Natomiast Leclerc przejechał wyjątkowy wyścig z długim pierwszym miejscem na średnich oponach, aby złapać i zdać George’a Russella Mercedesa na ostatnie miejsce podium.
Powiedział: „Czuję, że zmaksymalizowaliśmy absolutnie wszystko, co moglibyśmy mieć w ten weekend. W samochodzie nie było nic więcej.
„Musimy skupić się na kwalifikacji, ponieważ minęło bardzo długo, że nie byłem tak zadowolony z równowagi samochodu.
„Czuję się bardzo swobodnie z samochodem w sposób, który wiem, że mogę wyciągnąć maksimum z samochodu częściej niż nie, ale niestety potencjał samochodu nie jest wystarczająco dobry, aby walczyć o lepsze kwalifikacje”.
Ferrari właśnie przegapiło zwycięstwo w mistrzostwach konstruktorów w zeszłym roku i rozpoczęła w tym sezonie, mając nadzieję na rywalizację o tytuł.
Ale McLaren i Red Bull postępowali bardziej niż włoska drużyna w okresie zimowym.
Leclerc powiedział: „Jesteśmy blisko tempa wyścigu. Free Air dyktuje trochę, kto wygra wyścig. Zawsze tak było. Może w tym roku nieco więcej niż inne lata. I oczywiście w takim przypadku, kwalifikacja jest ważniejsza.
„Ale niestety przez dwa lata walczymy po prostu w kwalifikacji, aby wszystko złożyć.
„Problem polega na tym, że nie zawsze jest to ten sam problem. Tym razem było to cztery dziesiąte w pierwszych trzech zakątkach. Przez resztę okrążenia byliśmy szybcy. A teraz w wyścigu, pierwszy sektor był prawdopodobnie najlepszym sektorem, jaki mieliśmy.
„Więc musimy na to spojrzeć. Oczywiście są odpowiedzi w tym, co robimy, i robimy coś złego. Musimy to znaleźć.
„Nie możemy stracić zbyt wielu wyścigów, zanim je znaleźliśmy, ponieważ mamy już 50 punktów w mistrzostwach kierowców.
„Nie patrzymy na to zbytnio, ale 50 punktów to duża liczba. Nie chcę tracić więcej punktów niż w ciągu następnych wyścigów”.