Według danych zakupowych Brytyjczycy cofają się w czasie, aby w tym roku uczcić Boże Narodzenie nostalgicznymi prezentami i jedzeniem w stylu retro.

Tradycyjne zabawki drewniane cieszą się w tym roku większą popularnością niż zabawki elektryczne jako prezenty dla przedszkolaków w sklepie John Lewis z bestsellerami sklepu BRIO, Le Toy Van i Melissa & Doug. Dom towarowy podał Daily Express, że sprzedaż lalek i domków dla lalek również wzrosła o 23 procent rok do roku, podczas gdy zabawki klasycznych marek Barbie i Polly Pocket osiągnęły lepsze wyniki w ubiegłe Święta Bożego Narodzenia.

Rzecznik Johna Lewisa powiedział: „W tym roku panuje prawdziwy posmak nostalgii”. Podczas gdy w ostatniej dekadzie sprzedaż puddingów bożonarodzeniowych gwałtownie spadła na rzecz bomb czekoladowych i innych, bardziej nowoczesnych biszkoptów, budyń figowy przeżywa renesans.

Tesco odnotowało 20-procentowy wzrost sprzedaży w ostatnim tygodniu listopada w porównaniu z tym samym okresem w 2023 roku. Badania przeprowadzone przez Sainsbury’s wykazały również, że 38 procent ankietowanych chciałoby w tym roku zobaczyć na stole drobiazgi z sherry, koktajl z krewetek i świąteczny pudding.

Jednak dla niektórych rodzin indyk może być już wycofany, a Tesco spodziewa się, że niektórzy klienci zamiast niego podają kaczkę, wołowinę, łososia lub ciasto wegetariańskie. Sainsbury’s odkryło, że 17 procent millenialsów planowało grilla w okresie świątecznym, a sprzedaż supermarketów Taste the Difference wzrosła w ubiegłym roku o 74 procent w porównaniu z 2022 rokiem.

Tesco przewiduje również 15-procentowy wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych lub o niskiej zawartości alkoholu, podczas gdy sprzedaż piw bezalkoholowych i o niskiej zawartości alkoholu wzrosła już o 20 procent, a win bezalkoholowych wzrosła o 10 procent w porównaniu z 2023 rokiem. Przewidywanymi przez Tesco bezalkoholowymi bestsellerami w te Święta Bożego Narodzenia są Captain Morgan rum, gin rabarbarowo-imbirowy Whitley Neill, Kylie Minogue Sparkling Blanc i musujące chardonnay Noughty.

Jeśli chodzi o prezenty dla dorosłych członków rodziny, John Lewis odnotował, że sprzedaż urządzeń do noszenia wzrosła o 140 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Smartwatche Garmin i pierścienie Oura cieszą się największą popularnością, ponieważ Brytyjczycy coraz częściej starają się monitorować swoje zdrowie.

Sprzedaż dzianin w kolorze granatowym wzrosła w tym roku trzykrotnie, a płaszczy w kolorze brązowym – kolorze sezonu – wzrosła rok do roku o 90 proc. Według badacza konsumenckiego NimbleFins, przeciętne gospodarstwo domowe w Wielkiej Brytanii wyda na Boże Narodzenie dodatkowe 719 funtów.

Przeanalizował dane dotyczące wydatków detalicznych z Urzędu Statystyk Narodowych na przestrzeni ostatnich 30 lat i prognozował wzrost o 10 funtów rok do roku – ale znacznie niższą kwotę w porównaniu ze szczytem w 2020 r., kiedy rodziny wydały średnio 915 funtów. Aby zaoszczędzić pieniądze, wielu Brytyjczyków bawi się w tym roku w domu, zgodnie z dostawcą „kup teraz, zapłać później” – Klarna.

Dane z porównywarki cen, udostępnione dziennikowi Daily Express, pokazują, że liczba kliknięć akcesoriów kuchennych wzrosła w tym roku o 163 procent, artykułów do pieczenia o 228 procent, a artykułów imprezowych o 53 procent.

The koszty życia Według Tillie Peel, założycielki The Pop-Up Club, ma to również wpływ na sposób, w jaki ludzie robią zakupy.
Prowadzi wydarzenia na głównych ulicach Wielkiej Brytanii, aby oferować artystom, projektantom i małym firmom zajmującym się zrównoważonym rozwojem niedrogie powierzchnie handlowe oraz ożywiać centra miast.

Pani Peel twierdzi, że w poprzednich latach klienci wydawali stale przez cały rok, ale w 2024 r. ludzie oszczędzali swoje zakupy do Bożego Narodzenia. Powiedziała: „Zauważyliśmy, że ludzie kupują mniej, ale bardziej rozważnie i uważnie, a trend jest w dużej mierze nastawiony na zasadę „mniej znaczy więcej”.

Księgowy David Kindness powiedział: „Wiele z tych zachowań odzwierciedla delikatne zachowanie równowagi — ludzie chcą, aby święta były wyjątkowe, bez nadmiernego obciążania swoich finansów. Młodsze pokolenia są szczególnie sprytne i w pełni wykorzystują wyprzedaże z okazji Czarnego Piątku, aby zdobywać okazje na droższe produkty. .

„Brytyjscy konsumenci znajdują sposoby na podtrzymanie tradycji świątecznych, poruszając się w trudnym otoczeniu gospodarczym. To świadectwo ich odporności i zdolności adaptacyjnych”.

Ci, którzy jeszcze nie skończyli świątecznych zakupów, powinni unikać czekolady, biżuterii i książek, których ceny wzrosły odpowiednio o 9,8%, 4,4% i 3,2%, jak wynika z analizy danych ONS przeprowadzonej przez NimbleFins.

Osoby poszukujące prezentu o dobrej wartości mogą przyjrzeć się telefonom komórkowym, których cena spadła w tym roku o 7%. Wyroby szklane, kryształowe, ceramiczne i porcelanowe, które w 2023 r. wzrosły o 13%, w 2024 r. spadły o 6,5%.

Współzałożycielka i dyrektor generalna NimbleFins, Erin Yurday, powiedziała: „Zastąpienie czekolady grami lub rozrywką hobbystyczną może być bardziej opłacalne w przypadku wypełniaczy skarpet lub dzieci, podczas gdy osoby szukające większych przedmiotów mogą chcieć uniknąć biżuterii i zamiast tego zwrócić uwagę na telefon komórkowy lub sprzęt elektryczny .”

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj