Gotowy na coś zakupy świątecznePrzeciętny konsument spodziewa się, że w tym roku kupi więcej.
Wczesny raport dotyczący zakupów świątecznych prognozuje umiarkowany wzrost sprzedaży detalicznej, ponieważ konsumenci nadal muszą radzić sobie z inflacja.
W pierwszym raporcie Deloitte na temat świąt 2024, firma audytorska Deloitte, specjalizująca się w konsultingu, doradztwie podatkowym i innych usługach, stwierdziła, że sprzedaż detaliczna w okresie świątecznym prawdopodobnie wzrośnie w tym roku o 2,3–3,3%.
Przewiduje się, że sprzedaż świąteczna powróci do poziomu sprzed pandemii
Analitycy z Deloitte twierdzą, że wzrost sprzedaży ma powrócić do poziomu sprzed pandemii, zgodnie z trendami z ostatniej dekady. Sprzedaż świąteczna, szczególnie w e-commerce, gwałtownie wzrosła po pandemii, powiedział Deloitte.
Chroń swoje aktywa: Najlepsze konta oszczędnościowe o wysokim oprocentowaniu w 2023 r.
„W tym roku spodziewamy się wolniejszego wzrostu niż w zeszłym roku, z powrotem do bardziej normalnych wzorców wzrostu po pandemii” – powiedział Akrur Barua, ekonomista Deloitte Insights, w wywiadzie dla USA TODAY. „Sprzedaż prawdopodobnie wzrośnie w tym sezonie o 2,3–3,3% w porównaniu ze wzrostem o 4,3% w sezonie 2023–2024.
„Chociaż dochód osobisty do dyspozycji stale rósł w tym roku, rośnie on wolniej niż w sezonie 2023-2024. Koniec oszczędności z czasów pandemii również wpłynie na wzrost wydatków konsumenckich. Podobnie jak wysokie zadłużenie z tytułu kart kredytowych, gdy zbliża się okres świąteczny” — powiedział Barua.
Deloitte prognozuje, że ogólna sprzedaż świąteczna wyniesie od 1,58 do 1,59 biliona dolarów w okresie od listopada do stycznia. Sprzedaż detaliczna między listopadem 2023 r. a styczniem 2024 r. (z uwzględnieniem sezonowości i bez uwzględnienia motoryzacji i benzyny) wzrosła o 4,3% i wyniosła łącznie 1,49 biliona dolarów, zgodnie z danymi US Census Bureau.
Ponadto Deloitte prognozuje, że sprzedaż w e-commerce wzrośnie o 7,0% do 9,0% rok do roku, osiągając w tym sezonie kwotę od 289 do 294 miliardów dolarów. W porównaniu do 10,1% wzrostu w zeszłym roku, z łączną kwotą 252 miliardów dolarów.
Konsumenci szukają okazji
Jak stwierdził w komunikacie prasowym Michael Jeschke, dyrektor Deloitte Consulting LLP, konsumenci nadal będą korzystać z ofert dostępnych online, aby maksymalizować swoje wydatki.
„Chociaż ten sezon świąteczny odzwierciedla powrót do trendowych poziomów wzrostu, sprzedawcy detaliczni, którzy koncentrują się na budowaniu lojalności i zaufania konsumentów, mogą być dobrze przygotowani do sukcesu” – powiedział Jeschke w komunikacie.
Już robisz zakupy świąteczne?Zapomnij o Halloween, dla niektórych amerykańskich klientów nadeszły już święta Bożego Narodzenia
Stały wzrost dochodu osobistego do dyspozycji i stabilny rynek pracy „są czynnikami sprzyjającymi, które będą wspierać sprzedaż detaliczną w tym sezonie. Podczas gdy spadająca inflacja będzie ciążyć na wartości nominalnej sprzedaży detalicznej, spodziewamy się, że zwiększy siłę nabywczą konsumentów poprzez wzrost realnych płac, co doprowadzi do wzrostu wolumenu sprzedaży” — powiedział Barua.
Wzrost sprzedaży detalicznej w okresie świątecznym o 2,3%–3,3% „jest zdrowy w szerszym kontekście gospodarki zmierzającej w kierunku stabilnego, długoterminowego wzrostu. Rynek pracy jest nadal zdrowy, zadłużenie gospodarstw domowych w stosunku do dochodu osobistego do dyspozycji jest stosunkowo niskie, a łączna wartość aktywów finansowych gospodarstw domowych wzrosła o 30% od ostatniego kwartału 2019 r. Powinno to wystarczyć, aby utrzymać stały wzrost sprzedaży detalicznej w nadchodzącym sezonie świątecznym” — powiedział Barua.
Sezon zakupów świątecznych już się zaczęłoPrawie połowa (48%) respondentów niedawnego badania Bankrate stwierdziła, że zamierzają zacząć odznaczać prezenty na swojej liście już w październiku.
Betty Lin-Fisher jest reporterką konsumencką w USA TODAY. Skontaktuj się z nią pod adresem blinfisher@USATODAY.com lub śledź ją na X, Facebooku lub Instagramie @blinfisher. Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter The Daily Money, który w piątki będzie zawierał wiadomości konsumenckie, Tutaj.