Verstappen poprowadził dwa McLarens dla całego pierwszego okresu, a trzy lolały się ściśle.
Mogą pojawić się pytania, dlaczego McLaren postawił Piasttri, skoro mogło mieć sens zaatakowanie Verstappena z Norrisem z wcześniejszym stopem.
Verstappen i Norris zatrzymali się na tym samym okrążeniu, jeden później niż PiStri, i był natychmiastowy punkt zapłonu.
Gdy się stały, zostały oddzielone zaledwie 1,5 sekundy. Stop Norris był szybszy o sekundę, a gdy opuścili doły, McLaren był w połowie drogi obok Red Bulla.
Ale Verstappen trzymał swoją linię, a Norris zabrakło toru, zabierając trawę.
Norris narzekał na prowadzenie pojazdu Verstappena, mówiąc, że został odepchnięty, podczas gdy Verstappen odparł, mówiąc, że jego rywala sama się odjechała. Stewardowie zgodzili się z czterokrotnym mistrzem świata.
Odtąd Norris i Piasttri śledzili Verstappen na ostatnie 32 okrążenia, z nieco ponad dwiema sekundami oddzielającymi je przez większość czasu.
Ale Norris nie mógł osiągnąć sekundy od Verstappen, a w rzeczywistości to Piasttri wyglądał na najlepsze tempo, czasem zamykając się w odległości 0,5 sekundy od swojego kolegę z drużyny.
Piasttri zasugerował zespołowi, że czuł, że ma tempo pokonania Verstappena – cienko zawoalowanej prośby o przetrwanie.
Ale McLaren nie ingerował w swoją bitwę, a kierowcy przekroczyli linię w kolejności, w której odbyli wszystkie wyścigi, oddzielone zaledwie 2,2 sekundy.
Piaststri przenosi się na trzecie miejsce w mistrzostwach przed George’em Russellem Mercedesa i ma 13 punktów za kolegą z drużyny.
Verstappen powiedział: „To było ciężko, po prostu bardzo mocno naciskając na ostatni set. Dwaj McLarens bardzo mnie naciski.
„Nie jest łatwe w zarządzaniu oponami. Jestem niesamowicie szczęśliwy. Zaczęło się dość ciężko w ten weekend, ale nie poddaliśmy się, kontynuowaliśmy ulepszenie samochodu, a dziś był w najlepszej formie. Rozpoczęcie na słupie było bardzo ważne”.
Norris dodał: „Tempo było zbyt podobne, aby zrobić cokolwiek więcej. Długi wyścig, dużo pchania, od początku do końca, ale nic specjalnego musieliśmy się włączyć. Zasłużył na to.
„Byli szybkie, wprowadzili pewne ulepszenia i będziemy musieli ciężko pracować”.
Trójka najlepsza była w własnym wyścigu, a cała Grand Prix była dość statyczna pod względem porządku.
Charles Leclerc z Ferrari powstrzymał Russella na czwartym miejscu, podczas gdy 18-letnia koleżanka brytyjskiego zespołu Andrea Kimi Antonelli złożyła mocną końcówkę, zbliżając się do mniej niż dwóch sekund za kolegą z drużyny.
Lewis Hamilton, na alternatywnej strategii opon, zajął siódme miejsce z ósmego miejsca na sieci, wyprzedzając Isack Hadjar z wyścigów Bullsa na początku wyścigu.
Alex Albon pojechał atakującym wyścigiem, narzekając na zespół Williamsa na jego strategię, aby zająć dziewiąte miejsce przed Haasem Brytyjczykiem Olivera Bearmana.
W swoim pierwszym wyścigu o Red Bull Yuki Tsunoda zajął 12. miejsce z mężczyzną, którego zastąpił, Liam Lawson, 17. w Racing Bull.