemy mieli nadwyżki, aw najgorszym przypadku będziemy się łamać”.

Środki już widziały Chiny Odpowiadaj taryfami odwetowymi, a dziesiątki krajów na całym świecie planują, jak najlepiej zareagować.

W obawie przed globalną wojną handlową Goldman Sachs zwiększył szanse recesji w Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych kilku miesięcy do 45%.

Premier Sir Keir Starmer powiedział, że wprowadzi nowe środki, które pomogą brytyjskim firmom poradzić sobie z 10% taryfą nałożoną na 25% opłaty na wszystkie samochody sprzedawane USA.

Sir Keir obiecał „Schronienie brytyjskie biznes od burzy” ponieważ negocjacje ze Stanami Zjednoczonymi nadal ciągną się.

Firma księgowa KPMG ostrzegła, że ​​taryfy mogą spadać brytyjski PKB o 0,8% w 2025 i 2026 r.

Yael Selfin, główny ekonomista w KPMG UK, powiedział: „Biorąc pod uwagę wpływ gospodarczy, jaki spowodują taryfy, istnieje silna zachęta do poszukiwania wynegocjowanego ugody, która zmniejsza potrzebę taryf.

„Sektor produkcji motoryzacyjnej w Wielkiej Brytanii jest szczególnie narażony, biorąc pod uwagę złożone łańcuchy dostaw niektórych producentów”.

Source link