Statek kontenera, który rozbił się na Morzu Północnym, nie powiodło się kontroli bezpieczeństwa związanego z kierownictwem.
Dokumenty kontroli Port State Control (PSC) z lipca ubiegłego roku pokazują, że irlandzcy urzędnicy uznani za „czytanie komunikacji/kompasu” Solonga było „niezależne”.
Było to wśród 10 niedoborów podkreślonych podczas kontroli portugalskiego naczynia w Dublinie.
Inne problemy obejmują alarmy „nieodpowiednie”, rzemiosło przetrwania „niezbyt utrzymywane”, a drzwi ognia „nie są wymagane”.
W poniedziałek rano Solong rozbił się w tankowca Stena nieskazitelna u wschodniego wybrzeża Yorkshire.
Ten pierwszy dryfuje i płoną, ale nie oczekuje się, że zatonął.
Firma wysyłkowa Ernst Russ, która jest właścicielem Solonga, potwierdziła, że kapitan statku został aresztowany przez policję Humberside pod zarzutem rażącego zaniedbania, po tym, jak członek załogi został domniemany martwy, gdy operacja poszukiwania i ratownictwa została zakończona w poniedziałek wieczorem.
59-letni mężczyzna pozostaje w areszcie, a siły rozpoczęły dochodzenie karne w sprawie wypadku.
Kolejna inspekcja PSC przeprowadzona przez szkockie władze w Grangemouth w październiku 2024 r. Znalazła dwie braki z Solong.
Jeden z nich był związany z ratownikami – zaprojektowanymi do wrzucenia do wody, aby zapobiec utonięciu – „nie jest właściwie oznaczona”.
Solong nie został zatrzymany po inspekcji w Dublinie lub Grangemouth.
Kontrole PSC są przeprowadzane na statkach w portach na całym świecie.
Mają one weryfikację stanu statku i że jego sprzęt spełnia przepisy międzynarodowe.